Δεν αρκεί η αγορά ενός υβριδικού για να έχεις οικονομία, πρέπει να υιοθετήσεις και το στιλ οδήγησης. Πόσο έτοιμοι όμως είστε για αυτό;
(18/8/2011)
Με το κόστος της βενζίνης στα ύψη, δε χρειάζεται να είσαι οικολόγος για να σκεφτείς να αγοράσεις ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Για να πετύχεις όμως την οικονομία καυσίμου, πρέπει να οδηγείς και με συγκεκριμένο τρόπο. Εσείς είστε διατεθειμένοι εκτός από αυτοκίνητο να αλλάξετε και συνήθειες;
Η υβριδική τεχνολογία έχει εξελιχθεί για έναν και μόνο λόγο. Ώστε να πετύχει τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τη χρήση ενός αυτοκινήτου. Και η επιβάρυνση αυτή προέρχεται από τους ρύπους που ελευθερώνονται από την εξάτμιση.Δε θέλει και πολύ φαντασία για να καταλάβει κανείς πως όσο λιγότερο καύσιμο καταναλώνεται, τόσο λιγότεροι θα είναι και οι ρύποι. ¶ρα από το περιβάλλον περνάμε στην οικονομία καυσίμου, και αυτή αξιολογείται με διάφορους τρόπους, ένας από αυτούς και η μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου.Όμως δεν αρκεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο από μόνο του για να επιτευχθεί οικονομία. Κράτα το γκάζι σανίδα και η κατανάλωση θα εκτοξευθεί στα ύψη. Στα ίδια επίπεδα όπως κάθε άλλου αυτοκινήτου αντίστοιχων επιδόσεων.Γιατί όταν απαιτούνται επιδόσεις, το υβριδικό λειτουργεί με πλήρως συμβατικό τρόπο. Που σημαίνει πως απλά στέλνει περισσότερο καύσιμο στον βενζινοκινητήρα. Όλα τα άλλα συστήματα που υπάρχουν για να μειωθεί η κατανάλωση απλά δε λειτουργούν.Αν λοιπόν κάθε φορά που φεύγεις από το φανάρι θες να τους αφήσεις όλους πίσω, ή στην εθνική θες να προσπερνάς συνεχόμενα από αριστερά, σύντομα θα δεις πως το υβριδικό που αγόρασες όχι μόνο δε σου κάνει οικονομία στο καύσιμο, αλλά σου στοίχισε και παραπάνω στην αγορά. Και δεν δίνει και τις επιδόσεις που προφανώς ζητάς.Για να δώσει τα «νούμερα» που διαφημίζει, το υβριδικό πρέπει να οδηγείται απαλά. Λίγο γκάζι, λίγο φρένο, μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, ώστε να προλαβαίνεις να ανεβάζεις και κατεβάζεις ρυθμό και να έχεις όσο πιο σταθερή ταχύτητα γίνεται. Ναι, ακόμη και στην οδήγηση στην πόλη.Και φυσικά να εκμεταλλεύεσαι τον ηλεκτροκινητήρα όσο το δυνατό περισσότερο. Αν σου επιτρέπει να κινείσαι μέχρι κάποια ταχύτητα μόνο ηλεκτρικά, καλό είναι να μένεις κάτω από αυτό το όριο για μηδενική κατανάλωση.Αλήθεια είναι πως με τέτοια οδήγηση πετυχαίνεις χαμηλές καταναλώσεις με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, υβριδικό ή όχι. Η διαφορά είναι πως στο υβριδικό έχεις πληρώσει όλη την τεχνολογία που σου επιτρέπει να πετύχεις αυτές τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις, δεν είναι κρίμα να παρακάμπτεις αυτό που ψώνισες και να καις πολύ βενζίνη;Τι λέτε λοιπόν; Αρκεί η αγορά ενός υβριδικού, ή πρέπει να μπείτε σε συνολικά διαφορετική λογική μετακίνησης και οδήγησης; Εσείς θα εγκαταλείπατε τις συνήθειές σας για να πετύχετε χαμηλότερη κατανάλωση; Και τελικά χρειάζεται να πάτε σε υβριδικό ή μήπως και τώρα μπορείτε να μειώσετε το κόστος κίνησης απλά αλλάζοντας συνήθειες;
κατι που παρατηρω και μου κανει εντυπωση οταν το φαναρι ειναι κοκκινο και ειμαι ακομα μακρια εγω αφηνω το γκαζι και παταω απαλα φρενο,την ιδια στιγμη ολοι οι αλλοι οδηγοι(το φαναρι ειναι κοκκινο στα 300μετρα μακρυα) τρεχουν σαν τρελλοι και πατανε φρενο στα 50 μετρα απο το φαναρι.καλα που πανε δε βλεπουν οτι ειναι κοκκινο?απο αυτη την κινηση που κανουν με το αποτομο γκαζι φρενο η καταναλωση εκτοξευεται δεν πα να εχεις και ατος
Το όποιο πλεονέκτημα των υβριδικών, εξαντλείται εντός αστικών ορίων, που οι ταχύτητες είναι μικρές και γίνεται χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Εκτός πόλης, πρέπει να πηγαίνεις με το πολύ 100-110 χιλιόμετρα με πέμπτη, για να έχεις κάποια οικονομία. Αν συνδυάσουμε και την ακριβότερη τιμή και χαμηλές επιδόσεις στις περισσότερες περιπτώσεις....δεν ξέρω. Ίσως στο μέλλον αν βελτιωθούν οι επιδόσεις και πέσουν οι τιμές τους να ασχοληθώ.
Κάνω κάποια γενικά σχόλια:
1. Όλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν καινούριο αυτοκίνητο. Πολλοί απο μας έχουμε αυτοκίνητα άνω της 10ετίας, για διάφορους λόγους και επομένως οι καταναλώσεις των αυτοκινήτων μας είναι μεγάλες, είτε οδηγούμε οικονομικά είτε όχι.
2. Μήπως θα ήταν χρήσιμο εκτός από τις καταναλώσεις που μας δίνουν οι εταιρείες και τα μέσα ενημέρωσης, π.χ. η μέση και η ελάχιστη κατανάλωση, να μας έδιναν και τη μέγιστη; Αν ξέραμε τη μέγιστη θα μπορούσαμε να καταλάβουμε καλύτερα ποιό αυτοκίνητο καίει περισσότερο και πόσο, από ένα άλλο, όταν το οδηγείς στο όριο, αλλά και να δούμε τι μας περιμένει όταν οδηγούμε με το γκάζι στο πάτωμα.
Ολα τα νεα μοντελα αυτοκινητου που βγαινουν στην παραγωγη σημερα ειναι πολυ ποιο οικονομικα απο οτι τα αυτοκινητα 2-3 χρονια πριν. Τα υβριδικα αυτοκινητα εχουν σαν στοχο την επιπλεον οικονομια που ενας απλος οδηγος δεν μπορει να επιτυχει εκτος και εαν εχει την εμπειρια ενος ειδικου στον τομεα της αυτοκινησης οδηγοντας ενα συμβατικο αυτοκινητο. Με αλλα λογια τα υβριδικα αυτοκινητα ειναι ενα συν στα δυσκολο δρομο της οικονομικης κρισης που επικρατει.
Αν θες να εξοικονομήσεις χρήματα, αγοράζεις μικρού κυβισμού υπερσύγχρονους κινητήρες (άμεσου ψεκασμού-tubro) και αφήνεις τα υβριδικά για τους ψευτο-οικολόγους.
