Διαβάστηκε από 6198αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/11/2010
Η τεχνολογία Optimal Drive στη πράξη. 6,5 λτ./100χλμ μέση κατανάλωση για το οικογενειακό Avensis 1.6
H εγρήγορση της Toyota για την επίτευξη των "πράσινων" στόχων της δεν της επέτρεψε να αρκεστεί σε ένα ή δύο υβριδικά μοντέλα στη γκάμα της. Το 2007 η Toyota επένδυσε σε μια νέα μονάδα παραγωγής κινητήρων στην Ευρώπη που θα παρήγαγε σύνολα ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Δύο χρόνια αργότερα οι κινητήρες τεχνολογίας Optimal Drive αντικατέστησαν αυτούς στα Yaris και Auris, τα ευρωπαϊκά μοντέλα της Toyota, ενώ καρπός αυτής της επένδυσης ήταν και το πρώτο υβριδικό μοντέλο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, το Auris HSD.
H τεχνολογία Optimal Drive περιλαμβάνει το σύστημα Start & Stop (σβήσιμο και εκκίνηση του κινητήρα) όταν το όχημα βρίσκεται εν στάσει, ελαφριά και συμπαγή σχεδίαση κινητήρων και κιβωτίων, αποδοτικότερη καύση, μείωση τριβής μεταξύ των κινητών μερών και κιβώτια ταχυτήτων που παρέχουν την καλύτερη δυνατή σχέση κατανάλωσης και επιδόσεων.
Οι κινητήρες φιλοσοφίας Optimal Drive είναι ο 1000άρης του iQ και Aygo, o 1,33 Dual VVT-i των iQ, Yaris, Auris και Corolla, ο 1,6 Valvematic των Auris, Corolla και Avensis, ο 1,8 Vavlematic του Avensis και ο δίλιτρος του RAV4. O πρώτος περιλαμβάνει εξελιγμένο σύστημα εισαγωγής και σύστημα Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται. Αποδίδει αυξημένη ισχύ και ροπή σε σχέση με τον κινητήρα 1,4 VVT-i που αντικατέστησε, χαρίζοντας έτσι καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά χωρίς να υστερεί στο παραμικρό σε επιδόσεις. Την ίδια στιγμή καταναλώνει μέχρι και 1,1 λτ./100χλμ. λιγότερη βενζίνη και εκπέμπει μέχρι και 28 γρ./χλμ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα στα διάφορα μοντέλα που χρησιμοποιείται.
Αντίστοιχα θεαματικές είναι και οι βελτιώσεις των κινητήρων 1,6 και 1,8 Optimal Drive έναντι αυτών που αντικατέστησαν. Οι αποδόσεις είναι υψηλότερες, οι επιδόσεις σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα σημαντικά βελτιωμένες, ενώ η κατανάλωση και οι ρύποι είναι ιδιαίτερα μετριασμένοι. Σχεδόν 1 λτ./100χλμ και μέχρι 20 γρ./χλμ διοξειδίου του άνθρακα για τον 1,6 και 0,7 λτ./100χλμ και μέχρι 19 γρ./χλμ διοξειδίου του άνθρακα για τον 1,8.
Στο πρόγραμμα Optimal Drive περιλαμβάνονται επίσης και τρεις νέοι πετρελαιοκινητήρες 1,4, 2,0 και 2,2 λίτρων, πολύ χαμηλής κατανάλωσης (μέχρι 4,8, 5,2 και 6,0 λτ./100 χλμ αντίστοιχα) και ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (128, 138 και 158 γρ./χλμ αντίστοιχα).