Σχεδίαση: Το δυναμικό, το εκλεπτυσμένο & το extreme
50.048 Επισκέψεις στο άρθρο (31/12/2019)
Τα τρία μοντέλα εμφανισιακά διαφέρουν αρκετά, τόσο από πλευράς διαστάσεων, όσο και από πλευράς σχεδίασης. Το νέο Ford Puma διαθέτει πολύ δυναμική παρουσία, κυρίως χάρη στο φαρδύ του αμάξωμα των 1.930 χλστ.. Σε συνάρτηση με το μήκος των 4.190 χλστ. (το πιο κόμπακτ εκ των τριών), των τονισμένων θόλων, αλλά και τη μεγάλη γρίλια της μάσκας κερδίζει τις εντυπώσεις, διαμορφώνοντας συνολικά μια επιβλητική παρουσία.
Το νέο Captur των 4.227 χλστ. από την πλευρά του, έχει χτιστεί πάνω στο νέο πάτωμα CMF-B και αγγίζει πλέον τα κάτω όρια της μεγαλύτερης, μικρομεσαίας, κατηγορίας των crossover. Σχεδιαστικά διακρίνεται για τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα, με στοιχεία όπως τα φώτα με το χαρακτηριστικό «δάκρυ» και τη λεπτή μάσκα. Από την άλλη, οι αεραγωγοί, το μυώδες καπό, αλλά και τα πίσω φώτα σε σχήμα C, τονίζουν το δυναμισμό του.
Περνώντας τώρα στο Juke, οι σχεδιαστές της Nissan επέλεξαν στη νέα γενιά μια λιγότερο εκκεντρική και πιο «εύπεπτη» σχεδίαση, η οποία ωστόσο εξακολουθεί να είναι αρκετά τολμηρή. Το στρογγυλεμένο σχήμα του αμαξώματος συνδυάζεται με αιχμηρές ακμές δημιουργώντας ένα μοντέρνο και αθλητικό παρουσιαστικό, με έντονες δόσεις από κουπέ, όπως και στην προηγούμενη γενιά.
Ήπια υβριδικό το Puma, Plug-in το Captur με 117 ίππους το Juke
Στο κομμάτι των κινητήρων, όσον αφορά στο Captur, σε βενζίνη διαθέσιμος θα είναι ο 1,0 TCe με 100 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (και σε έκδοση υγραερίου), αλλά και ο 1,3 ΤCe με 155 ίππους και αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC7 κιβώτιο 7 σχέσεων. Σε diesel θα προσφερθεί ο 1,5 Blue dCi με 95 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με 115 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή EDC7. Από την ερχόμενη άνοιξη θα προσφερθεί και σε plug-in υβριδική έκδοση Ε-Τech με ηλεκτρική αυτονομία 45 χλμ./ώρα και έως 135 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα.
Σχετικά με το Puma, πρωταγωνιστής είναι ο πολυβραβευμένος 1.000άρης 3κύλινδρος Ecoboost κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, μία με 125 και μία με 155 άλογα. Αμφότερες χρησιμοποιούν σύστημα απενεργοποίησης του ενός από τους τρεις κυλίνδρους και ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Όσον αφορά στο τελευταίο, υπάρχει μία γεννήτρια 11,5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα και προσφέρει μπόνους ροπής έως και 50 Nm, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης, που ορίζεται σε 5,4 λτ./100 χλμ. για το 125άρι από την Ford. Όσο για τις επιδόσεις; 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα φαίνεται πως ταιριάζουν με το οδηγοκεντρικό προφίλ του μοντέλου. Τη γκάμα του Puma θα συμπληρώσει αργότερα η diesel έκδοση με τον 1,5 EcoBlue κινητήρα με 125 ίππους και 7άρι αυτόματο κιβώτιο.
Αναφορικά με το Juke, η Nissan δεν άφησε επιλογές. Τουλάχιστον για αρχή μιας και το Juke θα φορά έναν μόνο βενζινοκινητήρα, τον 1.000άρη turbo με τα 117 άλογα, ο οποίος συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με 7άρι διπλού συμπλέκτη κιβώτιο. Στο μέλλον, είναι πολύ πιθανό να δούμε μια ηλεκτρική έκδοση, καθώς η τεχνολογία e-power υπάρχει στα ράφια της Nissan. Τολμούμε να προβλέψουμε ότι δεν θα αργήσει μάλιστα.