Διαβάστηκε από 16135αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/11/2010
Εξαιρετικό κράτημα και συμπαγή αίσθηση
Το Megane R.S. είναι ένα από τα καλύτερα στημένα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα και προσφέρει άφθονες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης.
Αφού ο οδηγός του Megane R.S. έχει "φορτιστεί" πρώτα από τη δυναμική εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου και κατόπιν από τη θέα των μπάκετ καθισμάτων, δε βλέπει την ώρα να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης γίνεται αισθητός ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου μέσω της αρκετά σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης, ενώ σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού το μοτέρ εκτοξεύει το αυτοκίνητο, παράγοντας ιδιαίτερα "γαργαλιστικό" ήχο στις πολύ υψηλές στροφές μέχρι τον κόφτη.
Η έκδοση Cup εφοδιάζεται και με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης HLSD (Helical Limited Slip
Diffential), επιτρέποντας διαφορά ταχύτητας μεταξύ των δύο τροχών έως 65%.
Παράλληλα να σημειώσουμε όσον αφορά στην έκδοση Cup, ότι οι αλλαγές που φέρει στο "στήσιμο" είναι πολλές σε σχέση με το Sport. Συγκεκριμένα, διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση, χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. αμάξωμα, μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική δοκός εμπρός (24,2 χλστ. έναντι 23 χλστ.), πιο συμπαγή πίσω ημιάκαμπτο άξονα και μηχανικό μπλοκέ διαφορικού (αντί του ηλεκτρονικού), φαρδύτερα ελαστικά (235/40 R18 έναντι 225/40 R18) και χαραγμένους δίσκους των 340 χλστ. εμπρός και 290 χλστ. πίσω, με τις κόκκινες δαγκάνες, διαφορές που στο σύνολό τους χαρίζουν στο Megane R.S.
1. Μουαγιέ 2. Βάση γονάτου και πείρος 3. Ψαλίδι 4. Ράβδος αντιπεριστροφής
Cup πιο αγωνιστική διάθεση και άφθονες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης σε ένα απαιτητικό "στροφιλίκι". Με πλήρως απενεργοποιημένο το ESP (διαθέτει 3 διαβαθμίσεις "On", "Sport" με μερική απενεργοποίηση και "Off"), παραμένει πάντα προβλέψιμο και ελεγχόμενο υπό συνεχή πίεση, αντιδρώντας ως ένα ενιαίο συμπαγές κομμάτι και με τον οδηγό να έχει σύμμαχους το ιδιαίτερα ακριβές, άμεσο και με αρκετά καλή αίσθηση τιμόνι, το γρήγορο επιλογέα ταχυτήτων και τα δυνατά φρένα.
Στην εμπρός ανάρτηση οι βραχίονες και τα ψαλίδια βάσης είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ το σύστημα R.S. Performance Hub με το ανεξάρτητο ακραξόνιο εξασφαλίζει αμετάβλητη γεωμετρία υπό έντονα φορτία.
Η πρόσφυση των κινητήριων τροχών είναι αυξημένη σε κάθε περίπτωση, αφού η υποστροφή είναι περιορισμένη με το γκάζι στο… πάτωμα, με αποτέλεσμα το μοτέρ να βάζει όλη τη δύναμή του στο δρόμο. Επίσης οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχεδόν ανύπαρκτες, ενώ με άφημα του γκαζιού στη στροφή, το πίσω μέρος του Megane R.S. κλείνει ελαφρώς την τροχιά του, βοηθώντας τον οδηγό να τοποθετήσει καλύτερα με γραμμές το αυτοκίνητο. Υψηλή σταθερότητα παρουσιάζει και στις ευθείες σε "απαγορευτικές" ταχύτητες, όπου όμως η αρκετά σφιχτή ανάρτηση αναπηδά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ενδέχεται να κουράσει στις πολύωρες διαδρομές.