1η Δοκιμασία: Γωνίες προσέγγισης - διαφυγής, απόσταση από το έδαφος
Η ράμπα
Στη ράμπα της "αλήθειας" όλες οι απορίες σας σχετικά με τις πραγματικές γωνίες διαφυγής και προσέγγισης του κάθε αυτοκινήτου βρίσκουν τις σωστές απαντήσεις.
Στη συγκεκριμένη, πρώτη, δοκιμασία μπορεί να βλέπουμε τον ουρανό με τ' άστρα αλλά σίγουρα τα αποτελέσματα… σοκάρουν. Ακόμα και εμείς οι ίδιοι σαστίσαμε με πολλά από αυτά, αφού στην πράξη δεν περιμέναμε ότι μπορούν να συμβούν. Αλλά ας μην μακρηγορούμε άλλο και ας δούμε τη διαδικασία πώς έχει βήμα προς βήμα. Αρχικά τοποθετούμε στην ειδικά σχεδιασμένη ράμπα μήκους 6 μέτρων -η οποία πατάει στο έδαφος και δεν έχει καμία απόκλιση από την ευθεία- τα αυτοκίνητα και μετράμε τις αποστάσεις. Πρόβολος εμπρός, πρόβολος πίσω και κέντρο αμαξώματος. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η ράμπα είναι ειδικά σχεδιασμένη ούτως ώστε να αντέχει μεγάλα βάρη και πιέσεις. Στη συνέχεια και με τη βοήθεια ενός ειδικού μηχανισμού "ανυψώνουμε" το αυτοκίνητο έως ότου ο εμπρός ή αντίστροφα ο πίσω πρόβολος είναι έτοιμος να ακουμπήσει στη βάση της ράμπας. Τι επιτυγχάνουμε με αυτό; Βρίσκουμε (βάσει μαθηματικού τύπου) τις πραγματικές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής του κάθε μοντέλου κάτω όμως από πραγματικές συνθήκες. Να τονίσουμε πάντως, για να μην παρεξηγηθούμε, ότι οι γωνίες -διαφυγής και προσέγγισης- που αναφέρουμε για τα μοντέλα (ακολουθούν στις επόμενες σελίδες αναλυτικές δοκιμές) στην πράξη εάν δεν συνδυάζονται και με έναν ανθεκτικό συμπλέκτη ή ένα δυνατό μηχανικό σύνολο δυσχεραίνουν την κατάσταση, αφού το αυτοκίνητο θα δυσκολευτεί να "βγει" από τη δύσκολη θέση (γωνία προσέγγισης ή διαφυγής) στην οποία έχει περιέλθει..