Mε ντιζάιν "βγαλμένο" από ταινία επιστημονικής φαντασίας, θηριώδη V6 κινητήρα 3,5 λίτρων και άνετους χώρους, το νέο Nissan Murano εισβάλλει απειλητικά στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου.
350Ζ ή Micra; Εάν πράγματι αναρωτιέστε, η πίσω όψη του νέου Murano δημιουργήθηκε με γνώμονα τα δυο αυτά μοντέλα της εταιρείας με αποτέλεσμα να συνδυάζει με άψογο τρόπο τις σπορτίφ και κατά βάση "προχωρημένες" σχεδιαστικές γραμμές.
H κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου εμφανίζει ιδιαίτερη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας φαίνεται πως έχουν "πιάσει το νόημα", αφού με την απόκτηση ενός SUV οχήματος καλύπτουν και με το παραπάνω τις αυξημένες απαιτήσεις τους σε επιμέρους τομείς, όπως η οδική συμπεριφορά (εντός και εκτός δρόμου), η άνεση, η ασφάλεια, οι χώροι και οι επιδόσεις.
Μία απλή έρευνα στην αγορά της Ευρώπης πιστοποιεί με τον καλύτερο τρόπο όσα προαναφέραμε. Τι εννοούμε δηλαδή με αυτό: Το 2000 η κατηγορία των SUV οχημάτων είχε κατά μέσο όρο 85.000 πωλήσεις το χρόνο, ενώ 3 χρόνια μετά σημειώνει κατακόρυφη άνοδο φθάνοντας τις 180.000 μονάδες! Παραθέτοντας αυτά τα στοιχεία θα πρέπει και το ελληνικό κοινό να δει ίσως με άλλο μάτι το συγκεκριμένο segment, αφού κακά τα ψέματα και η ποιότητα των δρόμων μας ενδείκνυται για οχήματα τέτοιου χαρακτήρα. Η Nissan, βασιζόμενη στις ανοδικές αυτές τάσεις, "ρίχνει" στη μάχη το νέο Murano. Η πολύ καλή εμπορική πορεία του μοντέλου στην Αμερική -κυκλοφορεί από το 2003 σημειώνοντας πωλήσεις της τάξεως των 100.000 μονάδων έως σήμερα- ώθησε τους ιθύνοντες της Ιαπωνικής εταιρείας στη διάθεση του αυτοκινήτου -με μικρές τροποποιήσεις- και στην ευρωπαϊκή αγορά. Αναμφισβήτητα το νέο Murano διαθέτει ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα. Πολλές καμπύλες γραμμές, σφηνοειδής "μούρη", έντονα νεύρα, μακρόστενα φωτιστικά σώματα και 18άρες ζάντες συνθέτουν μια εικόνα επιβλητική, βγαλμένη από ταινίες επιστημονικής φαντασίας!
Σπορτίφ γραμμές ακολουθούνται και στον εσωτερικό διάκοσμο του μοντέλου, ο οποίος δανείζεται αρκετά στοιχεία από το εκρηκτικό 350Ζ. Από τεχνικής σκοπιάς το Murano βασίστηκε στην πλατφόρμα FF-L της Νissan, η οποία χρησιμοποιείται και στο αμερικανικών προδιαγραφών μοντέλο της εταιρείας, το Maxima.
Εφοδιάζεται με μόνιμη τετρακίνηση, ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό, ισχυρό V6 κινητήρα και το εξελιγμένο -συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων- κιβώτιο ταχυτήτων CVT. Η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό του μοντέλου κατά την κίνησή του στο δρόμο, αφού η ανάρτηση "καταπίνει" τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος δίχως να μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα των επιβατών. Στη χώρα μας αναμένεται από το Φεβρουάριο του 2005, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας (αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής), οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, δερμάτινες επενδύσεις, ESP, ABS και πλήθος ηλεκτρικών ευκολιών στην ενδεικτική τιμή των 63.000 ευρώ.
Κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο των 3,5 λίτρων με τους 6 κυλίνδρους και τις 24 βαλβίδες είναι το ίδιο που "φοράει" και το εκρηκτικό 350Ζ με μικρές τροποποιήσεις. Αποδίδει 234 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 318 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Συνδυάζεται τέλεια με το νέας τεχνολογίας -συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων- 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων CVT είτε στην αυτόματη είτε στη σειριακή λειτουργία, αφού η απόκρισή του στις εναλλαγές των σχέσεων είναι απλά υποδειγματική.
Στην πράξη ο V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων προσφέρει άφθονα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας -και σε όλο το φάσμα των στροφών- καταφέρνοντας να κινήσει σε ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς το 1.870 κιλών αμάξωμα.