ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/6/2010
Πρώτη επαφή
Mini… Maxi…
BMW - Νέο Κέντρο Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Δοκιμών (ETC)
Διαβάστηκε από 3364 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/6/2010
Με το λογισμικό που διαθέτουν οι άνθρωποι της BMW στο ETC, μπορούν να δημιουργήσουν την ακριβή ποσότητα χιονιού, βροχής, πάγου, ανέμου και ατμοσφαιρικής πίεσης που συναντάμε στο όρος Fujiyama, σε συγκεκριμένη ημέρα του χρόνου.
Μετά τη γνωριμία με το Mini Countryman στην Αυστρία, ταξιδέψαμε και μέχρι το Μόναχο, για να επισκεφθούμε το νέο Κέντρο Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Δοκιμών (ETC) που δημιούργησε η BMW για τα αυτοκίνητα BMW, Mini και τις μοτοσικλέτες BMW. Πρόκειται για άκρως εξελιγμένες τεχνολογικά εγκαταστάσεις, που επιτρέπουν στη γερμανική φίρμα να πραγματοποιεί πολύ σημαντικό κομμάτι των δοκιμών κυριολεκτικά δίπλα στο εργοστάσιό της. Οι δοκιμές αυτές έχουν άμεσα θετικό αντίκτυπο και στην περαιτέρω εξέλιξη της στρατηγικής - φιλοσοφίας εξοικονόμησης ενέργειας Efficient Dynamics. Πιο συγκεκριμένα, το ETC διαθέτει τρεις αεροδυναμικές σήραγγες και δύο κλιματικούς θαλάμους.
Ηλιακά πάνελς (σολάριουμ) δημιουργούν συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, προκειμένου να εκτιμηθεί η αντοχή των προϊόντων των BMW-Mini.
Τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονται είναι στατικά, πατώντας όμως σε περιστρεφόμενους κυλίνδρους, οι οποίοι προσομοιώνουν συγκεκριμένες συνθήκες κίνησης, όπως π.χ. σε ανηφορικό δρόμο, με επιπλέον βάρος σε τρέιλερ 200 κιλών.
Στη θερμική σήραγγα δοκιμάζονται στοιχεία του αυτοκινήτου όπως η λειτουργία του συστήματος ψύξης του κινητήρα ή και η αντοχή των φρένων σε υψηλές θερμοκρασίες (π.χ. 45 0C) με ζεστό αέρα, ταχύτητας 280 χλμ./ώρα.
Στην κλιματική σήραγγα ο αέρας (κρύος ή ζεστός) που "χτυπά" το αυτοκίνητο φτάνει στα 250 χλμ./ώρα. Για τη δημιουργία θερμού κλίματος υπάρχει εξοπλισμός που προσομοιώνει την ηλιακή θερμότητα και την ακτινοβολία. Αντίστοιχα, για κρύο κλίμα η θερμοκρασία ρυθμίζεται ακόμα και στους -10 0C. Έτσι επιτρέπονται δοκιμές εναλλάξ ζέστη-κρύο, προκειμένου να καταγράφεται η αντίδραση των αυτοκινήτων στις απότομες αλλαγές θερμοκρασίας.
Περιβαλλοντική σήραγγα. Προσομοιώνει πολύ ακραίες χειμερινές συνθήκες με θερμοκρασίες - 30 0C (χιόνι, παγετό, βροχή ή και συνδυασμό αυτών). Παράγει χιόνι και πάγο με διαφορετική πυκνότητα και σε συνδυασμό με μεταβλητή ατμοσφαιρική πίεση. Επίσης, στην ίδια σήραγγα, οι μηχανικοί της BMW μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα τους σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (ακόμα και στους 55 0C).
Θάλαμος δοκιμών υψομέτρου. Εκεί προσομοιώνονται οδηγικές διαδρομές σε υψόμετρο ακόμη και 4.200 μέτρων, που αντιστοιχούν σε πολύ χαμηλή ατμοσφαιρική πίεση. Σε συνδυασμό και πάλι με ακραίες θερμοκρασίες (από -30 έως +45 βαθμούς), οι τεχνικοί εξάγουν συμπεράσματα ως προς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Θάλαμος ψυχρών δοκιμών. Στον εν λόγω θάλαμο τεστάρονται με πολικές θερμοκρασίες οι δυνατότητες του κινητήρα να εκκινήσει, η λειτουργία της μπαταρίας, η αποδοτικότητα του κλιματισμού, η αποπαγοποίηση των παραθύρων, αλλά και λεπτομέρειες στη σχεδίαση (όπως π.χ. σημεία του αυτοκινήτου που δεν πρέπει να συγκεντρώνουν πάγο).
Χρήσιμα συμπεράσματα σε μηδενικό χρόνο
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW πραγματοποιούν δοκιμές σε συγκεκριμένα σημεία της Γης με ακραίες συνθήκες. Για παράδειγμα, πηγαίνουν τα αυτοκίνητα σε παγωμένες περιοχές, όπως στο όρος Fujiyama της Iαπωνίας, ή σε υπερβολικά ζεστές, όπως στην Κοιλάδα του Θανάτου (Death Valley) στις Η.Π.Α. Οι διαδικασίες αυτές απαιτούν πολλά χρήματα αλλά και πάρα πολύ χρόνο, προκειμένου να εξαχθούν τα κατάλληλα συμπεράσματα. Με το ETC, οι μηχανικοί της BMW υπογράμμισαν ότι πλέον μπορούν να έχουν αποτελέσματα δοκιμών ακόμα και μέσα σε μερικές ώρες, ενημερώνοντας έτσι άμεσα και τα άλλα εμπλεκόμενα τμήματα της εταιρείας (σχεδιαστές κ.λπ.). Τόνισαν όμως, ότι θα συνεχίσουν και τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, πιστοποιώντας έτσι και την εγκυρότητα των εργαστηριακών τους συμπερασμάτων. Τέλος, στο ίδιο Κέντρο Δοκιμών γίνονται και μελέτες ακουστικής. Συγκεκριμένα, ειδικευμένο προσωπικό επιμελείται του ήχου που παράγουν τα αυτοκίνητα BMW και Mini, στοχεύοντας κυρίως στο να εκμηδενίσουν το ενοχλητικό "κροτάλισμα" των πετρελαιοκινητήρων με ηλεκτρονικά παραγόμενους ήχους, μέσα από το εργοστασιακό ηχοσύστημα. Εμείς εντυπωσιαστήκαμε από το πειραματικό σύστημα σε βενζινοκίνητο Mini Clubman, που με 4 κουμπάκια άλλαζε ο ήχος του αυτοκινήτου από καθαρόαιμο αγωνιστικό, σε βαρύ "γουργουρητό" ενός V8.

 
 Νέο Mini Countryman
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Στην καμπίνα
Κινητήρες - Τετρακίνηση - Ανάρτηση
Οδηγικά ευχάριστο και παιχνιδιάρικο
BMW - Νέο Κέντρο Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Δοκιμών (ETC)
Τεχνικά χαρακτηριστικά