Ο βασιλιάς των πωλήσεων στα SUV, το Nissan Qashqai πλέον κατήργησε το diesel και προσφέρεται σε ήπια υβριδική και full hybrid έκδοση. Τι καίει όμως σε σχέση με ένα diesel Qashqai 10ετίας που ακόμα υπάρχει σε αφθονία ως μεταχειρισμένο;
Nissan Qashqai diesel του 2011 ή καινούριο σε full hybrid ή mild hybrid
Το SUV που έχει πουλήσει όσο κανένα άλλο στην ελληνική αγορά είναι το Nissan Qashqai, που μπορεί τυπικά να μην ήταν το πρώτο SUV που βγήκε, αλλά στην ουσία ίδρυσε την κατηγορία αυτή. Μάλιστα στην πλειοψηφία του πούλησε ως diesel, ωστόσο από την τελευταία του γενιά «κόπηκε» η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του και πλέον είναι διαθέσιμο είτε ως mild hybrid ή στην εξελιγμένη full hybrid έκδοση E-Power. ¶λλωστε, σε όλες σχεδόν τις μάρκες, δεν υπάρχουν πλέον καινούργια diesel, γι αυτό συγκρίνουμε αυτοκίνητο 10ετίας με σημερινά.
Συνεπώς όλοι αυτοί που αγόρασαν πριν 10 και βάλε χρόνια ένα Qashqai diesel, το οποίο στην εποχή του «έκαιγε τα μισά» και θέλουν να αγοράσουν ένα καινούριο, συνεχίζοντας να κάνουν οικονομία καυσίμου τι κερδίζουν και τι χάνουν επιλέγοντας και πάλι Qashqai;
Αλλάζουν τα δεδομένα που πήραμε από τη σύγκριση ενός Clio diesel 10ετίας και ενός καινούριου Yaris Hybrid;
Πάμε λοιπόν να δούμε πόσο καίνε τα δύο μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες, όπως τις κατέγραψε το Test Center του AutoΤρίτη, συγκρίνοντας το δικίνητο Qashqai 1,5 dCi του 2011 με τους 115 ίππους με το ήπια υβριδικό των 140 ίππων και το full hybrid e-Power με τα 190 άλογα.
10,4 κατανάλωση το diesel στην πόλη, 5,3 το full hybrid και 8,3 το mild hybrid
Σύμφωνα με έρευνα εταιρείας αναλύσεων που ειδικεύεται παγκοσμίως στις μεταφορές, ένας Αθηναίος οδηγός χάνει 78 ώρες το χρόνο μποτιλιαρισμένος στην κίνηση, ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα του αυτοκινήτου του είναι 15 χλμ./ώρα στον σφικτό αστικό κλοιό. Τα στοιχεία αφορούν το 2022 και για το 2023 εικάζουμε δυστυχώς πως τα νούμερα θα είναι χειρότερα.
Μετά τις μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε το στοιχείο που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι η κατανάλωση του diesel Qashqai μέσα στην πόλη, η οποία καταγράφηκε στα 10,4 λτ./100 χλμ.. Σχεδόν διπλάσια δηλαδή από αυτή του υβριδικού Qashqai, που μετρήθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ. και κατά 25% μεγαλύτερη από τα 8,3 λτ. που χρειάζεται το ήπια υβριδικό ανά 100 χιλιόμετρα.Αυτό που έχει σημασία εδώ, είναι ότι στην ίδια ακριβώς διαδρομή, με ίδιες συνθήκες, το diesel έκαψε τα διπλά από το hybrid, σε συνθήκες πόλης.
*H μέτρηση της κατανάλωσης σε «κύκλο πόλης», όπως λέγεται διεθνώς, περιλαμβάνει πολλά σταμάτα-ξεκίνα, κίνηση με μικρή ταχύτητα σε μποτιλιάρισμα, αλλά και με ελεύθερη ροή, κάνει δηλαδή μια προσομοίωση της κυκλοφοριακής κατάστασης σε όλες τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Σε αυτές τις συνθήκες, σε όλες τις φάσεις, δοκιμάζει το Test Center του AutoΤρίτη. Οι μετρήσεις που κάνουμε είναι τυποποιημένες. Ετσι έχουμε συγκρίσιμα νούμερα για όλα τα αυτοκίνητα στην ιδια ακριβώς διαδρομή, με ίδιες συνθήκες.
Έτσι, ακόμα και παρά την χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου, οδηγώντας 15.000 χλμ. το χρόνο με ένα μεταχειρισμένο diesel θα ξοδέψετε 2.496 ευρώ, ενώ με το e-Power 1.486 ευρώ, δηλαδή μείον 1.010 ευρώ. Λιγότερα σε σχέση με το diesel θα πληρώσετε και με το ήπια υβριδικό, το οποίο θα σας κοστίσει 2.328 ευρώ.
25% και 40% πιο οικονομικό το diesel σε ταξίδι από mild και full hybrid
Περνώντας τώρα στις μετρήσεις κατανάλωσης σε αυτοκινητόδρομο, δεν αποτελεί έκπληξη πως το diesel είναι το πιο οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να είναι 5,8 λτ./100 χλμ., 0,4 λτ. χαμηλότερη από αυτή του mild hybrid και 1,2 συγκριτικά με το full hybrid. Το mild hybrid δηλαδή καίει 0,8λτ. Λιγότερο από το full hybrid στον αυτοκινητόδρομο.
Για τα περίπου 2,5 χιλιάδες χλμ. το χρόνο που κάνουμε σε αυτοκινητόδρομο, τον χρόνο, τα καύσιμα θα κοστίσουν 232 ευρώ στην περίπτωση του diesel, 289 για το mild hybrid και 327 για το full hybrid αντίστοιχα.
Καίνε τα ίδια τον επαρχιακό δρόμο, στο σύνολο κοστίζει παραπάνω το diesel
Στο επαρχιακό δίκτυο, εκεί που συχνά θα συναντήσουμε ανισόπεδα σημεία και αρκετές στροφές, οι διαφορές στις μετρήσεις είναι ασήμαντες. Την πιο μικρή κατανάλωση μας την έδωσε το full hybrid με 6,9 λτ./100 χλμ. (ήτοι 322 ευρώ για 2.500 χλμ.), ακολουθούμενο από το mild hybrid που καίει 7,0 λτ/100 χλμ. (327,5 ευρώ) και το diesel με κατανάλωση 7,6 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα (304 ευρώ). Συνολικά λοιπόν τα ετήσια κόστη για καύσιμα διαμορφώνονται σε:
Nissan Qashqai e-Power 2023, 2.135 ευρώ
Nissan Qashqai mild hybrid 2023, 2.945 ευρώ
Nissan Qashqai diesel 2011, 3.032 ευρώ
Ας δούμε παρακάτω λοιπόν κλικάροντας τις μπάρες παρακάτω τις τιμές των καινούριων Qashqai σε σχέση με το κόστος που είχε το Qashqai diesel το 2011, αλλά και ποια είναι η τιμή του ως μεταχειρσμένο τώρα. Εκτός αυτών θα δούμε και τι επιδόσεις έχουν καταγράψει τα όργανά μας σε νευραλγικούς τομείς της ασφάλειας.