Διαβάστηκε από 4760αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/5/2007
Το πολύ καλό, ακόμη καλύτερο στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά του νέου Mondeo αποτελεί ξανά παράδειγμα προς μίμηση για τον ανταγωνισμό, ενώ το τιμόνι, αν και λίγο πιο ελαφρύ, "ακούει" με ακρίβεια κάθε εντολή του οδηγού.
Το προγενέστερο Mondeo αποτελούσε σημείο αναφοράς στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, στον οποίο το νέο Mondeo είναι ακόμη καλύτερο, συνδυάζοντας παράλληλα υψηλότερα επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση και λιγότερο θόρυβο από τον κινητήρα και την κύλιση των τροχών. Επιπλέον διατίθεται για πρώτη φορά ενεργητική ανάρτηση, της οποίας η σκληρότητα ρυθμίζεται μέσω διακοπτών. Στην πράξη, οι πολλές επιμέρους βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση, καθώς και το νέο πλαίσιο, με τη σημαντικά αυξημένη στρεπτική ακαμψία, ανοίγουν ακόμα περισσότερο την ψαλίδα στα χαρακτηριστικά που προσφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο απέναντι στους άμεσους ανταγωνιστές του.
Οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα στους "φιδίσιους" δρόμους της Σαρδηνίας (σε άσφαλτο αντίστοιχη της Αττικής Οδού), το νέο μεσαίο Ford 2,5 Τ (με τη στάνταρ σπορ ρύθμιση των αναρτήσεων) μπορεί να ένιωθε σχετικά άβολα λόγω των αυξημένων διαστάσεών του, ωστόσο αψηφούσε το βάρος και παρέμενε κολλημένο στην προεπιλεγμένη πορεία, ανεξάρτητα αν πιέζαμε ή αφήναμε το γκάζι μέσα στη στροφή. Το δε τιμόνι, αν και ελάφρωσε λίγο, είναι εξαιρετικά γρήγορο και μεταφέρει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες για τη θέση και πρόσφυση των τροχών, ενώ και τα φρένα ακινητοποιούν άμεσα το μεγάλο αυτοκίνητο. Επιπλέον, οδηγήσαμε και την έκδοση με την ενεργητική ανάρτηση (με 2λιτρο ντίζελ κινητήρα 140 ίππων), η οποία στη ρύθμιση "comfort" προσφέρει βέλτιστη άνεση, αλλά δεν αρέσκεται σε ορεινές διαδρομές, στη "normal" προσφέρει μία πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη σταθερότητα στους σβέλτους ρυθμούς, ενώ στο επίπεδο "sport" σκληραίνει χωρίς να κουράζει.,
Η εμπρός ανάρτηση, με τα γόνατα ΜακΦέρσον και τα τριγωνικά ψαλίδια βάσης, είναι ανασχεδιασμένη και πίσω ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων είναι νέος.
Αλλαγές σε ανάρτηση - πλαίσιο
• Φαρδύτερα μετατρόχια
• Ανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση
• Νέα πίσω ανάρτηση με ξεχωριστό υποπλαίσιο
• Βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης
• Αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 116% στο 4θυρο, 130% στο 5θυρο και 159% στο Wagon
Avensis και Vectra επί… (ασφαλτο)τάπητος
Το Avensis εστιάζει περισσότερο στην άνεση στο δρόμο, παρά στην οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Η ανεξάρτητη ανάρτησή του σε όλους τους τροχούς έχει μαλακή ρύθμιση, ενώ διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Πρόσθετα, το τιμόνι είναι ελαφρύ στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα, ωστόσο σε πιο σβέλτους ρυθμούς ο οδηγός θα αναζητήσει καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα.
Η ανάρτηση του Vectra έχει πιο σφιχτή ρύθμιση έναντι του Avensis, με αποτέλεσμα να "χάνει" σε άνεση και ποιότητα κύλισης, αλλά να κερδίζει λίγο περισσότερο στην πιο στιβαρή αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, καθώς και στο ελαφρώς πιο βαρύ τιμόνι. Όμως τόσο το Vectra, όσο περισσότερο το Avensis… απέχουν αρκετά από την οδική συμπεριφορά του Mondeo.