ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/3/2009
Πρώτη επαφή
Ο θRύλοS επιστρέφει...!
Οδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 7276 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/3/2009
Καταρρίπτεται ο μύθος
Οι 305 ίπποι του κινητήρα του Focus RS είναι απλά το νούμερο της απόδοσης. Γιατί αυτό που μετρά, είναι ότι όλοι τους σε καλό δρόμο δεν εξανεμίζονται σε μορφή σπιναρίσματος. Αρχικά, το ήδη πολύ καλό πλαίσιο του ST κρίθηκε κατάλληλο για το όλο εγχείρημα χωρίς ιδιαίτερες ενισχύσεις ή άλλες επεμβάσεις, που θα ανέβαζαν το κόστος. Η Τeam RS μελέτησε προσεκτικά, βήμα προς βήμα, τα δεδομένα και εξέλιξε ένα καινοτόμο σύστημα στην εμπρός ανάρτηση με την ονομασία "RevoΚnuckle", σε συνδυασμό με το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife (6 γραναζίων) και τις αλλαγές στο στήσιμο του RS (αύξηση των μετατροχίων κατά 51 και 56 χλστ., παχύτερες αντιστρεπτικές κατά 2,5 και 3 χλστ. και νέα αμορτισέρ-ελατήρια κατά 25% και 15% πιο σκληρά αντίστοιχα για τον εμπρός και πίσω άξονα), έναντι του ST. Στην πράξη το RS εκπλήσσει ευχάριστα με την οδική του συμπεριφορά, με βασικότερο στοιχείο ότι δεν απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια από τον οδηγό στο να κινηθεί πολύ γρήγορα. Έτσι, στις στροφές μπορεί ακόμα και να συγχωρεί υπερβολές, ενώ επιτρέπει διορθώσεις με το σαφές και γρήγορο τιμόνι, εκεί όπου το turn in του αυτοκινήτου θυμίζει αντίστοιχη τετρακίνητη ή πισωκίνητη πρόταση. Η υποστροφή λάμπει δια της απουσίας της ακόμα και σε πεισματικές προσπάθειες του οδηγού να την προκαλέσει, ενώ η υπερστροφή έρχεται γλυκά μετά από απαίτηση του οδηγού και σε κάθε περίπτωση ελέγχεται εύκολα με την πίεση του γκαζιού. Η ανάρτηση είναι σκληρή αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει, αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο των προδιαγραφών του RS, που προορίζεται για αγωνιστική και καθημερινή χρήση. Τα φρένα, τέλος, που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 336 χλστ. εμπρός (από το Volvo XC90) και απλούς δίσκους 302 χλστ. πίσω, ικανοποιούν με την απόδοσή τους ακόμα και σε πολύωρη ταλαιπωρία. Όλα τα παραπάνω βέβαια ισχύουν σε δρόμο με καλή πρόσφυση, γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP που έχει ειδικά ρυθμιστεί για να προάγει τη σπορ συμπεριφορά και που δε χρειάστηκε πουθενά να επέμβει στους καλούς δρόμους της Γαλλίας) θα χρειαστεί να επέμβει στους δικούς μας "καρόδρομους", που συν τοις άλλοις θα ταλαιπωρήσουν ιδιαίτερα και τις 19άρες πανέμορφες -και χρηστικές με τη σειρά τους στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης του RS- ζάντες.
To RevoKnuckle προσομοιώνει τη διάταξη διπλών ψαλιδιών στον εμπρός άξονα, πάνω σε κλασικό γόνατο MacPherson. Ουσιαστικά τα οφέλη είναι ότι, ανάλογα με τις συνθήκες πίεσης του τροχού στη διάρκεια στροφών, δεν μεταβάλλεται το κάμπερ των τροχών. Αυτό μαζί με το μηχανικό Quaife LSD διαφορικό (φωτό κάτω) αποτελούν τα βασικότερα συστατικά της επιτυχημένης συνταγής του RS.

 
 Νέο Ford Focus RS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά