ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πίνακας οργάνων στο κέντρο της κονσόλας: ποιος και γιατί τον θέλει άραγε εκεί;

Πίνακας οργάνων στο κέντρο της κονσόλας: ποιος και γιατί τον θέλει άραγε εκεί;

17.109 Επισκέψεις στο άρθρο (5/3/2009)

Η θέση του πίνακα οργάνων είναι πίσω από το τιμόνι. Τουλάχιστον έτσι λένε οι πιο παραδοσιακοί ή όσοι απαιτούν το αυτοκίνητο να είναι «συμβατικό». Όργανα όμως στο κέντρο του ταμπλό, στο άνω άκρο της κεντρικής κονσόλας κοσμούν αρκετά αυτοκίνητα. Ποιος τα θέλει εκεί, και ποιος «στη θέση τους»;

Αν και υπήρχαν και άλλα, το κλασικότερο αυτοκίνητο με τα όργανα στη μέση ήταν το πρώτο Μini. H ΒΜW στην αναβίωση του μοντέλου ακολούθησε μεν την ίδια λογική, όμως πίσω από το τιμόνι πρόσθεσε το στροφόμετρο, μετριάζοντας το πάθος των πιο «σπορ» οδηγών για πληροφόρηση μπροστά στα μάτια τους. Θα έλεγε κανείς πως αυτό το «μπροστά στα μάτια» είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι πίνακες οργάνων βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ώστε να μην αποσπούν τον οδηγό και να τον αναγκάζουν να αλλάζει γωνία στο βλέμμα του. Θα συνέχιζε επίσης πως ο μόνος λόγος να μπουν τα όργανα στη μέση είναι το κόστος. Και πιθανώς, εν μέρει, να είχε δίκιο. Για το Mini της δεκαετίας του Ά50 τα όργανα στο κέντρο ήταν ανάγκη μείωσης του κόστους εφόσον ήθελε να πωλείται τόσο στη δεξιοτίμονη Μ. Βρετανία, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Με ένα ταμπλό το μόνο που θα άλλαζε από αγορά σε αγορά θα ήταν η θέση της κολώνας του τιμονιού. Όμως το κόστος πλέον δεν είναι τόσο σημαντικό. Τι λόγο έχει για παράδειγμα η Lancia που τα βάζει τα όργανα στη μέση τη στιγμή που δεν εξάγεται σε καμία απολύτως χώρα με οδήγηση αριστερά; Θα μπορούσε να το ισχυριστεί κανείς για το Toyota Yaris, ή κάποια Nissan που έχουν και την Ιαπωνική αγορά υπόψη τους, όμως τελικά είναι εμφανές πως η επιλογή της κορυφής της κονσόλας για την τοποθέτηση των οργάνων έχει να κάνει με την αισθητική και το προφίλ του αυτοκινήτου. Πιθανώς και λίγο με τη χρηστικότητα. Αλήθεια είναι πως ο χώρος που απελευθερώνεται μπροστά από τον οδηγό δίνει ανάσα στο βόλεμα των πραγμάτων του. Επίσης απελευθερώνει και ένα καλό ποσοστό του οπτικού του πεδίου. Την ίδια στιγμή το να γυρίζει το βλέμμα του να δει τα όργανα δεν είναι και τόσο σπουδαίο. Το ίδιο κάνει εξάλλου και για τον καθρέφτη οπισθοπορείας. Σε ότι αφορά στην πρακτικότητα, σε ένα αυτοκίνητο με περισσότερο οικογενειακό προφίλ τα όργανα στη μέση επιτρέπουν σε όλους να συμμετέχουν στην πληροφόρησή τους για το ταξίδι. Τα όργανα στο κέντρο δίνουν επίσης ένα πιο φουτουριστικό προφίλ. Συνήθως είναι ψηφιακά και ευανάγνωστα, αφού είπαμε πως προορίζονται και για τις πίσω θέσεις. Δεν είναι λίγα τα αυτοκίνητα που πλέον μοιράζουν τα όργανά τους και στις δύο θέσεις, πίσω από το τιμόνι και στο κέντρο, για λόγους καθαρά αισθητικής αφού από πλευράς εργονομίας ή πρακτικότητας δεν κερδίζουν τίποτα. Το ίδιο συμβαίνει με τις οθόνες του συστήματος πλοήγησης, που ουσιαστικά μοιράζουν τα σημεία πληροφόρησης του αυτοκινήτου. Είναι εμφανώς θέμα γούστου, όμως σε εσάς αρέσει; Σας εντυπωσιάζει ένα αυτοκίνητο με τα όργανα στη μέση ή προτιμάτε το πιο προφανές, πίσω από το τιμόνι; Το συνδυάζεται έτσι με «σπορ» χαρακτήρα και ο πίνακας στη μέση του ταμπλό δημιουργεί αναφορές σε πολυμορφικά, ή αντίθετα κάνει το αυτοκίνητο πιο φουτουριστικό και σας αρέσει;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
LINGLONG VS GOODYEAR