Το κοινό μεταξόνιο της plug-in GLA και της αμιγώς ηλεκτρικής EQA είναι η απόδειξη για τη χρήση κοινής πλατφόρμας, η οποία σχεδιάστηκε εξ αρχής για να μπορεί να δεχθεί τόσο συμβατικά συστήματα κίνησης, όσο και ηξελεκτρισμένα. Από εκεί και πέρα η φιλοσοφία κάθε μοντέλου είναι διαφορετική: Η GLA 250e γεφυρώνει το εσωτερικής καύσης παρόν με το ηλεκτρικό αύριο, το οποίο εκφράζεται απόλυτα στο νεότερο και μικρότερο μέλος της αμιγώς ηλεκτρικής σειράς EQ.
Πόσο κοστίζουν;
Η Mercedes EQA είναι διαθέσιμη στη βασική γραμμή από 49.590 ευρώ, τιμή που «πέφτει» στα 43.591 ευρώ με την κρατική επιδότηση- χωρίς κάποια σημαντική έλλειψη από τον προσδοκώμενο, για αυτά τα χρήματα, εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. H Mercedes GLA 250e κοστίζει 45.316 ευρώ, τιμή που αντανακλά τον high-tech, αλλά και τον premium χαρακτήρα του μικρομεσαίου crossover της Mercedes. Με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ και εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ., αμφότερες αποτελούν αξιόλογες επιλογές για εταιρικά αυτοκίνητα, ενώ η αγορά τους συνοδεύεται από μια σειρά καινοτόμων και ειδικών για το κάθε μοντέλο υπηρεσιών.
Θα μοιάζει με GLA, αλλά θα είναι EQA
Αν και οι αναλογίες σχεδόν ταυτίζονται με αυτές της Mercedes GLA, η σχεδίαση της EQΑ είναι όσο αεροδυναμική και όσο φουτουριστική περιμένεις από ένα μοντέλο που εκφράζει το αύριο. Βέβαια, σε αντίθεση με τη διαφοροποιημένη εξωτερική εμφάνιση, η εικόνα στην καμπίνα των δύο μοντέλων είναι ουσιαστικά ίδια. Την παράσταση κλέβουν φυσικά οι 2 παράλληλες ψηφιακές οθόνες, οι εντυπωσιακοί αεραγωγοί και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, που αλλάζει ανάλογα τα γούστα. Όλα είναι ψηφιακά, η σύνδεση με τα περισσότερα συστήματα γίνεται διά της επαφής στην κεντρική οθόνη, στο pad στην κεντρική κονσόλα, είτε ακόμα και στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και φωνητικός έλεγχος. Ωστόσο χρειάζεται αρκετή εξοικείωση για να μπορείς να χειριστείς με άνεση το όλο σύστημα.
Από την άλλη, η ποιότητα ξεχωρίζει: Τα ευγενή και μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι αισθητή και αυτό που εισπράττεις στην καμπίνα καθενός μοντέλου είναι ανάλογη των προσδοκιών από ένα μοντέλο της Mercedes. H ευρυχωρία στις καμπίνες είναι κατάλληλη για την άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων. Η διαφορά είναι στα πορτ μπαγκάζ, όπου τα στο όριο (για μικρομεσαίο SUV) 385 λτ. της GLA 250e έγιναν 340 λτ. στην EQA, η μεγαλύτερη μπαταρία της οποίας κλέβει και περισσότερο χώρο. Σε κάθε περίπτωση όμως το σχήμα είναι απόλυτα κανονικά και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Hλεκτρικό vs Plug-in
H EQA διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 190 άλογα με 375 Nm ροπής και η Mercedes υπόσχεται 398-426 χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 66,5 kWh. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο. Ο πιο αργός είναι αυτός σε απλή οικιακή πρίζα, που ξεπερνά τις 30 ώρες. Ωστόσο από Wallbox η φόρτιση στα 7,4 kW γίνεται σε 8,5 ώρες. Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 110 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.
Η GLA 250e συνδυάζει τους δύο κόσμους, με τον 1,3 λτ. turbo κινητήρα να αποδίδει συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα 218 άλογα και 450 Nm ροπής. Σε αντίθεση με το 1 σχέσης κιβώτιο της EQΑ, στην GLA 250e υπάρχει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Και εδώ υπάρχει ηλεκτρική αυτονομία, χάρη στην μπαταρία των 15,6 kWh, είναι όμως αισθητά μικρότερη (62 χλμ. σε κύκλο WLTP), χωρίς όμως άγχος αυτονομίας, αφού υπάρχει ο θερμικός κινητήρας. Όσον αφορά στον χρόνο φόρτισης των μπαταριών της, η GLA 250e χρειάζεται 5 ώρες σε 30 λεπτά σε οικιακή πρίζα, μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά από ένα wallbox των 7,4 kW και 24 λεπτά στα 22 kW. Και στα δυο μοντέλα η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς μόνο τροχούς.