- Καλύτερες επιδόσεις & 4X4 η Corolla, αλλά έχει φόρο πολυτελείας
- Πιο ευρύχωρη καμπίνα και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Tiguan
- Premium βλέψεις το Qashqai, με CVT κιβώτιο που δε βουίζει
- Η χαμηλή κατανάλωση και η τετρακίνηση δίνουν τη νίκη στην Corolla Cross
Τα 3 μικρομεσαία SUV αυτής της αντιπαράθεσης κοστίζουν από 31.000 έως 35.000 ευρώ και υπόσχονται να καλύψουν τις οικογενειακές υποχρεώσεις συνδυάζοντας την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου με τεχνολογίες για χαμηλή κατανάλωση. Μιλάμε για το ήπια υβριδικό (mild hybrid) Nissan Qashqai 1,3 turbo με τους 158 ίππους, την full hybrid Toyota Corolla Cross με τους 197 ίππους και τετρακίνηση, καθώς και το VW Tiguan με τον 1,5 TSI τούρμπο κινητήρα βενζίνης, ,που μπορεί να «κόβει» τη λειτουργία των 2 εκ των 4 κυλίνδρων του όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν για να «καίει» λιγότερα.
Είναι γεγονός πως με τη βενζίνη στα ύψη, πρώτη μέριμνα των αγοραστών σήμερα είναι το κόστος κίνησης. Θέλουν να καίνε λίγα, ειδικά στην πόλη, όπου ο αστικός τρόπος ζωής μας αναγκάζει να κάνουμε το 75% των χιλιομέτρων. Για αυτό το λόγο οι κατασκευαστές εξηλεκτρίζουν τους κινητήρες με ήπια υβριδικά (Nissan Qashqai) ή full υβριδικά συστήματα (Corolla Cross). Το Tiguan από τη μεριά του για καλύτερη οικονομία καυσίμου διαθέτει κινητήρα που μπορεί να σβήνει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε οδηγικές συνθήκες μειωμένου φορτίου (κυρίως λειτουργεί στην εθνική με χαμηλή ταχύτητα).
Ένας αγοραστής που θέλει ένα mainstream οικογενειακό SUV με αυτόματο κιβώτιο -κάνει εύκολη τη ζωή στην πόλη- μοιραία λοιπόν θα «πέσει» στις 3 προτάσεις που επιλέξαμε για αυτή την αντιπαράθεση. Για να δούμε πως θα εξελιχθεί η κόντρα.
Value for money και super οικονομία για την Corolla Cross
To Nissan Qashqai με τα 158 άλογα και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο είναι διαθέσιμο από την έκδοση Premium και έχει την καλύτερη τιμή (30.990 ευρώ). Όπως και τα άλλα δύο μοντέλα, είναι πληρέστατο από πλευράς εξοπλισμού έχοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης, ασφαλείας και αυτοματισμών, που περιμένεις από ένα μοντέλο της κλάσης του. Υπάρχουν μικροδιαφορές (η Corolla Cross των 34.910 ευρώ έχει στάνταρ οθόνη 10,5 ιντσών για παράδειγμα αντί 8 ιντσών του Qashqai και του Tiguan (το τελευταίο χωρίς κάμερα όπισθεν), που κοστίζει 34.300 ευρώ).
Το μεγάλο πλεονέκτημα της Corolla Cross είναι πως στην τιμή αυτή προσφέρει ηλεκτρική τετρακίνηση. Για τη μηχανική τετρακίνηση του Qashqai πρέπει να ανεβείς επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta και στα 34.990 ευρώ, ενώ στο Tiguan πρέπει να πας σε 2λιτρο κινητήρα και τα υποστείς τα σχετικά βάρη. ¶λλο στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι η 6ετής εγγύηση της Toyota έναντι των 3 ετών που δίνει η Nissan και των 2 που δίνει η VW.
Το κόστος καυσίμου τώρα σε ετήσια βάση διαμορφώνεται στα 1.740 ευρώ για την Corolla Cross, στα 2.900 ευρώ για το Qashqai και στα 4.080 ευρώ VW Tiguan (στην ενότητα με τους κινητήρες θα διαβάσετε λεπτομέρειες σχετικά με την κατανάλωση). Τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν με τιμή αμόλυβδης στα 1,9 ευρώ ανά λίτρο και τις μετρήσεις πραγματικής κατανάλωσης του Auto Τρίτη σε πόλη, ταξίδι και επαρχιακό δρόμο (20.000 χλμ. ετησίως με 75% αυτών σε πόλη και από 12,5% στις άλλες δύο συνθήκες).
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως σε μια 6ετία η Corolla Cross θα «κάψει» 14.000 ευρώ λιγότερα από το Tiguan και 7 χιλιάρικα λιγότερα από την συγκεκριμένη έκδοση του Nissan Qashqai. Το Tiguan πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 105 ευρώ και το Qashqai 100 ευρώ. Ωστόσο δεν πληρώνουν το φόρο πολυτελείας, που… συνοδεύει το 2λιτρο μοτέρ της Corolla Cross και ο οποίος ορίζεται στα 440 ευρώ (308 ευρώ από τον 6ο χρόνο). Να σημειωθεί πως διαθέσιμη είναι πλέον και η υβριδική Corolla Cross με 1,8 λτ. κινητήρα και 140 άλογα.