ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/10/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/10/2002

Υπεροχή του Mondeo σε οδηγική αίσθηση

Τις διαφορές που παρουσιάζουν στην οδηγική αίσθηση τα Ford Mondeo ST220 και Opel Vectra GTS 3,2 V6 τόσο σε σχέση με τις χαμηλότερου κυβισμού εκδόσεις τους, αλλά και μεταξύ τους, είναι σε θέση να τις αντιληφθεί άμεσα αυτός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους. 
Το κορυφαίο μεσαίο μοντέλο της Ford αποτελεί πηγή αδρεναλίνης στα χέρια ενός... συνειδητοποιημένου οδηγού, σε κάθε είδους διαδρομή, χωρίς να είναι κουραστικό στις αστικές μετακινήσεις. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης τα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό είναι η διαθέσιμη ροπή του κινητήρα από το ρελαντί και η άριστη πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης για τη θέση των τροχών και την κατάσταση του οδοστρώματος. Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Mondeo ST220 παραμένει ευθύβολο και ασφαλές ακόμα και σε ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα, η οποία επιτυγχάνεται χωρίς ιδιαίτερη... προσπάθεια. Εκεί όμως που ο γνώστης οδηγός θα αρχίσει να νιώθει έκρηξη αδρεναλίνης είναι σε δρόμο με στροφές. Η σφιχτή ανάρτηση με τις μικρές διαδρομές συνεργάζεται άψογα με το άκαμπτο πλαίσιο και τον ισχυρό κινητήρα, παράγοντας ένα δυναμικό κοκτέιλ οδηγικής ευχαρίστησης. Ο οδηγός ανά πάσα στιγμή είναι σε θέση να ελέγξει την πορεία του μεγάλου αμαξώματος μέσω των δυνατών φρένων και του ιδιαίτερα άμεσου τιμονιού. Το ESP επεμβαίνει διακριτικά όταν το Mondeo αρχίσει και γλιστράει ύστερα από έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ σε δρόμο που... γυαλίζει, ενώ με την απενεργοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος ο οδηγός ανάλογα με τους χειρισμούς είναι σε θέση να προκαλέσει ελεγχόμενη υπερστροφή. 
Το "αντίπαλον δέος", το Vectra GTS 3,2 V6, είναι σαφώς καλύτερο οδηγικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, ωστόσο σε σύγκριση με το Mondeo η αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγηση είναι πιο "φιλτραρισμένη". Η ανάρτηση του μεσαίου Opel έχει πιο μαλακή ρύθμιση από την αντίστοιχη του Mondeo και παρέχει ελαφρώς καλύτερη άνεση στους επιβάτες (κάτι που οφείλεται και στους μικρότερους τροχούς και τα υψηλότερου προφίλ ελαστικά). Στον αυτοκινητόδρομο το αμάξωμα του Vectra είναι εξαιρετικά σταθερό, ενώ οι επιβάτες ανεξάρτητα από την ταχύτητα του αυτοκινήτου δε θα ενοχληθούν από οποιοδήποτε θόρυβο. Το σύστημα διεύθυνσης του μεσαίου Opel είναι αρκετά άμεσο, ωστόσο οι πληροφορίες που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού δεν είναι στο επίπεδο του Mondeo. Οι τροχοί του Vectra εμφανίζουν πολύ καλή πρόσφυση, ενώ το ESP, το οποίο δεν απενεργοποιείται μέσω κάποιου διακόπτη, αποτελεί σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό ειδικά σε δρόμους που γλιστρούν. Τέλος τα φρένα του Opel έχουν πολύ καλή απόκριση, ενώ επιβραδύνουν το βαρύ αμάξωμα σε πολύ καλούς ρυθμούς.


Η αίσθηση που προσφέρει το Mondeo στο δρόμο θα "καθηλώσει" τον οδηγό στο τύπου μπάκετ δερμάτινο κάθισμα. Με την απενεργοποίηση του ESP, αυξάνεται ακόμα περισσότερο η έκκριση αδρεναλίνης...



Το Opel Vectra έχει πιο "ταξιδιάρικο" χαρακτήρα από το Mondeo, καθώς προσφέρει καλύτερη άνεση. Ωστόσο σε ένα δρόμο με στροφές είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα, με το ESP να επεμβαίνει όποτε χρειαστεί.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Mondeo ST220 VS Opel Vectra GTS 3,2 V6
 
Eξπρές διακεκριμένης θέσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αφθονία ροπής συνοδευόμενη από ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία 
Υπεροχή του Mondeo σε οδηγική αίσθηση
Πολύ καλή ποιότητα και διαθέσιμοι χώροι
Παθητική ασφάλεια τεσσάρων αστέρων