ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/6/2004
Test mtx
Audi A3 Sportback και BMW Σειρά 1
Φοβού... τους Γερμανούς!
Τα δύο μοντέλα διαθέτουν δυναμική σχεδίαση.
Τα δυο νέα μοντέλα της Audi και της BMW οποία ανεβάζουν τον πήχη του ανταγωνισμού στα ύψη, αφού ο συνδυασμός ισχυρών κινητήρων, 5θυρων αμαξωμάτων, δυναμικής σχεδίασης και πολυτελούς χαρακτήρα που παρουσιάζουν δύσκολα θα τον συναντήσει κανείς σε οποιονδήποτε άλλο εκπρόσωπο του συγκεκριμένου segment.
Η Audi και η BMW μπορούν να θεωρηθούν άσπονδοι εχθροί, αφού τα μοντέλα που κατασκευάζουν παρουσιάζουν πληθώρα κοινών στοιχείων με αποτέλεσμα η μάχη που δίνουν -σε όλους τους τομείς και σε όλες τις κατηγορίες- να είναι σώμα με σώμα! Αμφότερες οι εταιρείες διακρίνονται για την πολυτέλεια αλλά και την άνεση που χαρακτηρίζει τα μοντέλα τους δίχως όμως να περιορίζουν τον υψηλό βαθμό της οδηγικής ευχαρίστησης που επιθυμεί να λαμβάνει ο οδηγός. Πρόσφατα παρουσιάστηκαν δυο νέα μοντέλα (A3 Sportback και BMW Σειρά 1), τα οποία αναμένεται να ρίξουν περισσότερο “λάδι στη φωτιά” στο άνω πολυτελές άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Ας αναλύσουμε όμως εκτενέστερα τις πρώτες πληροφορίες που αφορούν τα δύο αυτά αυτοκίνητα. Η Audi έδωσε πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας τις πρώτες φωτογραφίες του 5θυρου Α3. Οι σχεδιαστικές γραμμές που ακολουθούνται στο αμάξωμα θυμίζουν άλλα προϊόντα της Audi ενώ φέρουν τη στάμπα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα “περάσει” η εταιρεία από δω και στο εξής στα οχήματά της. Στο εμπρόσθιο μέρος ο μεγάλος αεραγωγός (ίδιος με αυτόν που εφοδιάζει το Α8 και αναμένεται και στο Α4) συνδυάζεται αρμονικά με τα έντονα νεύρα του καπό προσδίδοντας μια πιο δυναμική εικόνα στο όχημα. Στο πίσω μέρος παρά την προσθήκη των δύο θυρών το αμάξωμα δεν έχασε τη σπορτίφ αισθητική του, ενώ τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν άμεσα στο πρωτότυπο μοντέλο της Audi, το Nuvolari. Αντίστοιχα και η BMW, η οποία παρουσιάζει για πρώτη φορά 5θυρο επιβατικό όχημα της μικρομεσαίας κατηγορίας, δείχνει άμεσα την προέλευσή της, αφού εμφανίζει σε επίπεδο σχεδίασης πολλά συγγενή χαρακτηριστικά με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της φίρμας όπως την X3 και Z4. Στο εμπρόσθιο μέρος, το μακρύ καπό (βλ. Ζ4) με τα έντονα νεύρα και τις καμπύλες γραμμές μαγνητίζει το βλέμμα και φανερώνει με την πρώτη ματιά πως πρόκειται για μια BMW. Στο πίσω τμήμα της Σειράς 1 οι καμπύλες γραμμές “δένουν” αρμονικά με τα όμορφα φωτιστικά σώματα ολοκληρώνοντας με τον πλέον επιτυχημένο τρόπο το δυναμικό ύφος του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τώρα τον εσωτερικό διάκοσμο των αυτοκινήτων, τόσο το Α3 όσο και η Σειρά 1 επιδεικνύουν χαρακτηριστικά που χωρίς υπερβολή θα ζήλευαν πολλά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Η σχεδίασή τους είναι σύγχρονη με περισσότερο πολυτελή χαρακτήρα για το Audi και πιο λιτή αισθητική για τη Σειρά 1. Αμφότερα όμως διακρίνονται για τα κορυφαία υλικά κατασκευής και τη σωστή εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων βάσει των έως τώρα στοιχείων μικρό προβάδισμα φαίνεται να έχει το νέο 5θυρο Α3 αφού οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος (83 χιλ.) εγγυώνται την άνετη μετακίνηση των 5 επιβατών. Αντίθετα στην πρώτη επαφή που είχαμε με τη νέα Σειρά 1 (είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε πρόσφατα σε πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Μόναχο) οι διαθέσιμοι χώροι φαίνεται ότι πέρασαν σε δεύτερη μοίρα αφού η διαμόρφωση της καμπίνας επιτρέπει την άνετη μετακίνηση αποκλειστικά και μόνο 4 ενήλικων ατόμων. Ο χώρος αποσκευών για το Α3 ανέρχεται στα 370 λίτρα, με τον αντίστοιχο της Σειράς 1 να είναι κατά 40 λίτρα μικρότερος, με αποτέλεσμα η χωρητικότητά του να είναι τα 330 λίτρα. Στο δρόμο τώρα η πισωκίνητη Σειρά 1 επιδεικνύει υψηλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας και διαδρομής, με το τιμόνι να προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση στο οδηγό και τα φρένα να ικανοποιούν έπειτα κιόλας από έντονη χρήση. Για το 5θυρο Α3 δεν μπορούμε να μιλήσουμε για την οδική του συμπεριφορά αφού ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί επίσημη παρουσίαση του μοντέλου. Βέβαια εάν κρίνουμε από την 3θυρη έκδοση που έχουμε οδηγήσει και η οποία σε τεχνικό επίπεδο δεν εμφανίζει διαφορές από την 5θυρη, τότε μπορούμε να μιλήσουμε για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, σταθερό σε όλους τους ρυθμούς κίνησης, με υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης. Αξίζει να σημειώσουμε πως και το 5θυρο Α3 θα διαθέτει έκδοση με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη οδική συμπεριφορά του οχήματος. Το επίπεδο εξοπλισμού θα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και για τα δύο μοντέλα με πλήθος συστημάτων τόσο ενεργητικής όσο και παθητικής ασφάλειας.
Στην πίσω όψη του Α3 Sportback ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα θυμίζουν τα αντίστοιχα του πρωτότυπου Nuvolari.

Η πίσω όψη της σειράς 1 εναρμονίζεται απόλυτα θετικά με το υπόλοιπο αμάξωμα προσδίδοντας μια εικόνα δυναμική και ταυτόχρονα σύγχρονη.

 
 Audi A3 Sportback και BMW Σειρά 1
Audi A3 Sportback
BMW Σειρά 1