ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/10/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/10/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Mondeo ST220 VS Opel Vectra GTS 3,2 V6
 

Eξπρές διακεκριμένης θέσης
 

Οι κορυφαίες εκδόσεις των Ford Mondeo και Opel Vectra, οι ST220 και GTS 3,2 V6 αντίστοιχα, μαγνητίζουν το βλέμμα με τα πομπώδη αμαξώματά τους, ανεβάζοντας στα "ύψη" τους παλμούς της καρδιάς. Δύο μεγάλου κυβισμού πολυτελείς... ταχείες που απευθύνονται σε ένα εκλεκτό κοινό, το οποίο είναι σε θέση να αναγνωρίσει τα χαρίσματα που προσφέρει το κάθε αυτοκίνητο.

Δύο μεσαία αυτοκίνητα που αποτελούν -δυστυχώς- ουτοπία για τους περισσότερους Έλληνες λόγω του υψηλού τεκμηρίου που προκύπτει από τον κυβισμό των κινητήρων τους, είναι τα Ford Mondeo ST220 (3,0 λίτρων κινητήρας) και Opel Vectra 3,2 V6. Ωστόσο κάθε όνειρο έχει και τη δική του ερμηνεία, όπως συμβαίνει και με τα κορυφαία αυτά μεσαία αυτοκίνητα, τα οποία παρουσιάζουν αρκετές διαφορές κυρίως ως προς τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά και την αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό. 
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και να "φωτογραφίσουμε" τα αμαξώματα των Mondeo ST220 και Vectra GTS 3,2. Αμφότερα διαθέτουν κοινές αισθητικές διαφορές από τις μικρότερου κυβισμού εκδόσεις (την ονομασία GTS φέρουν μόνο τα 5θυρα Vectra ανεξαρτήτως κυβισμού). Τα μεσαία αυτά μοντέλα έχουν δυναμικής σχεδίασης προφυλακτήρες με μεγάλες εισαγωγές αέρα εμπρός, τονισμένα μαρσπιέ, διπλές εξατμίσεις, μεγάλες ζάντες ελαφρού κράματος, ιδιαίτερα διακριτικές αεροτομές στο τελείωμα του χώρου αποσκευών, ενώ στα εμπρός φωτιστικά τους σώματα διαθέτουν λαμπτήρες τύπου Xenon (στο Vectra το κάτοπτρο είναι φιμέ). 
Μικρότερης έκτασης είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό των Ford Mondeo ST220 και Opel Vectra GTS 3,2 V6, οι οποίες ωστόσο αρκούν για να τονίσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα τους. Αυτές αφορούν κυρίως τον πίνακα οργάνων, το τιμόνι και τα καθίσματα. Ο θάλαμος επιβατών και στα δύο μεσαία αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένος από πολύ καλής ποιότητας υλικά, ενώ εξίσου πολύ καλοί είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. 
Το... ζουμί και στις δύο μεσαίες κορυφαίες εκδόσεις των Mondeo και Vectra βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα και αφορά τις αναρτήσεις, τα συστήματα πέδησης και διεύθυνσης και τους κινητήρες. Αμφότερα διαθέτουν 6κύλινδρα μηχανικά σύνολα σε διάταξη V, ενώ ο κυβισμός τους είναι 3,0 λίτρα στο Ford και 3,2 στο Opel. Τα μοτέρ αυτά με τα μεγάλα αποθέματα ροπής κινούν τα μεγάλα αμαξώματα σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, ενώ η λειτουργία των κινητήρων είναι ιδιαίτερα ομαλή. 
Οι αναρτήσεις που διαθέτουν τα μεσαία Ford και Opel είναι ανεξάρτητες και στους τέσσερις τροχούς, ενώ η ρύθμισή τους σε συνδυασμό με τα στιβαρά πλαίσια ανταποκρίνεται στην αυξημένη ισχύ των κινητήρων. Ωστόσο η αίσθηση που προσφέρουν στην οδήγηση είναι αυτή που κάνει και τη βασική διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Στο Mondeo ST220 ο οδηγός θα νιώσει καλύτερη αμεσότητα και αίσθηση σε κάθε εντολή του από το πιο "φιλτραρισμένο" Vectra GTS 3,2 V6. 
Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει κάποιος που σκέφτεται την αγορά ενός εκ των δύο κορυφαίων εκδόσεων των Mondeo και Vectra αφορά το τεκμήριο. Οι κινητήρες των 3,0 και 3,2 λίτρων "εκτοξεύουν" τους φορολογήσιμους ίππους στους 21 και 22 αντίστοιχα. Η τιμή αγοράς είναι λογική και για τα δύο κορυφαία μεσαία μοντέλα (44.989 ευρώ κοστίζει το Mondeo ST220 και 42.900 ευρώ το Vectra GTS 3,2 V6), σε συνάρτηση με τον υψηλό κυβισμό των κινητήρων τους και τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας.


Οι "17άρες" ζάντες ελαφρού κράματος του Vectra GTS 3,2 V6 διαθέτουν ελαστικά διάστασης 215/50.


Οι τροχοί του Mondeo είναι 18 ιντσών και συνοδεύονται από ελαστικά διάστασης 225/40.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Mondeo ST220 VS Opel Vectra GTS 3,2 V6
 
Eξπρές διακεκριμένης θέσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αφθονία ροπής συνοδευόμενη από ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία 
Υπεροχή του Mondeo σε οδηγική αίσθηση
Πολύ καλή ποιότητα και διαθέσιμοι χώροι
Παθητική ασφάλεια τεσσάρων αστέρων