Διαβάστηκε από 4126αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/7/2010
Οικονομικός και με 145 Nm ροπή
Σύμφωνα με τη Fiat, το 2κύλινδρο μηχανικό σύνολο αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και 145 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ. Από την επαφή μας με το αυτοκίνητο κατά την παρουσίασή του στο Τορίνο της Ιταλίας, διαπιστώσαμε ότι αυτά τα νούμερα είναι αντιπροσωπευτικά και στην πράξη. Μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου πλησιάσει τις 2.000 σ.α.λ., η ροπή κάνει την εμφάνισή της επιταχύνοντας σε σβέλτους ρυθμούς το μίνι της Fiat. Αυτό που ίσως ενοχλήσει είναι η λιγοστή δύναμη κάτω από τις 1.900 σ.α.λ., ιδιαίτερα αν έχει επιλεγεί μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο, αλλά και τα αισθητά επίπεδα θορύβου στις υψηλές στροφές λειτουργίας του 2κύλινδρου κινητήρα. Στον τομέα των επιδόσεων, η ιταλική φίρμα ανακοινώνει ότι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 11 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 173 χλμ./ώρα, νούμερα άκρως ικανοποιητικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο 0,9 λτ. Από πλευράς οικονομίας, η συνδυαστική μέση κατανάλωση είναι 4,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 95 γρ./χλμ. Όλα τα παραπάνω ισχύουν για τη λειτουργία Normal. Έτσι, όταν ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία ECO, τότε η απόδοση της ροπής περιορίζεται στα 100 Nm στις 1.750 σ.α.λ. για τη διατήρηση ενός πιο οικολογικού, αστικού οδηγικού προφίλ. Με αυτή τη λειτουργία επιτυγχάνεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης γίνεται αυτόματα ελαφρύτερο, καθώς ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης CITY. Τέλος, υπάρχει και η επιλογή του ημι-αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με την ονομασία "Dualogic", όπου η κατανάλωση είναι κατά 0,1 λτ./100 χλμ. λιγότερη σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό 5τάχυτο.