Από τις πλέον ενδιαφέρουσες "εξετάσεις" που καλούνται να περάσουν τα αυτοκίνητα, καθώς, όπως θα διαπιστώσετε και εσείς, μέσα από το ανισόπεδο πέρασμα "δοκιμάζονται" τα συστήματα τετρακίνησης, ενώ οι διαδρομές των αναρτήσεων… τερματίζουν. Στην εν λόγω λοιπόν δοκιμασία τοποθετούμε το όχημα στην αρχή του ανισόπεδου περάσματος (το οποίο είναι ειδικά κατασκευασμένο και διαθέτει βάσεις από μπετόν) και σταματάμε. Εν συνεχεία δίνουμε την απαραίτητη ώθηση στο αυτοκίνητο μέχρι να διαπιστώσουμε κατά πόσο η τετρακίνησή του μπορεί να το "σπρώξει" χωρίς κεκτημένη ταχύτητα ούτως ώστε να "υπερπηδήσει" το εμπόδιο. Ακολούθως και αφού το αμάξωμα έχει αναρριχηθεί στο ειδικά διαμορφωμένο -ώστε κάθε φορά ένας τουλάχιστον τροχός να βρίσκεται στον αέρα- "ανισόπεδο πέρασμα" (με κεκτημένη ή χωρίς ταχύτητα) μετράμε τις διαδρομές των αναρτήσεων. Η πρώτη μέτρηση γίνεται για τον πίσω άξονα (πόσο μεγάλη είναι η διαδρομή της ανάρτησης του τροχού που βρίσκεται στον αέρα) και εν συνεχεία ακολουθείται η ίδια ακριβώς διαδικασία για τη διαδρομή της ανάρτησης του εμπρός τροχού. Τα συμπεράσματα υποσχόμαστε ότι κρύβουν εκπλήξεις που θα σας αφήσουν άφωνους!
Εν συνεχεία μετράμε τις διαδρομές των αναρτήσεων του κάθε οχήματος τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα.
Τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης αξιολογούμε μεταξύ άλλων στο πρώτο σκέλος της δοκιμασίας του ανισόπεδου περάσματος.