ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/4/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/4/2004
Πρώτη επαφή
Megane Renault Sport (225PS) & Grand Scenic
Η οικογένεια ολοκληρώθηκε
Στην ελληνική αγορά η κορυφαία έκδοση του Renault Megane αναμένεται στην Ελλάδα τον Αύγουστο ενώ αντίστοιχα το Renault Grand Scenic θα είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο.
Με την παρουσίαση της κορυφαίας από πλευράς ισχύος κινητήρα έκδοσης του Renault Megane ΙΙ καθώς και της επταθέσιας έκδοσης του Scenic με την ονομασία Grand Scenic, η Γαλλική εταιρεία ολοκληρώνει την "πολυπρόσωπη" πρότασή της στη μικρομεσαία κατηγορία.
Tα δύο νέα μοντέλα της Γαλλικής εταιρείας, που είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε στα περίχωρα της πόλης Τουλούζ στη Νότια Γαλλία, ολοκληρώνουν την πλήρη ανανέωση των εκπροσώπων της Renault στη μικρομεσαία κατηγορία, που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2002 με την παρουσίαση των 3θυρων και 5θυρων εκδόσεων του Megane II. Ακολούθησαν το νέο Scenic και η κουπέ-κάμπριο έκδοση του Megane II (Γενεύη-Μάρτιος 2003), καθώς και η τετράθυρη και η στέισον-βάγκον έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της Renault (Βαρκελώνη- Απρίλιος 2003). Το νέο Grand Scenic θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας τον προσεχή Ιούνιο. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Scenic εμφανίζει αυξημένο μεταξόνιο καθώς και συνολικό μήκος αμαξώματος. Η σχεδιαστική του φιλοσοφία δεν διαφοροποιείται από την αντίστοιχη του Renault Scenic συνδυάζοντας αρκετά στοιχεία δυναμισμού και πολυτέλειας σε ιδανικές αναλογίες. Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της ηχομόνωσης της καμπίνας των επιβατών. Από τη σύντομη οδηγική επαφή μας με το Grand Scenic είχαμε την ευκαιρία να αποκομίσουμε τις πρώτες -θετικές- εντυπώσεις σε ό,τι αφορά την οδική του συμπεριφορά. Η ρύθμιση των αναρτήσεων έχει γίνει με γνώμονα την άνεση των επιβατών με αποτέλεσμα την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές. Παρ' όλα αυτά το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση είναι σαφές και γρήγορο. Τέλος οι επιλογές στην γκάμα των μηχανικών συνόλων θα περιλαμβάνουν τον 1.600άρη κινητήρα με ισχύ 115 ίππων καθώς και δύο δίλιτρους με μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ 136 και 165 (υπερτροφοδοτούμενος) ίππων αντίστοιχα. Τη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς αναλαμβάνουν μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων καθώς και το αυτόματο/σειριακό Proactive.Η δεύτερη ιδιαίτερη πρόταση στην οικογένεια του Megane II είναι το δυναμικό Megane Renault Sport. H Γαλλική εταιρεία, διαθέτοντας την απαιτούμενη τεχνογνωσία στον τομέα των ιδιαίτερα σπορτίφ αυτοκινήτων και έχοντας να επιδείξει μοντέλα όπως το Renault Clio Sport 2,0 16V και το νέο Renault Clio V6 με ισχύ 255 ίππων, κατάφερε να παρουσιάσει μια ομοιογενή πρόταση στην κατηγορία των σπορτίφ μικρομεσαίων που διακρίνεται τόσο στον τομέα των επιδόσεων, όσο και στους αντίστοιχους της άνεσης και της ασφάλειας των επιβατών. Οι διαφορές του Megane Renault Sport με τις αντίστοιχες απλές εκδόσεις του μικρομεσαίου μοντέλου εστιάζονται τόσο στο εμπρός τμήμα με το μεγάλο αεραγωγό στον προφυλακτήρα και τους καλαίσθητους προβολείς ομίχλης όσο και στο πίσω τμήμα όπου η διπλή απόληξη της εξάτμισης είναι τοποθετημένη στο κέντρο του προφυλακτήρα. Επίσης, εκτός της διακριτικής αεροτομής, οι αλουμινένιοι τροχοί των 18 ιντσών προσφέρουν τα μέγιστα στο δυναμισμό της συνολικής εμφάνισης του μοντέλου. Με βάση τον υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο 16βάλβιδο κινητήρα που διατίθεται και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, η Renault Sport εξέλιξε μια έκδοση υψηλών επιδόσεων, της οποίας η μέγιστη αποδιδόμενη ισχύς ανέρχεται στους 225 ίππους και η ροπή στα 300 Nm. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη σε μετατροπές σε καίρια σημεία όπως ο υπερσυμπιεστής, και τα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Ανάλογες αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα εξαγωγής. Στο δρόμο όσο και την πίστα όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Megane Renault Sport κατέστη σαφές πως κύριο μέλημα των ανθρώπων της εταιρείας ήταν να προσφέρουν ένα ιδιαίτερα δυναμικό αυτοκίνητο που ωστόσο διατηρεί τη φιλικότητά του προς το μέσο χρήστη. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι το σύστημα ευστάθειας ESP, παρά το γεγονός ότι μπορεί να απενεργοποιηθεί, ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα προσφέροντας τις υπηρεσίες του σε δύσκολες περιπτώσεις και μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο απώλειας ελέγχου του οχήματος ακόμα και από τους άπειρους οδηγούς όταν αυτοί αποφασίσουν να κινηθούν γρήγορα. Τα φρένα, που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 312 χιλ. εμπρός και απλούς 300 χιλ. πίσω, κερδίζουν τις εντυπώσεις τόσο με την ισχύ, όσο και με την αίσθησή τους. Ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο οι Γάλλοι μηχανικοί έχουν δώσει μεγάλη βαρύτητα είναι και ο τομέας της κατανάλωσης καυσίμου του δίλιτρου κινητήρα που συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το Megane Renault Sport μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 8,8 λιτ./100 χλμ. για μεικτό κύκλο κίνησης. Στην ελληνική αγορά η κορυφαία έκδοση του Renault Megane αναμένεται στην Ελλάδα τον Αύγουστο ενώ αντίστοιχα το Renault Grand Scenic θα είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο.
Grand Scenic

Megane Renault Sport

Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων του Megane Renault Sport αποδίδει 225 ίππους και 300 Nm ροπής.

 
 Megane Renault Sport (225PS) & Grand Scenic
Ασφάλεια - εσωτερικό
Scenic 2,0T & Megane CC 2,0T