Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Παλιές αγαπημένες στιγμές!

Παλιές αγαπημένες στιγμές!

H κατάθεση του Nelson Piquet

(11/9/2009)

H κατάθεση του Nelson Piquet διέρρευσε στο διαδίκτυο, η οποία πραγματοποιήθηκε στο αρμόδιο συμβούλιο της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού στις 30 Ιουλίου στα γραφεία της FIA στο Παρίσι, λίγο μετά το Grand Prix της Ουγγαρίας.

O Nelson Piquet, όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο θέμα, παραδέχεται το «σκηνοθετημένο» ατύχημα του στο περσινό Grand Prix της Σιγκαπούρης προκειμένου ο Fernando Alonso να κερδίσει τον αγώνα, εμπλέκοντας τόσο τον Flavio Briatore όσο και τον Pat Symonds. Ο βραζιλιάνος πιλότος έχει καταθέσει όλες τις λεπτομέρειες στη FIA με ένορκη δήλωση την οποία σας τη παρουσιάζουμε ολόκληρη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Κατάθεση Nelson Piquet

Εγώ, ο Nelson Angelo Piquet, γεννηθείς στις 25 Ιουλίου 1985 στη Χαϊδεμβέργη της Γερμανίας δηλώνω τα εξής:

1. Εκτός και αν αναφέρεται αλλιώς, τα γεγονότα που αναφέρονται στην κατάθεση αυτή βασίζονται σε στοιχεία που είναι εν γνώσει μου. Πιστεύω ότι όσα αναφέρονται στην κατάθεσή μου είναι αληθή και έγκυρα. Για όσα δεν έχω ιδία γνώμη, είναι αληθή από ότι γνωρίζω και αναφέρω την πηγή τους.

2. Κάνω αυτή την κατάθεση με τη θέλησή μου στη FIA, προκειμένου η FIA να επιτελέσει το ρόλο της ως διοργανώτρια αρχή του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1.

3. Γνωρίζω ότι είναι καθήκον όλων των συμμετεχόντων στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 και των κατόχων Super Licence να εξασφαλίσουν τη δικαιοσύνη και τη νομιμότητα του πρωταθλήματος και γνωρίζω ότι μπορεί να προκύψουν σοβαρές συνέπειες αν υποβάλλω ψευδή κατάθεση.

&&&& 4. Κατανοώ ότι ολόκληρη η κατάθεσή μου μαγνητοφωνείται σε κασέτα και ότι η πλήρης απομαγνητοφώνηση θα είναι διαθέσιμη σε εμένα και στη FIA. Το παρόν κείμενο αποτελεί μία περίληψη των κυριότερων σημείων κατά τη διάρκεια της προφορικής κατάθεσης.

5. Θέλω να φέρω εις γνώση της FIA τα ακόλουθα.

&&&& 6. Κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Formula 1 στη Σιγκαπούρη, που πραγματοποιήθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2008, για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2008, ρωτήθηκα από τον κύριο Flavio Briatore, ο οποίος είναι τόσο ο μάνατζερ μου όσο και ο επικεφαλής της ING Renault F1, και από τον κύριο Pat Symonds, τεχνικό διευθυντή της Renault F1, να έχω ηθελημένα έξοδο με το μονοθέσιο μου προκειμένου να επηρεάσω θετικά το αποτέλεσμα για την ομάδα της ING Renault F1 στο συγκεκριμένο αγώνα. Συμφώνησα και προκάλεσα τη σύγκρουση του μονοθεσίου μου στον προστατευτικό τοίχο κατά τη διάρκεια του 13ου-14ου γύρου του αγώνα.

7. Η πρόταση για να προκαλέσω ηθελημένα το ατύχημα μου έγινε λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, όταν με κάλεσαν ο κύριος Briatore και ο κύριος Symonds στο γραφείο του πρώτου. Ο κύριος Symonds, παρουσία του κύριου Briatore, με ρώτησε αν ήμουν διατεθειμένος να θυσιάσω τον αγώνα μου για την ομάδας «προκαλώντας την είσοδο του safety car». Κάθε πιλότος της F1 ξέρει ότι το safety car βγαίνει στην πίστα όταν έχει συμβεί κάποιο ατύχημα που έχει ως αποτέλεσμα να έχει μπλοκαριστεί η πίστα είτε υπάρχουν συντρίμμια είτε κάποιο ακινητοποιημένο μονοθέσιο, και όπου είναι δύσκολη η απομάκρυνση του μονοθεσίου, όπως συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση.

