Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Καταργούνται τα τέλη και περνάνε στη βενζίνη. Μήπως ανοίγεται και πάλι η αγορά για δίλιτρα αυτοκίνητα;

Καταργούνται τα τέλη και περνάνε στη βενζίνη. Μήπως ανοίγεται και πάλι η αγορά για δίλιτρα αυτοκίνητα;

(31/5/2010)

Αν και η απόφαση για τα τέλη κυκλοφορίας δεν έχει οριστικοποιηθεί, φαίνεται πως το σενάριο της μετακύλισής τους στην τιμή της βενζίνης είναι το επικρατέστερο. Μήπως έτσι μπορούμε πάλι να πάρουμε αυτοκίνητο πάνω από 1.929 κ. εκ.;

Από τότε που τα τέλη κυκλοφορίας στα «δίλιτρα» και πάνω πήραν την ανιούσα, η αγορά έπεσε σημαντικά. Δεν ήταν περίεργο εξάλλου αφού ένα αυτοκίνητο που μέχρι σήμερα ήταν σχετικά προσιτό στην αγορά του, είχε απότομα και δυσανάλογα υψηλό κόστος χρήσης. Και τώρα τα τέλη καταργούνται. Τουλάχιστον το χριστουγεννιάτικο χαράτσι που έστελνε όλο το δώρο στα ταμεία του δημοσίου ως τέλος κυκλοφορίας. Θα πεις βέβαια πως καταργήθηκε και το δώρο, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. &&&& Η ουσία είναι πως το δημόσιο δεν το συμφέρει κάθε χρόνο να στέλνει εκατοντάδες χιλιάδες χαρτάκια, να απασχολεί όλη του τη μηχανογράφηση και τόσο προσωπικό, μόνο και μόνο για να εισπράξει αυτό το τέλος. Το κόστος αυτής της «επιχείρησης» είναι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Τι συμφέρει; Συμφέρει να καταργήσει όλον τον μηχανισμό και να εισπράττει κάθε φορά που βάζουμε βενζίνη. Λίγο - λίγο, αλλά στο σύνολο το ίδιο, αν όχι και περισσότερο. Τη λογική πίσω από την αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας βέβαια την έχουμε συζητήσει στο Non Paper και καταλήξαμε τότε ότι «ακούγεται» πιο δίκαιο, αφού όσο κυκλοφορείς, τόσο πληρώνεις και γίνεται έτσι πιο ορθός επιμερισμός ανάλογα με τη χρήση του δρόμου (και του αυτοκινήτου). Βέβαια τότε η βενζίνη δεν είχε ήδη 1,5 ευρώ το λίτρο, και το εκ νέου αυτό ενδεχόμενο θα τη στείλει εύκολα στα 2 ευρώ. Ένα γέμισμα θα χρειάζεται τα ίδια λεφτά με ένα σέρβις. Μόνο που αντί για κάθε χρόνο θα γίνεται κάθε εβδομάδα για πολλούς. Όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά. Αυτή που λέει ότι για πρώτη ίσως φορά στην Ελλάδα απελευθερώνεται και απενοχοποιείται η αγορά αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Ότι θες παίρνεις. Ούτε τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο ούτε τίποτα. Σημαντική ανακούφιση δεδομένου ότι για ένα αυτοκίνητο 2,4 λίτρων ήθελες μόνο 1.000 ευρώ για να κάθεται στο δρόμο. Είναι αλήθεια πως με ακριβή βενζίνη τα πολλά κυβικά δε βολεύουν, όμως αυτό ισχύει για όποιον έχει κατά νου τα πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Για κάποιον που δεν ξεφεύγει από το μέσο όρο των 14.000 χλμ. ετησίως, ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού, ας πούμε 2,0 ή 2,5 λίτρων δεν είναι τόσο επιβαρυντικό σε σχέση με ένα 1,6 ή 1,8 που κοιτούσε να αγοράσει τώρα. Η διαφορά στην κατανάλωση δεν ξεπερνάει το ένα ή δύο λτ./100 χλμ που μεταφράζεται σε 560 ευρώ ετησίως. Όσο τα τέλη ενός δίλιτρου πριν δύο χρόνια. Και αυτό μπορεί να μικρύνει στην πράξη αφού αλλιώς πιέζεται ένα μεσαίο με μικρό κινητήρα καίγοντας πολύ βενζίνη, και αλλιώς ένα με μεγαλύτερο. Βέβαια όποιος έχει καεί με το χυλό φυσάει και το γιαούρτι, και κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει το ότι όπως και στο παρελθόν, οι νέοι ιδιοκτήτες «πολλών κυβικών» δε θα στοχοποιηθούν για «άρμεγμα» με (όχι και τόσο) έκτακτες εισφορές. Από την άλλη όμως ανοίγει εκ νέου ο δρόμος για την απόκτηση ενός μοντέλου που πρόσφατα λόγω κυβισμού είχε τεθεί εκτός αγοράς. Όπως τα περισσότερα SUV με κινητήρες δύο και άνω λίτρων. ¶ρα μήπως είναι καλύτερα έτσι; Και όχι μόνο αυτό. Παύει και ο περιορισμός στα μικρά που αν είναι πάνω από 1,3 λίτρα πληρώνουν διπλά τέλη. Γενικά είναι εμφανές πως η επιλογή και αγορά αυτοκινήτου είναι έτσι πιο εύκολη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Εσείς βλέπετε πως χωρίς τέλη θα μπορούσατε να πάρετε ένα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητο; Σας διευκολύνει να μπορείτε να διαλέξετε με τον κυβισμό που ταιριάζει στη χρήση σας και όχι με τον περιορισμό των τελών; Θα κοιτούσατε τώρα ένα αυτοκίνητο πάνω από δύο λίτρα; Ή αλλιώς θα παίρνατε ένα «μεγαλύτερο» μικρό αντί του βασικού 1,2; Τι λέτε;
Mercedes
FALKEN ZIEX ZE 320 TEST