ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/5/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/5/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Mercedes CLK 200 Cabriolet 

 

Στον αστερισμό της... απόλαυσης
 

Η γκάμα των εκδόσεων της CLK συμπληρώνεται με την προσθήκη της ανοικτής έκδοσης η οποία σαγηνεύει οδηγό και επιβάτες με τα κάλλη της και εμπνέει ένα αίσθημα ευφορίας και ελευθερίας με το γνωστό μοναδικό τρόπο που "γνωρίζουν" πολύ καλά όλα τα ανοικτά μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας με σήμα το ασημένιο τριάκτινο αστέρι. 

Η Mercedes-Benz προσέθεσε ένα ακόμη κεφάλαιο στη μακρά ιστορία της στον τομέα των ανοικτών αυτοκινήτων με το λανσάρισμα της CLK Cabriolet. Πρόκειται για ένα εξαιρετικής σημασίας κεφάλαιο καθώς το νέο όχημα καλείται να συνεχίσει την καλή εμπορική πορεία της προγενέστερης ανοικτής CLK η οποία σε πέντε χρόνια σημείωσε πωλήσεις άνω των 115.000 μονάδων. 
Στηριζόμενοι λοιπόν σε αυτή την "καριέρα" αλλά και στην εξαιρετική από πλευράς αισθητικής κουπέ έκδοση, οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρείας δημιούργησαν την CLK Cabriolet η οποία πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να ξεσηκώσει τις αισθήσεις οδηγού και επιβατών. Τα βασικά σχεδιαστικά γνωρίσματα της κουπέ εκδοχής μεταφέρθηκαν και εντάχθηκαν με αρμονικό τρόπο στο νέο ανοικτό μοντέλο. 
Οι αυλακώσεις στο εμπρός καπό οι οποίες "πηγάζουν" από τα δύο ζεύγη των ελλειπτικών φωτιστικών σωμάτων που διεισδύουν το ένα στο άλλο καθώς επίσης και τα πίσω φωτιστικά σώματα με την ανάγλυφη επιφάνεια είναι πανομοιότυπα με αυτά της "κλειστής" CLK. Το δε εμπρός μέρος είναι σφηνοειδές και συμβάλλει τα μέγιστα στη σύνθεση της προσωπικότητας της CLK Cabriolet η οποία συνολικά είναι διακριτικά... δυναμική -διακριτικά διότι ολόκληρο το αυτοκίνητο καλύπτεται από ένα "πέπλο" κομψότητας και μια χαρακτηριστική αύρα αριστοκρατικής προέλευσης, η οποία αποτελεί και το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνει ο εξωτερικός παρατηρητής. Όπως είναι λογικό η σχεδίαση της μαλακής αναδιπλούμενης οροφής βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των σχεδιαστών. Είναι αξιοπρόσεκτο μάλιστα το εξής στοιχείο: Όταν η οροφή είναι κλειστή η CLK διατηρεί σχεδόν στο έπακρο την όμορφη τοξοειδή γραμμή της Coupe, έχοντας μάλιστα να επιδείξει εκατέρωθεν του πίσω (γυάλινου) παρμπρίζ δύο πεπλατυσμένα άκρα με εμβαδόν περίπου όμοιο με αυτό που έχουν οι πίσω κολόνες του κλειστού αδερφού μοντέλου. 
Η έκδοση του μοντέλου που είχαμε στη διάθεση μας εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.800άρη κινητήρα ο οποίος με τη συνδρομή μηχανικού υπερσυμπιεστή αποδίδει 163 ονομαστικούς ίππους και επιτρέπει σβέλτες μετακινήσεις ιδιαίτερα στον αυτοκινητόδρομο όπου η οδήγηση της σταθερής και "αρχοντικής" CLK είναι μια πραγματική απόλαυση. Ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι πλήρης και δικαιολογεί την τιμή των 53.300 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά της CLK 200 Elegance. 



Το σφηνοειδές εμπρόσθιο μέρος αποσπά πολύ θετικά σχόλια όντας κομψό αλλά και αρκετά δυναμικό από πλευράς αισθητικής.



H Mercedes CLK Cabriolet κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις χάρη στην κομψή και "αρχοντική" 
αισθητική της. 



Τα πίσω φωτιστικά σώματα με την ανάγλυφη επιφάνεια και το λευκό χρωματισμό σε ορισμένα σημεία αποτελούν βασικό γνώρισμα της ανοικτής CLK.
 


Aριστης ποιότητας η οροφή 
Μεγάλη προσοχή δόθηκε στην κατασκευή της μαλακής αναδιπλούμενης οροφής, καθώς στόχος ήταν να βελτιωθεί η ήδη πολύ καλή εικόνα της προγενέστερης CLK στον τομέα αυτό. Το εξωτερικό τμήμα της οροφής αποτελείται από τρία στρώματα μαλακού υλικού ενώ κάτω από τον σκελετό, ο οποίος αποτελείται από ατσάλι και αλουμίνιο, υπάρχει επιπλέον επένδυση έξι στρωμάτων. Η υφασμάτινη οροφή αποτελείται ουσιαστικά από 830 μικρά κομμάτια τα οποία συναρμολογούνται με χειρωνακτική εργασία στο πλαίσιο μιας διαδικασίας με 550 (!) διαφορετικά στάδια. 
Ο μηχανισμός αναδίπλωσης περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα υδραυλικό κύκλωμα με επτά κυλίνδρους. Το σύστημα ελέγχεται ηλεκτρονικά και αναπτύσσει πίεση έως και 190 bar καθιστώντας εφικτή την "αποκάλυψη" της CLK σε χρόνο σχεδόν 20 δλ. Το άνοιγμα της οροφής είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, γίνεται με το πάτημα ενός διακόπτη και δεν προϋποθέτει ανθρώπινη επέμβαση σε κανένα στάδιο. Η οροφή είναι πραγματικά μια τεχνική επιτυχία καθώς η μετακίνηση στο εσωτερικό είναι ευχάριστη και απόλυτα ήσυχη καθώς κανενός είδους θόρυβος (αεροδυναμικός, από τον κινητήρα ή από το εξωτερικό περιβάλλον) δε διεισδύει. Το ίδιο ισχύει και για την επιρροή από τις καιρικές συνθήκες καθώς με κρύο ή με ζέστη ο θάλαμος των επιβατών επηρεάζεται σχεδόν τόσο όσο και και στην κουπέ έκδοση.

 



Η διαδικασία της αναδίπλωσης γίνεται αυτόματα και διαρκεί περίπου 20 δλ. Η οροφή δοκιμάστηκε σε ποικίλες καιρικές συνθήκες.



 ΔΟΚΙΜΗ Mercedes CLK 200 Cabriolet 
 
Στον αστερισμό της... απόλαυσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Eνα όμορφο "τρίπτυχο" στο εσωτερικό
"Αρχοντική" στο δρόμο με ουδέτερη συμπεριφορά
Ικανοποιητικοί χώροι
Eμφαση στην ασφάλεια