Μισός αιώνας συμπληρώνεται σε λίγες μέρες από τότε που το αυτοκίνητο «θρύλος» πρωτολανσαρίστηκε στην Αμερική, ενώ η επερχόμενη 6η γενιά του μοντέλου θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πλέον και στην Ευρώπη.
Από το 1964, που εμφανίστηκε στους αμερικανικούς δρόμους η Ford Mustang, αποτέλεσε σύμβολο status και «πόθος» πολλών υποψήφιων αγοραστών, καθώς ξεχώριζε πάντοτε για την επιβλητική της παρουσία.
Πιο συγκεκριμένα, η 1η γενιά (1964-1973), σχεδιάστηκε από την ομάδα του Gene Bordinat και ξεχώριζε για το τεράστιο μπροστινό καπό της, την compact καμπίνα της και το σχετικά κοντό πίσω τμήμα.
Η 2η γενιά (1974-1978) χαρακτηριζόταν από ένα πιο «ισορροπημένο» design, με τις προσπάθειες της εταιρείας να επικεντρώνονται σε ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο, ώστε να προσφέρεται περισσότερη άνεση στους επιβάτες.
Η 3η γενιά (1979-1993) τελικά πάτησε σε μια πιο μεγάλη πλατφόρμα (Fox), ενώ το μπροστινό μέρος και το καπό απέκτησαν πιο επιθετικές γραμμές. Μάλιστα, το διάστημα αυτό η φίρμα «δοκίμασε» διαφορετικές εκδόσεις για το εν λόγω μοντέλο (3θυρη, shooting brake κ.α), με πιο αξιομνημόνευτη μια έκδοση wagon, που έφερε απομίμηση ξύλου εξωτερικά.
Στην 4η γενιά (1994-2004) του μοντέλου είχαμε να κάνουμε με την χρήση μιας εμπροσθιοκίνητης πλέον πλατφόρμας, η οποία άλλαξε εντελώς τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου, ενώ έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες roadster versions.
Τέλος, η 5η γενιά (2005-2014) επικεντρώθηκε σε πιο ρετρό γραμμές και αρκετές καμπύλες, προσπαθώντας να ισορροπήσει μεταξύ του σύγχρονου σχεδιασμού και ορισμένων «πινελιών» του παρελθόντος.
Όσο για την επερχόμενη γενιά, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, πλέον η σχεδιαστική γλώσσα επιτάσσει δύο εκδοχές, fastback και convertible, ενώ η μεγάλη γρίλια στη μάσκα του μοντέλου, το καθιστά πιο επιβλητικό από ποτέ. Η «επανάσταση» βέβαια δεν σταματά εκεί, αφού η νέα Mustang θα εφοδιάζεται με κινητήρες EcoBoost, ενώ στο εσωτερικό της ξεχωρίζει το cockpit με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.