&&&& 8. Κατά τη διάρκεια αυτής της συνομιλίας ήμουν σε εύθραυστη συναισθηματική κατάσταση. Είχα πολύ άγχος από το γεγονός ότι ο κύριος Briatore είχε αρνηθεί να με ενημερώσει για το αν το συμβόλαιο μου θα ανανεωνόταν για την επόμενη αγωνιστική σεζόν (2009), όπως συμβαίνει συνήθως στα μέσα της χρονιάς (γύρω στον Ιούλιο ή τον Αύγουστο). Αντίθετα, ο κύριος Briatore επανειλημμένως μου ζήτησε να υπογράψω ένα συμφωνητικό που δεν θα μου επέτρεπε να διαπραγματευτώ εν τω μεταξύ με άλλες ομάδες. Επανειλημμένως με πίεζε να παρατείνουμε τη διάρκεια αυτής της συμφωνίας και ανά τακτά διαστήματα με καλούσε στο γραφείο του για να μιλήσουμε σχετικά, ακόμη και τις ημέρες των αγώνων - όταν θα έπρεπε να συγκεντρώνομαι και να ηρεμώ πριν τον αγώνα. Το άγχος αυξανόταν από το γεγονός ότι στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix της Σιγκαπούρης κατέλαβα την 16η θέση στο grid, άρα ήμουν ανασφαλής σχετικά με το μέλλον μου στην ομάδα της Renault. Όταν μου ζητήθηκε να προκαλέσω ατύχημα με το μονοθέσιο μου και την είσοδο του safety car προκειμένου να βοηθήσω την ομάδα μου, δέχτηκα επειδή ήλπιζα ότι θα ενίσχυε τη θέση μου στην ομάδα στο κρίσιμο αυτό σημείο της σεζόν. Σε κανένα σημείο δεν μου είπε κάποιος ότι συμφωνώντας να προκαλέσω ατύχημα θα εξασφάλιζα την ανανέωση του συμβολαίου μου ή κάποιο άλλο κέρδος. Εντούτοις, στο πλαίσιο αυτό σκέφτηκα ότι θα βοηθούσε να πετύχω το σκοπό μου αυτό. Έτσι αποδέχτηκα να προκαλέσω το ατύχημα.

9. Μετά τη συνάντηση με τον κύριο Symonds και τον κύριο Briatore, ο κύριος Symonds με πήρε σε μια ήσυχη γωνία και με τη χρήση ενός χάρτη μου έδειξε τη σωστή στροφή που έπρεπε να έχω την σύγκρουση. Η στροφή αυτή επιλέχθηκε γιατί στο συγκεκριμένο σημείο της πίστας δεν υπήρχαν γερανοί που θα μπορούσαν να σηκώσουν γρήγορα το κατεστραμμένο μονοθέσιο ούτε είχε πλαϊνές εισόδους, που θα επέτρεπαν στους κριτές να απομακρύνουν το μονοθέσιο από την πίστα. Επομένως, θεωρούσε ότι μια έξοδος σε αυτό το σημείο θα ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα προκαλούσε τέτοια αναστάτωση στην πίστα που θα ήταν απαραίτητο να εμφανιστεί το safety car έτσι ώστε η πίστα να καθαριστεί και να συνεχιστεί ο αγώνας.

10. Ο κύριος Symonds μου είπε επίσης σε ποιον ακριβώς γύρο έπρεπε να γίνει το ατύχημα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια στρατηγική για τον κύριο Fernando Alonso, για να ανεφοδιαστεί λίγο πριν από την εμφάνιση του safety car, κάτι που έκανε στο γύρο 12. Το κλειδί σε αυτήν τη στρατηγική ήταν ότι η γνώση ότι το safety car θα έβγαινε στο 13ο ή 14ο γύρο επέτρεπε στην ομάδα να ξεκινήσει το μονοθέσιο του κ. Alonso με επιθετική στρατηγική καυσίμων, έχοντας ελαφρύ μονοθέσιο που θα είχε αρκετά καύσιμα για να φτάσει μέχρι το 12ο γύρο αλλά όχι πολύ πιο μακριά. Αυτό θα επέτρεπε στον κύριο Alonso να περάσει όσο το δυνατόν περισσότερα (βαρύτερα) μονοθέσια, γνωρίζοντας ότι τα μονοθέσια αυτά θα ήταν δύσκολο να τον προφτάσουν αργότερα στον αγώνα λόγω του safety car. Η στρατηγική ήταν επιτυχημένη και ο κύριος Alonso κέρδισε το Grand Prix Σιγκαπούρης της F1 του 2008. &&&& &&&&

11. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, δεν έγινε καμία αναφορά σε ανησυχίες σχετικά με τα προβλήματα ασφάλειας που θα προέκυπταν από αυτήν τη στρατηγική, είτε για εμένα είτε για το κοινό είτε για τους άλλους οδηγούς. Το μόνο σχόλιο που έγινε σε αυτό το πλαίσιο ήταν ένα από τον κύριο Pat Symonds, ο οποίος με προειδοποίησε να «είμαι προσεκτικός», το οποίο ερμήνευσα ότι σήμαινε να μην τραυματιστώ.

12. Εγώ σκοπίμως προκάλεσα την έξοδο αφήνοντας το μονοθέσιο να φύγει εκτός ελέγχου λίγο πριν από τη συγκεκριμένη στροφή. Για να είμαι σίγουρος ότι θα προκαλέσω το ατύχημα στο σωστό γύρο, ρώτησα την ομάδα επανειλημμένως μέσω του ασυρμάτου τον αριθμό του γύρου, κάτι που δεν κάνω σε φυσιολογικές συνθήκες. Δεν τραυματίστηκα σε αυτό, όπως δεν τραυματίστηκε άλλος.

13. Μετά τη συνομιλία με τον κύριο Briatore και τον κύριο Symonds, η «στρατηγική του ατυχήματος» δεν ξανασυζητήθηκε με κανέναν από τους δύο. Ο κύριος Briatore μου είπε διακριτικά «σε ευχαριστώ» μετά το τέλος του αγώνα, χωρίς να αναφέρει οτιδήποτε άλλο. Δε γνωρίζω αν αυτή η στρατηγική ήταν σε γνώση οποιουδήποτε άλλου πριν τον αγώνα. &&&& &&&& &&&&

&&&& 14. Μετά τον αγώνα ενημερώθηκα από τον κύριο Felipe Vargas, οικογενειακό φίλο και σύμβουλο, ότι το συμβάν είχε προκληθεί ηθελημένα. Ο κύριος Vargas ενημέρωσε και τον πατέρα μου, κύριο Nelson Piquet, κάποια στιγμή αργότερα.

&&&& 15. Μετά τον αγώνα ορισμένοι δημοσιογράφοι έκαναν ερωτήσεις σχετικά με το ατύχημα και με ρώτησαν αν το είχα προκαλέσει ηθελημένα, καθώς το θεωρούσαν «ύποπτο».

16. Εντός της ομάδας μου, ο μηχανικός του μονοθεσίου αναρωτήθηκε για τη φύση του ατυχήματος, καθώς το θεώρησε ασυνήθιστο και του απάντησα ότι έχασα τον έλεγχο του μονοθεσίου. Πιστεύω ότι ένας έξυπνος μηχανικός θα είχε προσέξει από την τηλεμετρία του μονοθεσίου ότι προκάλεσα το ατύχημα καθώς συνέχισα να επιταχύνω, τη στιγμή που η «φυσιολογική» αντίδραση θα ήταν να φρενάρω όσο το δυνατόν πιο νωρίς.

Πιστεύω και ορκίζομαι ότι τα όσα κατέθεσα είναι αληθή.

Η κατάθεση έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία της FIA στο Παρίσι στις 30 Ιουλίου του 2009 παρουσία του κύριου Alan Donnelly (επικεφαλής των κριτών της FIA), των κυρίων Martin Smith και Jacob Marsh (της εταιρείας ερευνών Quest, τη βοήθεια της οποίας ζήτησε τα βοήθεια η FIA). Σημειώσεις κράτησε η κ. Dondnique Costesec (της Sidley Austin LLP). &&&& &&&& &&&& &&&&
Hyundai
OPEL