Toyota Auris Hybrid: 22.980¤ (Unique)
Toyota Auris Συμβατικό: 17.380¤ (Unique)
Μιλάμε για μια διαφορά 5.600¤ για δύο, πανομοιότυπα σε εξοπλισμό και επιδόσεις, αυτοκίνητα. Από την κατανάλωση έχεις όφελος μόλις 256¤/χρόνο (10.000χλμ με 1,6¤/λίτρο). Δηλαδή θα χρειαστείς 14,2 χρόνια (συνυπολογισμένα τα τέλη κυκλοφορίας) για να αποσβέσεις το αρχικό σου κεφάλαιο!! Όπως έλεγε και ο Bill: "Marketing people...kill yourselves..."
φίλε thano....έκανα πρόσφατα test drive το audi a1 1400cc tsi με το stronic 7αρι κιβωτιο....εχω το τελευταιο ibiza 1400cc επισης ατμοσφαιρικο με 100ps.....λοιπον, σίγουρα με το tsi κινητηρα φευγεις κανονικά αλλά δεν υπάρχει ταβανι στην κατανάλωση...με 5η εγραφε 25-29 lt/100km τη στιγμη που στο δικό μου με 5η φτανει και σταματαει στο 13,5lt/100km και φυσικά δεν επιταχύνει το ίδιο απο 90-150χ.α.ω. ..όμως με την βενζίνη τόσο ψηλά και με τα συμβατικα της τροχαιας να κανουν βολτες στην εθνικη ποσες φορες θα τρεξεις....και ποσες φορες θα χρειαστεις τοσο γρηγορο ρεπριζ σε αυτες τις ταχυτητες..επειδη λοιπον το γκαζι ειναι γλυκό και το ποδι μου βαρυ οταν ...ξεχνιεμαι, ευτυχως και δεν εχω tsi ...τωρα με ηρεμη οδηγηση καιω ελαχιστα λιγότερο (ειχε και το 7ταχυτο που εκανε θαυματα στη καταναλωση). Αλλά γιατι να παρω tsi αν είναι να το πηγαινω σαν το ατμοσφαιρικό? για να χρειαστει να κανω 100-150 σε 5 δευτερολεπτα...μου φαινεται τραβηγμενο..ωραιο το tsi αλλα για αλλες εποχες δυστυχως
Ειλικρινα πιστευω οτι ειναι τεχνη να οδηγησεις κοντα στις καταναλωσεις που δινει το εργοστασιο(ειδικα με τον μικρο turbo που εχω) και να μην εισαι εκνευριστικος αλλα και επικινδυνος προς τους αλλους. Ωστοσο με λιγη προσπαθεια με μικρο turbo κινητηρα εχω δει θαυματα στην καταναλωση και χαμηλοτερη απο οτι δινει το εργοστασιο και καλυτερη, κι εμενα εκπλησει αυτο αληθεια,σε σχεση με το προηγουμενο ατμοσφαιρικο που ειχα.Το παν ειναι η οδηγηση του καθενος.50% ειναι η οδηγηση του καθενος και 50% το αυτοκινητο.Φυσικα την μικρη καταναλωση την πετυχαινεις σε μεικτες διαδρομες χωρις κινηση(σιγουρα βοηθαει οτι ειναι καλοκαιρι και η αθηνα αδεια)
Πρόσφατα σε εξουσιοδοτημένο service VW χάζευα φυλλάδιο σύγκρισης εκπεμπόμενων ρύπων. Το Auris HSD 136 hp παρουσίαζε σαφή υπεροχή. Το non paper σας αποκατέστησε την επιλογή μου του 2008 (από κοινού με την λογική τιμή του ολοκληρωμένου service στην νέα, για μένα, αντιπροσωπεία VW). Είμαι ευτυχής που σχολιάζει ο κ. Stath. Εκείνος χαρακτηρίζει "αγγαρεία" τον τρόπο οδήγησης που περιγράφετε. "Μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα"? Αναρωτιέμαι αν έχουν νευρικό σύστημα, αν λειτουργεί καλά και αν κυλά αίμα στις φλέβες οδηγών που αφήνουν "μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα". Αδυνατώ να θεωρήσω τέτοιου είδους οδήγηση οικονομική. Την θεωρώ κωλυσιεργία, σπατάλη πολύτιμου χρόνου, "μπούκωμα" του αυτοκινήτου και σαδισμό προς τους οδηγούς που