Διαβάστηκε από 6198αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/11/2010
Το υβριδικό σύστημα του Toyota Auris περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα στο εμπρός τμήμα, με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται στη συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου στο πίσω τμήμα.
Η Toyota είναι σήμερα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Παράγει και πουλάει τα περισσότερα αυτοκίνητα από κάθε άλλη μάρκα, πράγμα που σημαίνει πως περισσότερο από κάθε άλλο κατασκευαστή, η Toyota οφείλει να είναι "πράσινη". Δεν είναι τυχαίο το ότι παρότι η Toyota χτίστηκε πάνω στην ευρέως αποδεκτή αξιοπιστίας της, σήμερα έχει ταυτίσει το όνομά της με την υβριδική τεχνολογία. Ήταν εξάλλου ο πρώτος διδάξας.
Η Toyota παράγει σήμερα τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα από κάθε άλλο κατασκευαστή. Και σε αριθμό μοντέλων στη γκάμα της σε διάφορες χώρες, και σε συνολικό αριθμό υβριδικών αυτοκινήτων που πωλούνται σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη και την Ελλάδα η Toyota διαθέτει το Prius και το Auris HSD, αλλά και τέσσερα ακόμη μοντέλα της θυγατρικής της Lexus. To νεότερο από τα μοντέλα της Lexus, το μικρομεσαίο CT200h μαζί με το Auris HSD, κέρδισαν την προτίμηση των επισκεπτών της έκθεσης στο Παρίσι, μία διοργάνωση που είδε τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα, πρωτότυπα και παραγωγής από οποιαδήποτε άλλη.
Βασισμένη στο σύστημα Hybrid Synergy Drive, η υβριδική τεχνολογία της Toyota πρωτοπόρησε με εφαρμοσμένη λύση παράλληλης συνεργασίας ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων. Η παράλληλη διάταξη που χρησιμοποιούν τα υβριδικά μοντέλα της Toyota κάνει χρήση και των δύο κινητήρων ταυτόχρονα για την περιστροφή των κινητήριων τροχών, με συνολική απόδοση 136 ίππων, δίνοντας προτίμηση κάθε στιγμή στην πηγή ενέργειας που ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά της κίνησης του αυτοκινήτου. Επιπλέον, σε χαμηλές ταχύτητες το σύστημα HSD επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, μηδενίζοντας ρύπους και κατανάλωση στους αργούς ρυθμούς κυκλοφορίας μέσα στην πόλη. Από την άλλη η λειτουργία του βενζινοκινητήρα επιτρέπει ταυτόχρονα τόσο τη μετάδοση κίνησης, όσο και τη φόρτιση των μπαταριών. Οι μπαταρίες επιπλέον φορτίζονται από την ενέργεια που ανακτάται και κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Απαλλαγμένος από όλα του τα περιφερειακά (αντλίες κλπ) ο βενζινοκινητήρας στο σύστημα HSD είναι ο πρώτος στην παραγωγή χωρίς εξωτερικούς ιμάντες. Ακόμη και η αντλία νερού είναι πλέον ηλεκτρική για αύξηση της αποδοτικότητας.
Η εξέλιξη του συστήματος HSD σε τρεις γενιές μοντέλων έχει εξασφαλίσει την υψηλότερη αποδοτικότητα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα παραγωγής ισχύος σε αυτοκίνητο σήμερα, κάτι που πιο απλά φαίνεται από τα νούμερα της ισχύος από τη μία, και της κατανάλωσης και των ρύπων από την άλλη.
Η κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ. του Auris HSD είναι η χαμηλότερη σήμερα από κάθε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής που καταναλώνει βενζίνη, ενώ ακόμη και τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης την ξεπερνούν κατά πολύ.