Η μεταλλική βάση, η οποία εκτείνεται από τη βάση της καμπούρας μέχρι το τελείωμά της, μας βοηθάει να υπολογίσουμε την απόσταση την οποία διένυσε το όχημα μέχρι το σημείο επαφήςτου με το έδαφος.
Στην τρίτη κατά σειρά δοκιμασία τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά. Στόχος μας είναι να τσεκάρουμε για μια ακόμα φορά τα συστήματα τετρακίνησης, καθώς τα αυτοκίνητα πρέπει πρώτα να περάσουν μέσα από ένα λασπωμένο "βάλτο" βάθους 20 πόντων με μικρή ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια πρέπει να ανέβουν την ειδικά σχεδιασμένη "καμπούρα" δίχως να ακουμπήσουν πουθενά! Ακριβώς στο ξεκίνημα της "καμπούρας" έχουμε τοποθετήσει μια μεταλλική βάση η οποία εκτείνεται μέχρι το τελείωμά της και διαθέτει ενσωματωμένο μέτρο. Ακολούθως και αφού το αυτοκίνητο έχει καταφέρει να περάσει μέσα από το "βάλτο" σταματάει μπροστά ακριβώς από την "καμπούρα". Ξεκινάμε με μικρή ταχύτητα και προσπαθούμε να ανεβούμε. Στόχος μας είναι να διαπιστώσουμε κατά πόσο τα αυτοκίνητα μπορούν να προσπελάσουν το εμπόδιο δίχως να ακουμπήσουν πουθενά. Έπειτα μετράμε την απόσταση την οποία διένυσε το μοντέλο μέχρι να ακουμπήσει στο έδαφος (σε πολλές περιπτώσεις τα οχήματα δεν "βρίσκουν" πουθενά) και ποιο από τα μέρη του αυτοκινήτου είχε επαφή με το έδαφος. ¶ποψή μας είναι ότι πρόκειται για μια από τις πλέον αξιόπιστες "εξετάσεις" που καλούνται να περάσουν τα αυτοκίνητα τόσο γιατί οι συνθήκες στις οποίες τα υποβάλλουμε είναι ίδιες με αυτές που θα συναντήσουμε σε εκτός δρόμου διαδρομές, όσο και γιατί η τσέπη του καθενός από εμάς καλείται να πληρώσει τα σπασμένα σε περίπτωση κατά την οποία το όχημα ακουμπήσει στο έδαφος.