ακολουθούν. Παρ ότι εντός πόλης αξιοποιώ όσο καλύτερα μπορώ τις δυνατότητες 20 χρονης Corolla αν πλησιάσει πίσω μου οδηγός ενώ βρίσκομαι στην αριστερή λωρίδα θα πάω μεσαία υπολογίζοντας την ανάγκη του. Το μετρό χαζό είναι που αναπτύσσει ταχύτητα και έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα? Αν από την επόμενη εβδομάδα που θα επιστρέψουν όλοι στην πόλη οδηγούμε αφήνοντας "μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα" απλά δεν θα φτάνουμε ποτέ στον προορισμό μας. Όσοι βαριούνται να οδηγήσουν και η κινητικότητά τους δεν περιορίζεται από παράγοντες υγείας θα ήθελα να απευθύνω έκκληση να επωφελούνταν των ΜΜΜ. Ο 10λογος οικονομικής οδήγησης που δημοσιεύετε σήμερα λαμβάνει υπ όψη τις δυνατότητες των σημερινών αυτοκινήτων και τις συνθήκες των νέων αυτοκινητοδρόμων. (Προσωπικά θα ευχόμουν όλοι να αξιοποιούσαμε καλύτερα τις δυνατότητές μας σε αυτή την χώρα αντί να δείχνουμε θυμωμένοι, θλιμμένοι και απογοητευμένοι.)
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΝ ΤΟ ΟΔΗΓΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΨΗΛΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣ ΧΤΥΠΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΝ ΟΔΗΓΕΙΣ ΗΡΕΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ, ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ. ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΟΔΗΓΩ ΗΡΕΜΑ. ΟΜΩΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΝΑ ΠΙΕΖΩ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΠΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΧΩ. ΑΝ ΟΜΩΣ ΦΘΑΣΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΝΑ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΚΑΨΩ 15 Ή 20 ΕΥΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΕΝΖΙΝΗ, ΜΗ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ (ΟΔΗΓΗΣΗ), ΤΟΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΗΣΩ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ. ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΤΕ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, ΑΛΛΟΙ ΤΑ ΤΡΩΝΕ ΣΤΟ ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ.... ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΧΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΛΕΜΕ ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΤΙΜΗ.
Φίλε black.... οι turbo κινητήρες ΔΕΝ καίνε πολύ. Με κανονική οδήγηση καινε το ίδιο (ίσως και λιγότερο) από αντιστοιχους ατμοσφαιρικούς. Και έχουν το προνόμιο όταν χρειαστεί να φύγουν..... Από προσωπική εμπειρία το λέω και χωρίς ίχνος εμπάθειας.
Επιτέλους ένα σοβαρό άρθρο. Θα πρέπει δίπλα απο την μέση κατανάλωση καυσίμου να υπάρχει παρένθεση(με οικονομική οδήγηση), για να σταματήσουν κάποιοι να αγοράζουν αυτοκίνητο με βάση την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι οι τούρμπο κινητήρες καίνε πολύ αλλά το marketing πάντα πουλάει....
Επειδη εκανα προσωπικα πειραματα για τα περι υβριδικου,απο της πρωτης γενιας των δυο ιαπωνεζικων σχολων-οχηματων,σας λεω οτι τα περι οικονομιας υβριδικου ειναι επιεικως μια απατη.Αν δεν αλλαξει το οδηγικο στυλ θαυματα δεν υπαρχουνε,και μακαρι να υπηρχανε δηλαδη και θα το εφαρμοζα πρωτος.Πρεπει η οδιγικη ηρεμια να ειναι συνεχως,γιατι σε περιπτωση ενος σπιναρισματος,γρηγορης επιταχυνσης,και λοιπα,τα καυσιμα που κερδισαμε με κοπο και χρονο σε ευθετο χρονο πριν τα χανουμε σε δευτερολεπτα με μια τετοια κινηση μας,οποτε ολα αδικως.Δεν χρειαζεται να παρουμε υβριδικο οχημα για να πετυχουμε οικονομια,και με ενα οχημα εως 2000κυβικα,να ειναι λιγο συγχρονο στα χρονια και με μια ηρεμια οδηγικη,εχουμε τα επιθυμητα αποτελεσματα.Και να σας πω μια διεξοδικη μελετη μου προσωπιη αληθης και οχι απατεωνιστικη.Οδηγουσα bmw m3 420ps και μετα toyota pruis 2ης γενιας,με ηρεμη οδηγηση και μετρησεις στα ιδια χιλιομετρα με το bmw εκαψα 1 λιτρο παραπανω,σκεφτητε και μετρηστε αν μπορειτε και εσεις με ενα οχημα 1600 κυβικων και με φθηνοτερη τιμη απο ενα υβριδικο.Αν αλλαξουνε τα πραγματα γενικως τοτε το ξανασυζηταμε για υβριδικο.
Η οικονομική οδήγηση πολλές φορές επιβάλλεται από ανάγκη. Όμως η οδήγηση αυτή (τουλάχιστον για όσους η οδήγηση είναι απόλαυση) καταντάει από απόλαυση, αγγαρεία. Όταν λοιπόν ξεφεύγουμε για λίγο από την οικονομική οδήγηση και θέλουμε να το γυρίσουμε στην απόλαυση, πατάμε το γκάζι στο πάτωμα και του δίνουμε και καταλαβαίνει. Όμως με την ευκαιρία να κάνω και ένα σχόλιο για τις καταναλώσεις που μας δίνουν οι εταιρείες για τα αυτοκίνητά τους (αλλά και τα περιοδικά): Μήπως θα ήταν χρήσιμο, εκτός από την ελάχιστη και τη μέση κατανάλωση, να μας δίνουν και τη μέγιστη; Για να μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το ποιό αυτοκίνητο καίει περισσότερο και ποιό λιγότερο, με το γκάζι στο πάτωμα.
κατι που παρατηρω και μου κανει εντυπωση οταν το φαναρι ειναι κοκκινο και ειμαι ακομα μακρια εγω αφηνω το γκαζι και παταω απαλα φρενο,την ιδια στιγμη ολοι οι αλλοι οδηγοι(το φαναρι ειναι κοκκινο στα 300μετρα μακρυα) τρεχουν σαν τρελλοι και πατανε φρενο στα 50 μετρα απο το φαναρι.καλα που πανε δε βλεπουν οτι ειναι κοκκινο?απο αυτη την κινηση που κανουν με το αποτομο γκαζι φρενο η καταναλωση εκτοξευεται δεν πα να εχεις και ατος
Το όποιο πλεονέκτημα των υβριδικών, εξαντλείται εντός αστικών ορίων, που οι ταχύτητες είναι μικρές και γίνεται χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Εκτός πόλης, πρέπει να πηγαίνεις με το πολύ 100-110 χιλιόμετρα με πέμπτη, για να έχεις κάποια οικονομία. Αν συνδυάσουμε και την ακριβότερη τιμή και χαμηλές επιδόσεις στις περισσότερες περιπτώσεις....δεν ξέρω. Ίσως στο μέλλον αν βελτιωθούν οι επιδόσεις και πέσουν οι τιμές τους να ασχοληθώ.
Κάνω κάποια γενικά σχόλια: 1. Όλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν καινούριο αυτοκίνητο. Πολλοί απο μας έχουμε αυτοκίνητα άνω της 10ετίας, για διάφορους λόγους και επομένως οι καταναλώσεις των αυτοκινήτων μας είναι μεγάλες, είτε οδηγούμε οικονομικά είτε όχι. 2. Μήπως θα ήταν χρήσιμο εκτός από τις καταναλώσεις που μας δίνουν οι εταιρείες και τα μέσα ενημέρωσης, π.χ. η μέση και η ελάχιστη κατανάλωση, να μας έδιναν και τη μέγιστη; Αν ξέραμε τη μέγιστη θα μπορούσαμε να καταλάβουμε καλύτερα ποιό αυτοκίνητο καίει περισσότερο και πόσο, από ένα άλλο, όταν το οδηγείς στο όριο, αλλά και να δούμε τι μας περιμένει όταν οδηγούμε με το γκάζι στο πάτωμα.
Ολα τα νεα μοντελα αυτοκινητου που βγαινουν στην παραγωγη σημερα ειναι πολυ ποιο οικονομικα απο οτι τα αυτοκινητα 2-3 χρονια πριν. Τα υβριδικα αυτοκινητα εχουν σαν στοχο την επιπλεον οικονομια που ενας απλος οδηγος δεν μπορει να επιτυχει εκτος και εαν εχει την εμπειρια ενος ειδικου στον τομεα της αυτοκινησης οδηγοντας ενα συμβατικο αυτοκινητο. Με αλλα λογια τα υβριδικα αυτοκινητα ειναι ενα συν στα δυσκολο δρομο της οικονομικης κρισης που επικρατει.
Αν θες να εξοικονομήσεις χρήματα, αγοράζεις μικρού κυβισμού υπερσύγχρονους κινητήρες (άμεσου ψεκασμού-tubro) και αφήνεις τα υβριδικά για τους ψευτο-οικολόγους. Toyota Auris Hybrid: 22.980¤ (Unique) Toyota Auris Συμβατικό: 17.380¤ (Unique) Μιλάμε για μια διαφορά 5.600¤ για δύο, πανομοιότυπα σε εξοπλισμό και επιδόσεις, αυτοκίνητα. Από την κατανάλωση έχεις όφελος μόλις 256¤/χρόνο (10.000χλμ με 1,6¤/λίτρο). Δηλαδή θα χρειαστείς 14,2 χρόνια (συνυπολογισμένα τα τέλη κυκλοφορίας) για να αποσβέσεις το αρχικό σου κεφάλαιο!! Όπως έλεγε και ο Bill: "Marketing people...kill yourselves..."
φίλε thano....έκανα πρόσφατα test drive το audi a1 1400cc tsi με το stronic 7αρι κιβωτιο....εχω το τελευταιο ibiza 1400cc επισης ατμοσφαιρικο με 100ps.....λοιπον, σίγουρα με το tsi κινητηρα φευγεις κανονικά αλλά δεν υπάρχει ταβανι στην κατανάλωση...με 5η εγραφε 25-29 lt/100km τη στιγμη που στο δικό μου με 5η φτανει και σταματαει στο 13,5lt/100km και φυσικά δεν επιταχύνει το ίδιο απο 90-150χ.α.ω. ..όμως με την βενζίνη τόσο ψηλά και με τα συμβατικα της τροχαιας να κανουν βολτες στην εθνικη ποσες φορες θα τρεξεις....και ποσες φορες θα χρειαστεις τοσο γρηγορο ρεπριζ σε αυτες τις ταχυτητες..επειδη λοιπον το γκαζι ειναι γλυκό και το ποδι μου βαρυ οταν ...ξεχνιεμαι, ευτυχως και δεν εχω tsi ...τωρα με ηρεμη οδηγηση καιω ελαχιστα λιγότερο (ειχε και το 7ταχυτο που εκανε θαυματα στη καταναλωση). Αλλά γιατι να παρω tsi αν είναι να το πηγαινω σαν το ατμοσφαιρικό? για να χρειαστει να κανω 100-150 σε 5 δευτερολεπτα...μου φαινεται τραβηγμενο..ωραιο το tsi αλλα για αλλες εποχες δυστυχως
Ειλικρινα πιστευω οτι ειναι τεχνη να οδηγησεις κοντα στις καταναλωσεις που δινει το εργοστασιο(ειδικα με τον μικρο turbo που εχω) και να μην εισαι εκνευριστικος αλλα και επικινδυνος προς τους αλλους. Ωστοσο με λιγη προσπαθεια με μικρο turbo κινητηρα εχω δει θαυματα στην καταναλωση και χαμηλοτερη απο οτι δινει το εργοστασιο και καλυτερη, κι εμενα εκπλησει αυτο αληθεια,σε σχεση με το προηγουμενο ατμοσφαιρικο που ειχα.Το παν ειναι η οδηγηση του καθενος.50% ειναι η οδηγηση του καθενος και 50% το αυτοκινητο.Φυσικα την μικρη καταναλωση την πετυχαινεις σε μεικτες διαδρομες χωρις κινηση(σιγουρα βοηθαει οτι ειναι καλοκαιρι και η αθηνα αδεια)
Πρόσφατα σε εξουσιοδοτημένο service VW χάζευα φυλλάδιο σύγκρισης εκπεμπόμενων ρύπων. Το Auris HSD 136 hp παρουσίαζε σαφή υπεροχή. Το non paper σας αποκατέστησε την επιλογή μου του 2008 (από κοινού με την λογική τιμή του ολοκληρωμένου service στην νέα, για μένα, αντιπροσωπεία VW). Είμαι ευτυχής που σχολιάζει ο κ. Stath. Εκείνος χαρακτηρίζει "αγγαρεία" τον τρόπο οδήγησης που περιγράφετε. "Μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα"? Αναρωτιέμαι αν έχουν νευρικό σύστημα, αν λειτουργεί καλά και αν κυλά αίμα στις φλέβες οδηγών που αφήνουν "μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα". Αδυνατώ να θεωρήσω τέτοιου είδους οδήγηση οικονομική. Την θεωρώ κωλυσιεργία, σπατάλη πολύτιμου χρόνου, "μπούκωμα" του αυτοκινήτου και σαδισμό προς τους οδηγούς που ακολουθούν. Παρ ότι εντός πόλης αξιοποιώ όσο καλύτερα μπορώ τις δυνατότητες 20 χρονης Corolla αν πλησιάσει πίσω μου οδηγός ενώ βρίσκομαι στην αριστερή λωρίδα θα πάω μεσαία υπολογίζοντας την ανάγκη του. Το μετρό χαζό είναι που αναπτύσσει ταχύτητα και έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα? Αν από την επόμενη εβδομάδα που θα επιστρέψουν όλοι στην πόλη οδηγούμε αφήνοντας "μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα" απλά δεν θα φτάνουμε ποτέ στον προορισμό μας. Όσοι βαριούνται να οδηγήσουν και η κινητικότητά τους δεν περιορίζεται από παράγοντες υγείας θα ήθελα να απευθύνω έκκληση να επωφελούνταν των ΜΜΜ. Ο 10λογος οικονομικής οδήγησης που δημοσιεύετε σήμερα λαμβάνει υπ όψη τις δυνατότητες των σημερινών αυτοκινήτων και τις συνθήκες των νέων αυτοκινητοδρόμων. (Προσωπικά θα ευχόμουν όλοι να αξιοποιούσαμε καλύτερα τις δυνατότητές μας σε αυτή την χώρα αντί να δείχνουμε θυμωμένοι, θλιμμένοι και απογοητευμένοι.)
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΝ ΤΟ ΟΔΗΓΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΨΗΛΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣ ΧΤΥΠΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ. ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΝ ΟΔΗΓΕΙΣ ΗΡΕΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ, ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ. ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΟΔΗΓΩ ΗΡΕΜΑ. ΟΜΩΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΝΑ ΠΙΕΖΩ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΠΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΧΩ. ΑΝ ΟΜΩΣ ΦΘΑΣΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΝΑ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΚΑΨΩ 15 Ή 20 ΕΥΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΕΝΖΙΝΗ, ΜΗ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ (ΟΔΗΓΗΣΗ), ΤΟΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΗΣΩ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ. ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΤΕ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, ΑΛΛΟΙ ΤΑ ΤΡΩΝΕ ΣΤΟ ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ.... ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΧΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΛΕΜΕ ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΤΙΜΗ.
Φίλε black.... οι turbo κινητήρες ΔΕΝ καίνε πολύ. Με κανονική οδήγηση καινε το ίδιο (ίσως και λιγότερο) από αντιστοιχους ατμοσφαιρικούς. Και έχουν το προνόμιο όταν χρειαστεί να φύγουν..... Από προσωπική εμπειρία το λέω και χωρίς ίχνος εμπάθειας.
Επιτέλους ένα σοβαρό άρθρο. Θα πρέπει δίπλα απο την μέση κατανάλωση καυσίμου να υπάρχει παρένθεση(με οικονομική οδήγηση), για να σταματήσουν κάποιοι να αγοράζουν αυτοκίνητο με βάση την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι οι τούρμπο κινητήρες καίνε πολύ αλλά το marketing πάντα πουλάει....
Επειδη εκανα προσωπικα πειραματα για τα περι υβριδικου,απο της πρωτης γενιας των δυο ιαπωνεζικων σχολων-οχηματων,σας λεω οτι τα περι οικονομιας υβριδικου ειναι επιεικως μια απατη.Αν δεν αλλαξει το οδηγικο στυλ θαυματα δεν υπαρχουνε,και μακαρι να υπηρχανε δηλαδη και θα το εφαρμοζα πρωτος.Πρεπει η οδιγικη ηρεμια να ειναι συνεχως,γιατι σε περιπτωση ενος σπιναρισματος,γρηγορης επιταχυνσης,και λοιπα,τα καυσιμα που κερδισαμε με κοπο και χρονο σε ευθετο χρονο πριν τα χανουμε σε δευτερολεπτα με μια τετοια κινηση μας,οποτε ολα αδικως.Δεν χρειαζεται να παρουμε υβριδικο οχημα για να πετυχουμε οικονομια,και με ενα οχημα εως 2000κυβικα,να ειναι λιγο συγχρονο στα χρονια και με μια ηρεμια οδηγικη,εχουμε τα επιθυμητα αποτελεσματα.Και να σας πω μια διεξοδικη μελετη μου προσωπιη αληθης και οχι απατεωνιστικη.Οδηγουσα bmw m3 420ps και μετα toyota pruis 2ης γενιας,με ηρεμη οδηγηση και μετρησεις στα ιδια χιλιομετρα με το bmw εκαψα 1 λιτρο παραπανω,σκεφτητε και μετρηστε αν μπορειτε και εσεις με ενα οχημα 1600 κυβικων και με φθηνοτερη τιμη απο ενα υβριδικο.Αν αλλαξουνε τα πραγματα γενικως τοτε το ξανασυζηταμε για υβριδικο.
Η οικονομική οδήγηση πολλές φορές επιβάλλεται από ανάγκη. Όμως η οδήγηση αυτή (τουλάχιστον για όσους η οδήγηση είναι απόλαυση) καταντάει από απόλαυση, αγγαρεία. Όταν λοιπόν ξεφεύγουμε για λίγο από την οικονομική οδήγηση και θέλουμε να το γυρίσουμε στην απόλαυση, πατάμε το γκάζι στο πάτωμα και του δίνουμε και καταλαβαίνει. Όμως με την ευκαιρία να κάνω και ένα σχόλιο για τις καταναλώσεις που μας δίνουν οι εταιρείες για τα αυτοκίνητά τους (αλλά και τα περιοδικά): Μήπως θα ήταν χρήσιμο, εκτός από την ελάχιστη και τη μέση κατανάλωση, να μας δίνουν και τη μέγιστη; Για να μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το ποιό αυτοκίνητο καίει περισσότερο και ποιό λιγότερο, με το γκάζι στο πάτωμα.