Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τώρα που η βενζίνη πήρε 14 λεπτά το λίτρο, εσείς τι θα κάνετε;

Τώρα που η βενζίνη πήρε 14 λεπτά το λίτρο, εσείς τι θα κάνετε;

(10/2/2010)

Όταν ακρίβυναν τα τέλη κυκλοφορίας πολλοί έσπευσαν και κατέθεσαν τις πινακίδες. Τώρα που ακρίβυνε η βενζίνη κατά 14 ολόκληρα λεπτά το λίτρο τι θα κάνετε; Θα καταθέσετε και το αυτοκίνητο; Για να δούμε.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Με 14 λεπτά το λίτρο, ένα γέμισμα επιβαρύνεται με 5 ως 10 ευρώ. Αναλόγως με το πόσο συχνά γεμίζει κανείς το μηνιαίο χαράτσι μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 80 ευρώ. Είναι να μείνει κανείς με σταυρωμένα τα χέρια;
Υπολογίζοντας απλά, στο μέσο όρο των 15.000 χλμ. τον χρόνο με 10 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. απόστασης, η επιβάρυνση είναι 210 ευρώ το χρόνο. Και αυτό αν το βαρέλι πετρελαίου μείνει σχετικά φθηνό όπως τώρα και το ευρώ σχετικά ακριβό έναντι του δολαρίου, και πάλι όπως τώρα. Γιατί αν έχουμε πάλι τα προπέρσινα και φτάσουμε τα 150 δολάρια το βαρέλι, μιλάμε για 2 ευρώ το λίτρο στα πρατήρια.
¶ρα τι κάνουμε; Μπορούν άραγε όλοι να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους; Και στο κάτω - κάτω, θέλουμε απλά να κάτσουμε σπίτι; Καλύπτονται όλοι από τα ελλιπή μέσα μεταφοράς και το δίκτυό τους που είναι στην καλύτερη περίπτωση αναξιόπιστο;
Επειδή οι Έλληνες κυκλοφορούμε, θα πρέπει να δούμε πως θα κρατήσουμε τη «ζημιά» από αυτή την αύξηση στο ελάχιστο. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Κατ’ αρχήν μπορούμε να αλλάξουμε τρόπο οδήγησης. Λιγότερο επιθετική οδήγηση σημαίνει σταθερή ταχύτητα, μεγάλες αποστάσεις από τους γύρω, αναμονή των συνθηκών κυκλοφορίας και ήπιες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Αυτό φυσικά εφαρμόζεται μόνο όταν η κίνηση του αυτοκινήτου είναι σε αυτοκινητόδρομο. Όσοι καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις με αυτόν τον τρόπο μπορούν να πετύχουν μείωση κατανάλωσης μέχρι και 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Πράγμα που υπερκαλύπτει τη «ζημιά» της αύξησης και με το παραπάνω;
Οι υπόλοιποι; Σαφώς το σταμάτα ξεκίνα δεν έχει «γιατρειά» για την κατανάλωση. Όποιοι βρίσκονται καθημερινά στο μποτιλιάρισμα δε μπορούν να κάνουν τίποτα για να καίνε λιγότερη βενζίνη. Εκτός και αν προνόησαν ήδη και αγόρασαν αυτοκίνητο ειδικό για αυτές τις συνθήκες. Υβριδικό, μίνι με μικρό κινητήρα, ή ένα από αυτά που διαθέτουν σύστημα που σβήνει τον κινητήρα όταν ακινητοποιείται. Οι υπόλοιποι ατυχήσαμε.
Φυσικά με το μπέρδεμα που πέρασε η αγορά αυτοκινήτου πέρσι δεν είναι περίεργο να έχει βρεθεί κανείς με το λάθος αυτοκίνητο τη λάθος στιγμή. Με τη μείωση του ΕΤΤ τα πολλά κυβικά ευνοήθηκαν και η αγορά τα προτίμησε. Και σα να μην έφτανε αυτό, η αγορά βομβαρδίζεται με νέους κινητήρες υψηλής ισχύος που φυσικά όσο χαμηλή κατανάλωση και αν πετυχαίνουν σε σχέση με τους μεγάλους που αντικαθιστούν, δεν παύουν να καίνε πολύ.
Ένα μικρομεσαίο με 150 ίππους πριν μερικά χρόνια αποτελούσε τη «γρήγορη» έκδοση. Τώρα πάει τα παιδιά στο σχολείο, και φέρνει τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Με το αζημίωτο φυσικά αφού η υψηλή απόδοση έχει κόστος καυσίμου. Πόσο εύκολο είναι κανείς να την αφήσει πίσω και να πει πως θα προτιμήσει το μικρό κινητήρα, που αποδίδει όσο απέδιδε ο μεσαίος πριν 5 χρόνια, καίει όμως σημαντικά λιγότερο;
¶ρα τι κάνουμε; Με την αγορά να ξεκαθαρίζει φαίνεται πως αυτό που μένει τελικά δεν είναι ούτε τα κυβικά ούτε η απόδοση, αλλά η κατανάλωση. Τώρα μπορούμε ξεκάθαρα να διαλέξουμε το αυτοκίνητο που θα μπορεί να αντέξει την αύξηση των 14 λεπτών το λίτρο στη βενζίνη.
Εσείς τι θα κάνετε; Θα αλλάξετε συνήθειες; Θα πάρετε τη συγκοινωνία; Θα οδηγείτε πιο οικονομικά, ή θα αλλάξετε αυτοκίνητο; Πως θα αντιμετωπίσετε την αύξηση στην τιμή της βενζίνης;
FORD
OPEL