Διαβάστηκε από 75618αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:26/1/2010
Γραμμικός, δυνατός και πολιτισμένος
Ο TSI κινητήρας των 1,2 λτ., ισχύος 105 ονομαστικών ίππων, διαθέτει πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας.
Το νέο 1,2 TSI μηχανικό σύνολο που κινεί το Polo διαθέτει 4 κυλίνδρους και 8 βαλβίδες, μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής και άμεσο ψεκασμό του καυσίμου. Η απόδοσή του φτάνει, σύμφωνα με τη VW, στους 105 ίππους και στα 175 Nm ροπής (ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε, ότι το ίδιο μοτέρ στο Skoda Yeti απέδωσε στο δυναμόμετρο 121 ίππους και 202 Nm ροπής), ισχύς που είναι σε θέση να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς το μικρό VW. Παράλληλα, το μοτέρ ανεβάζει με προθυμία στροφές, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης ταχύτητας και παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, ενώ η λειτουργία του είναι πιο πολιτισμένη και αθόρυβη σε σχέση με των ατμοσφαιρικών κινητήρων των 1,2 λτ. και 1,4 λτ.. Μόνο στις υψηλές στροφές χάνει την απόδοσή του και την απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού. Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει με τη σειρά του και το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG7 (η βασική έκδοση θα προσφέρεται με 6τάχυτο μηχανικό). Αυτό περιλαμβάνει τρία προγράμματα (Drive - Sport - Manual), μεταξύ των οποίων το πρώτο αλλάζει ταχύτητες σε χαμηλές στροφές, το δεύτερο κρατάει τις στροφές του μοτέρ υψηλότερα, μαζί με πιο μικρή ταχύτητα στο κιβώτιο και το τρίτο αφορά στην εναλλαγή των σχέσεων χειροκίνητα, με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα ταχύτητας. Σε κάθε περίπτωση, οι εναλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά, με την 6η -και κυρίως την 7η- ταχύτητα να είναι overdrive. Γεγονός που λειτουργεί θετικά σε συνθήκες ταξιδιού, αφού, για παράδειγμα, στα 140 χλμ./ώρα με 7η οι στροφές του κινητήρα είναι λίγο πιο κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.