Η 1η γενιά του Toyota RAV4: αριστερά η 5-θυρη έκδοση, δεξιά το 3-θυρο μοντέλο, όπως λανσαρίστηκε το 1994.
«Νεοαστικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση, σχεδιασμένο για τον ενεργό τρόπο ζωής των νεαρών κατοίκων της πόλης». Έτσι χαρακτήριζε η Toyota το RAV-FOUR, αυτοκίνητο που παρουσίασε το 1989 στο Διεθνές Σαλόνι Τόκιο. Όπως είπαμε στην αρχή, οι Ιάπωνες φιλοδοξούσαν να λανσάρουν ένα «Ενεργό Όχημα Αναψυχής» με 4κίνηση, ένα νέας κατηγορίας μοντέλο που θα «παντρεύει» την εκτός δρόμου ικανότητα με τις αστικές μετακινήσεις.
H διαφορά στο σασί ενός Land Cruiser (πάνω) και ενός RAV4 (κάτω), του προπομπού των σύγχρονων SUV!
Όπερ και εγένετο. Η 1η γενιά του μοντέλου ξεκίνησε να πωλείται το 1994 (ως RAV4), αρχικά σε 3-θυρη έκδοση αμαξώματος. Ένα αμάξωμα πρωτοποριακό, διότι διέφερε ως προς το «στήσιμό» του. Το RAV4 είχε αυτοφερόμενο σασί και όχι τύπου σκάλας όπως άλλα σκληροτράχηλα μοντέλα της εποχής (π.χ. Land Cruiser). Και το αμάξωμα αυτό φαίνεται πως... άρεσε πολύ. Ενδεικτικά να πούμε ότι η Toyota αναγκάστηκε να διπλασιάσει την παραγωγή για να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση, διευρύνοντας την γκάμα των επιλογών της (π.χ. 4-θυρη έκδοση). Μάλιστα, το 1998 παρουσιάστηκε το πρώτο και μοναδικό RAV4 με ανοιχτή οροφή (ανανέωση).
Σε όλες τις εκδόσεις του, κάτω από το καπό βρισκόταν ο δίλιτρος 16-βάλβιδος 3S-FE κινητήρας με ισχύ 129 ίππους στην Ευρώπη. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο με 5 ή αυτόματο με 4 σχέσεις, ενώ η τετρακίνηση ήταν μόνιμη και δανεισμένη από την Celica GT-Four.
Σελίδα 1 | Όταν η Toyota έφτιαξε το πρώτο SUV στην ιστορία πριν από 30 χρόνια |
Σελίδα 2 | 1η γενιά 1994-2000: Είτε 3-θυρο, είτε 4-θυρο, το RAV4 ανάγκασε την Toyota να διπλασιάσει την παραγωγή |
Σελίδα 3 | 2η και 3η γενιά 2000-2006 και 2006-2012: Βελτιώσεις στην οδική συμπεριφορά & επιλεκτική 4κίνηση |
Σελίδα 4 | 4η και 5η γενιά: 2013-2018 και 2018-σήμερα: Με κινητήρες βενζίνης υβριδικής & Plug-in hybrid τεχνολογίας |