Είναι στην γωνία του δρόμου ένας Γάλλος, ένας Κορεάτης, ένας Γερμανός και ένας Τσέχος. Όχι, δεν είναι ανέκδοτο αλλά ένα συγκριτικό, βασισμένο στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center. Κάθε εθνικότητα αντιπροσωπεύει μία δημοφιλή και value for money επιλογή στην αγαπημένη του ελληνικού κατηγορία των supermini. Ποιο μικρό θα επικρατήσει;
Είναι η κατηγορία οχημάτων με το χαμηλότερο κόστος αγοράς, η οποία συγχρόνως περιλαμβάνει μία ευρεία γκάμα επιλογών, που μπορούν να εξυπηρετήσουν ως ένα βαθμό και οικογενειακές απαιτήσεις. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που βρέθηκε ξανά στο νο1 των προτιμήσεων του Έλληνα οδηγού αυτοκινήτου. Μιλάμε, φυσικά, για την μικρή κατηγορία μοντέλων, την πρόταση που «παντρεύει» το value for money με τον πλουραλισμό παροχών σε κάθε επίπεδο.
Ανάμεσα στις διαθέσιμες επιλογές, εστιάζουμε σε τέσσερις turbo βενζινοκίνητες εκδόσεις κινητήρα, γύρω στα 100 άλογα, οι οποίες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και βασικό (ανά έκδοση κινητήρα) εξοπλιστικό πακέτο. Στις γραμμές που ακολουθούν συγκρίνουμε το Citroen C3 των 110 ίππων, το ήπια υβριδικό Hyundai i20 με 100 ίππους, το Opel Corsa επίσης με 100 ίππους και το Skoda Fabia με τα 110 άλογα.
Εξοπλισμός - VFM: Φθηνότερο το Fabia, μοναδικό digital cockpit το i20
Η πιο προσιτή οικονομικά επιλογή είναι το Skoda Fabia που ξεκινά από τα 17.500 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Ambition. Το συγκεκριμένο εξοπλιστικό πακέτο είναι 1η επιλογή στον κινητήρα των 110 ίππων (στάνταρ η Active στον ατμοσφαιρικό των 80 PS), περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης (cruise control με περιοριστή ταχύτητας, front assist - υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης) και παροχές όπως 15άρες ζάντες αλουμινίου. Ελαφρώς ακριβότερο, από 17.790 ευρώ, είναι το Hyundai i20 (έκδοση Exclusive) με την 5ετή και απεριορίστων χιλιομέτρων εργοστασιακή εγγύηση. Στα «+» του μοντέλου το γεγονός πως έχει κάμερα οπισθοπορείας ενώ είναι το μοναδικό με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Να προσθέσουμε πως το i20 κυκλοφορεί και χωρίς ήπια υβριδικό μοτέρ, από 15.990 ευρώ στην έκδοση Fresh η οποία δεν διαθέτει ούτε ψηφιακό πίνακα ούτε έγχρωμη οθόνη infotainment.
Στα 19.000 ευρώ βρίσκουμε το Citroen C3 στην έκδοση Feel. Το γαλλικό μοντέλο είναι το μόνο του συγκριτικού μας που λανσάρεται με προβολείς ομίχλης και αυτόματο κλιματισμό, θα θέλαμε και ηλεκτρικά παράθυρα για τους πίσω επιβάτες. Ακριβότερο όλων είναι το Opel Corsa με τις 16άρες ζάντες αλουμινίου και την κάμερα οπισθοπορείας που στην μεσαία έκδοση Design & Tech ξεκινά από τα 19.700 ευρώ.