Σε μια επίδειξη δύναμης και εντυπωσιασμού, αλλά και με αφορμή τα 50 χρόνια της AMG, η Mercedes μεταφέρει όλη την τεχνολογία της από την Formula 1 σε ένα μοντέλο με άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο το οποίο θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό και βλέπουμε στην έκδοση παραγωγής σήμερα στην έκθεση της Φρανκφούρτης.
Το νέο hypercar της Mercedes με την ονομασία Project ONE διαθέτει μία άκρως αεροδυναμική και μυώδη σχεδίαση. Μάλιστα, η αεροδυναμική εξέλιξη έχει γίνει από το αντίστοιχο τμήμα της F1, ωστόσο έχουν ληφθεί υπόψη στοιχεία της εταιρικής σχεδιαστικής ταυτότητας. Ειδικότερα, στο εμπρός μέρος συναντούμε μεγάλους αεραγωγούς με το λογότυπο της AMG να φιλοξενείται στον κεντρικό, ενώ δίοδοι του αέρα υπάρχουν και στο καπό. Έπειτα, συναντούμε αεροδυναμικά φιλέτα στο πλάι τα οποία κατευθύνουν τον αέρα στο πίσω μέρος, όπου εντύπωση προκαλεί το κεντρικό πτερύγιο που εδράζει στην οροφή, το μεγάλη αεροτομή, η μονή απόληξη της εξάτμισης και ο θηριώδης αεροδυναμικός διαχύτης. Το αισθητικό πάζλ ολοκληρώνεται με τις ελαφρού κράματος ζάντες 19 και 20 ιντσών, εμπρός και πίσω με λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 285/35 και 35/30 αντίστοιχα.
Περνώντας στο εσωτερικό το σκηνικό είναι λιτό με ρέουσες σχεδιαστικές γραμμές, ενώ θυμίζει εν πολλοίς μονοθέσιο με τη σχεδίαση του τιμονιού να είναι απευθείας από την F1. Επιπλέον, παρατηρούμε δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών, μια μπροστά από το τιμόνι ως πίνακας οργάνων και μια στο κέντρο του ταμπλό, με τη χρήση ανθρακονημάτων να είναι εκτεταμένη στο σύνολο της καμπίνας. Τα μπάκετ καθίσματα επιτρέπουν σε οδηγό και συνοδηγό να καθίσουν σχεδόν στο πάτωμα του Project ONE όντας τοποθετημένα χαμηλά για μια απόλυτα αγωνιστική αίσθηση, σαν μια Formula 1 για δύο επιβάτες.
Κάτω από το καπό του Project ONE βρίσκεται ο ίδιος 1,6 λίτρων V6 κινητήρας της W07 (ο κινητήρας του μονοθεσίου της Mercedes στην Formula 1), που αποδίδει περί τους 700 ίππους, ο οποίος όμως συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στον εμπρός άξονα σε κάθε τροχό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Mercedes-AMG η συνολική ισχύς του Project ONE ξεπερνά τα 1.000 άλογα, με περίπου 680 ίππους να πηγαίνουν στους πίσω τροχούς και 330 στους πίσω. Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κίνησης είναι το ολοκαίνουργιο χειροκίνητο κιβώτιο 8 σχέσεων AMG Speedshift, που συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+. Όσον αφορά δε στην ανάρτηση του μοντέλου, έχει γίνει χρήση πολλαπλών συνδέσμων σε συνδυασμό με πλήρως ρυθμιζόμενες coilover αναρτήσεις.
Στον τομέα των επιδόσεων το Project ONE βλέπει τα πρώτα 200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δλ. όπως ισχυρίζεται η γερμανική φίρμα, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.
Τέλος, υπενθυμίζουμε πως η Mercedes- AMG Project ONE θα παραχθεί σε μόλις 275 μονάδες, πολλές εκ των οποίων έχουν ήδη προπωληθεί, ενώ το πρώτο θα παραδοθεί στον τυχερό κάτοχό του από το 2018.