Διαβάστηκε από 9010αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/2/2011
Το CT 200h είναι σαφώς πιο άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση σε σχέση με ένα Prius ή ένα Auris. Καθισμένος στα πολύ καλά καθίσματα, γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως οι σφιχτές αναρτήσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους κάνουν σωστή δουλειά προσφέροντας αμεσότητα στην οδήγηση, γερό "πάτημα", μικρές κλίσεις στις στροφές και υψηλή πρόσφυση που συνεπικουρείται από το στάνταρ σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Ένα μικρό τίμημα πληρώνεται σε ποιότητα κύλισης και άνεση, ενώ και από την ηχομόνωση θα θέλαμε περισσότερα. Το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, τα δυνατά φρένα δεν έχουν την ξύλινη αίσθηση και την on-off λειτουργία άλλων υβριδικών, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και στη μουσκεμένη πορτογαλική άσφαλτο, αποδείχθηκαν πολύ υψηλά. Ακόμα και στην υπερβολή η υποστροφή ήταν προοδευτική και ελεγχόμενη, ενώ η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια κρατούσε βιδωμένο το αντίστοιχο μέρος. Αυτά βέβαια, με τον περιστροφικό επιλογέα του Drive Mode στην κεντρική κονσόλα στη θέση Norma ή Eco, γιατί στη θέση Sport τα πράγματα βελτιώνονται κι´ άλλο. Αρχικά, ο πίνακας οργάνων αποκτά κόκκινο φωτισμό και στο αριστερό μέρος το πολυόργανο οικονομίας με μαγικό τρόπο αντικαθίσταται από το… στροφόμετρο! Από εκεί και πέρα, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, όχι όμως και ικανό να μεταφέρει καλύτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Ο ηλεκτροκινητήρας από τα 500 πάει στα 650 Volt και η απόκριση του θερμικού τονίζεται, πάντα σε συνδυασμό με τα -λιγότερο παρεμβατικά- συστήματα πρόσφυσης και ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς.
Θα θέλαμε -από τη στιγμή μάλιστα που εμφανίζεται και στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων- να υπάρχουν και paddles στο τιμόνι, για εναλλαγή ανάμεσα σε προεπιλεγμένες σχέσεις, όπως υπάρχουν στο Honda Insight, αλλά δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Το σημαντικότερο από όλα είναι πως, στο CT 200h ξεχνάς πως οδηγείς υβριδικό αυτοκίνητο. Οι μεταβάσεις από την ηλεκτρική στη θερμική λειτουργία είναι ανεπαίσθητες και δεν παίρνεις είδηση πότε και αν συμβαίνουν. Η δύναμη είναι αρκετή και μόνο σε ανηφόρες διαρκείας ή σε ένα προσπέρασμα θα νιώσεις πως θα ήθελες κάτι παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι εξαιρετική. Το μόνο που ενοχλεί είναι του βουητό του θερμικού κινητήρα στις υψηλές στροφές που από την άλλη λειτουργεί και αποτρεπτικά στο να πατάς τέρμα το γκάζι και να καταστρέφεις την οικονομική οδήγηση που μπορείς να κάνεις.