Διαβάστηκε από 4126αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/7/2010
Ο κινητήρας TwinAir Turbo του Fiat 500 έχει ως βάση την αρχή λειτουργίας του συστήματος MultiAir, που είδαμε πρώτη φορά στην Alfa Romeo MiTo.
Η τεχνολογία TwinAir βασίζεται πάνω στην πρωτύτερα παρουσιαζόμενη MultiΑir, όπου η ρύθμιση των τεσσάρων βαλβίδων εισαγωγής γίνεται μέσω υδραυλικού συστήματος, το οποίο συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, που μεταφέρει εντολές σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν οι βαλβίδες, ώστε ο κινητήρας να προσφέρει απόδοση ή οικονομία. Ο υπερσυμπιεστής τον καυσαερίων (τούρμπο) προσφέρει κατά ένα μεγάλο ποσοστό την απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, φτάνοντας στα 145 Nm στη συγκεκριμένη περίπτωση, τιμή που ξεπερνά εκείνες των ατμοσφαιρικών κινητήρων του 500 με χωρητικότητα 1,2 και 1,4 λτ. Μερικά χαρακτηριστικά ακόμα του TwinAir των 85 ίππων είναι το χαμηλό βάρος (-10%) αλλά και το μικρότερο μέγεθός του (-23%), σε σχέση με τους συμβατικούς τετρακύλινδρους κινητήρες μικρής χωρητικότητας. Ο νέος κινητήρας TwinAir 85 HP διατίθεται με το σύστημα Start&Stop, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα και τον επανεκκινεί αυτομάτως στο σταμάτα - ξεκίνα, διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση καυσίμου αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου.