Γραμμικός και ιδιαίτερα οικονομικός ο νέος αλουμινένιος 1,2 TCe που συνδυάζει τούρμπο και άμεσο ψεκασμό.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Στο πνεύμα της εποχής
Διαβάστηκε από21110αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/7/2012
Ο νέος, 4κύλινδρος, αλουμινένιος και 16βάλβιδος 1.200άρης κινητήρας του Megane, είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας της Renault με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση. Η ακριβής του χωρητικότητα είναι 1.198 κ.εκ. και η απόδοσή του φτάνει τους 115 ίππους και τα 190 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.900 σ.α.λ.. Το μοτέρ αυτό διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην πέδηση και την επιβράδυνση, ώστε να προσφέρει μέση κατανάλωση μόνο 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ.
Στην πράξη, το νέο μηχανικό σύνολο τα καταφέρνει πολύ καλά. Έχει πολιτισμένη, ήσυχη και ελαστική λειτουργία, ενώ μόνο με μεγάλη σχέση στο 6άρι κιβώτιο και το στροφόμετρο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ο οδηγός θα νιώσει έλλειμμα τραβήγματος. Οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., 60-100 χλμ./ώρα με 4η /5η σε 8,9/12,7 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η /6η σε 14,0/20,6 δλ.). Φυσικά υπολείπονται των επιδόσεων του 1,4 TCe (ειδικά οι ρεπρίζ), αλλά τα οφέλη σε κατανάλωση και εκπομπές CO2 είναι σημαντικά.