ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Ford Mondeo 2,0
 
Στο δρόμο για την κορυφή
 
Αλλαγή εκ βάθρων για το μεσαίο μοντέλο της Ford, που πλέον κοιτά "στα μάτια" τους κορυφαίους ανταγωνιστές, διαθέτοντας χώρους, σχεδίαση και ποιότητα αξιώσεων. Η δίλιτρη έκδοση του μοντέλου διαθέτει και καλές επιδόσεις, επισφραγίζοντας τις βλέψεις και τους υψηλούς στόχους της Ford στη μεσαία κατηγορία.
 
Το νέο Mondeo είναι το προτελευταίο "βήμα" της Ford για την πλήρη ανανέωση της γκάμας των μοντέλων της, καθώς μόνο το Fiesta έχει μείνει εμφανισιακά σχεδόν απαράλλαχτο από το 1995. Η έλευση του νέου μοντέλου σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Ford και πιο συγκεκριμένα για τα οικογενειακά της μεσαίας κατηγορίας μοντέλα της. Η αντικατάσταση του Mondeo πραγματοποιήθηκε σε αρκετά καλή χρονική στιγμή, καθώς το παλαιό μοντέλο είχε αρχίσει να δείχνει σημάδια "γήρανσης". Αλλωστε, και τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα έχουν ήδη ανανεωθεί ή έχει ανακοινωθεί η αντικατάστασή τους. 
Το νέο Mondeo "κερδίζει" από την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις με την ομοιογένεια του σχήματός του. Το επιβλητικό του μέγεθος συνδυάζεται αρμονικά με τις σχεδιαστικές του γραμμές, που αποπνέουν στιβαρότητα και κύρος, ενσωματώνοντας τις αρχές του New Edge Design που συναντώνται σε όλα τα νέα μοντέλα της Ford. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι εκτεταμένες. Στοιχεία δυναμισμού στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου είναι τα τονισμένα τόξα πάνω από τους τροχούς, οι πολυγωνικοί καθρέφτες και τα φωτιστικά σώματα (με το καθαρό κρυστάλλινο κάλυμμα εμπρός και τα στρογγυλά στοιχεία πίσω) με τις έντονες ακμές, που "αγκαλιάζουν" τις γωνίες του αμαξώματος. 
Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης είναι πολύ καλή και δείχνει πως η Ford έχει δείξει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα. Η σχεδίαση ακολουθεί τους σύγχρονους κανόνες, συνδυάζοντας και την καλή εργονομία. Δυνατό "χαρτί" του μοντέλου είναι οι προσφερόμενοι για τους επιβάτες χώροι, καθώς στην καμπίνα του θα φιλοξενηθούν με άνεση ακόμα και πέντε ενήλικες κανονικού αναστήματος, ενώ δε θα χρειαστεί να κάνουν και υποχωρήσεις σε επίπεδο μεταφοράς αποσκευών. Ο διαθέσιμος όγκος του σχετικού χώρου είναι κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας των μεσαίων αυτοκινήτων. 
Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε τον κινητήρα των 2,0 λίτρων που αποδίδει σύμφωνα με το εργοστάσιο 145 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Η ισχύς αυτή αποδεικνύεται στην πράξη αρκετή για τη σβέλτη μετακίνηση των 1.371 κιλών. Εκτός αυτών, ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας (έκδοση Ghia) ήταν πληρέστατος, καθώς πέραν των ηλεκτρικών μηχανισμών για τα παράθυρα, τις κλειδαριές και τους καθρέφτες, διέθετε και κλιματισμό, ενώ ηλεκτρομηχανισμοί φροντίζουν για τις ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού. 
Τα μόνα στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η ηλεκτρική ηλιοροφή και οι δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και εσωτερικά θυρών. Και όλα αυτά στην τιμή των 8,5 εκατομμυρίων δραχμών, που θεωρείται εξαιρετική για τα δεδομένα της κλάσης και με βάση τη χωρητικότητα του κινητήρα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια σαφώς καλύτερη εμπορική πορεία από αυτή του προκατόχου.




Η επιλεγμένη από τον οδηγό "τροχιά" διατηρείται εύκολα μέχρι το πολύ υψηλό όριο πρόσφυσης που επιβάλλουν το στιβαρό πλαίσιο και τα φαρδιά μεγάλης διαμέτρου ελαστικά.




Το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω έχει έντονες ακμές καθώς αυτά "αγκαλιάζουν" τις γωνίες του αμαξώματος.

 Ford Mondeo 2,0
 Στο δρόμο για την κορυφή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Πλούσια τα ελέη σε χώρους
Χωρίς ξεσπάσματα ισχύος ο κινητήρας
Ευχάριστη έκπληξη στο δρόμο και χωρίς "βοηθήματα"