ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/11/2010
Παρουσίαση
Υπερπλήρωση ή περισσότερα κυβικά;
Γενικό συμπέρασμα
Διαβάστηκε από 41723 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/11/2010
Καθολική υπεροχή των turbo μοντέλων
Από τα 10 ζευγάρια που επιλέξαμε, αυτά με τους μικρότερους turbo κινητήρες αποτελούν καλύτερες προτάσεις έναντι εκείνων με τα μεγαλύτερης χωρητικότητας ατμοσφαιρικά μοτέρ. Τα πλεονεκτήματα των πρώτων είναι πολύ περισσότερα, ενώ η μικρή αναλογικά διαφορά σε τιμή υπέρ των φθηνότερων ατμοσφαιρικών δεν είναι ικανή για να ανατρέψει το τελικό αποτέλεσμα.
Τι είναι η υπερτροφοδότηση;
Καταρχήν υπάρχουν δύο τύποι υπερσυμπιεστών, αυτός των καυσαερίων (turbo) και ο μηχανικός (kompressor). H τουρμπίνα, που είναι η πιο διαδεδομένη, είναι ένα σύστημα δύο φτερωτών, που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Τα καυσαέρια του κινητήρα οδηγούνται απευθείας στη μία φτερωτή προκαλώντας την περιστροφή της, ενώ η άλλη φτερωτή περιστρέφεται με τη σειρά της μέσω του άξονα που τις συνδέει. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της ροής του αέρα, που κατευθύνεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα και εν συνεχεία στο θάλαμο καύσης. Η παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης συνδυάζεται με την αύξηση ροής του καυσίμου (βενζίνη), η οποία ρυθμίζεται εξαρχής, με αποτέλεσμα περισσότερο καύσιμο μείγμα, άρα και μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα.
Που υπερέχουν οι turbo κινητήρες
• Από λιγότερα κυβικά αποδίδουν υψηλότερη ισχύ και ροπή σε χαμηλότερες στροφές
• Καίνε λιγότερη βενζίνη, όταν οδηγούνται σε ίδιους ρυθμούς με τους μεγαλύτερους ατμοσφαιρικούς
• Παρουσιάζουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 και "πληρώνουν" λιγότερα τέλη κυκλοφορίας
• Οι επιδόσεις τους από στάση και ειδικά εν κινήσει είναι με διαφορά ταχύτερες
• Κερδίζουν σε τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές
• Είναι μικρότεροι και ελαφρύτεροι
Που υπερέχουν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες
• Τα μοντέλα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες έχουν χαμηλότερη τιμή από τα αντίστοιχα με τους μικρότερους turbo
• Είναι πιο "δοκιμασμένοι" και γνωστοί στο ευρύ αγοραστικό κοινό σε σχέση με τους νεότερους μικρότερους turbo

 
 10 ζευγάρια με μικρούς turbo κινητήρες έναντι μεγαλύτερων ατμοσφαιρικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C5 1,8i 16v VS 1,6 THP 155
Opel Astra 1,6 115PS VS 1,4 Turbo 120PS
Opel Insignia 1,8 140PS VS 1,6 Turbo 180PS
Renault Megane 1,6 16v 110 HP VS 1,4 TCe 130 HP
Seat Ibiza 1,4 85hp VS 1,2 TSI 105hp
Seat Leon 1,4 85HP VS 1,2 TSI 105HP
Skoda Fabia 1,4 16v 86hp VS 1,2 TSI 105hp
Skoda Octavia5 1,4 MPI 80hp VS 1,2 TSI 105hp
VW Polo 1,4 85PS VS 1,2 TSI 105PS
VW Golf 1,4 80PS VS 1,2 TSI 105PS
Γενικό συμπέρασμα