Χώροι, ευελιξία, υψηλή αισθητική και λειτουργικότητα για το νέο Zafira. Τα πολυμορφικά ξανά στην κορυφή;
Τώρα που τα SUV μας πέφτουν «βαριά» μήπως να το γυρίσουμε και εμείς σε MPV και station wagon για χώρους;
(1/3/2011)
To SUV στην Ελλάδα είναι βασιλιάς. Ή τουλάχιστον ήταν μέχρι να ακριβύνει η βενζίνη οπότε και η κατανάλωση το χτύπησε αλύπητα. Αν και τώρα με τα νέα τέλη κυκλοφορίας μπορεί κανείς να αποκτήσει SUV χωρίς να «ξηλώνεται» κάθε Χριστούγεννα για το αυτοκολλητάκι, οι περισσότεροι κοιτούν πλέον άλλες κατηγορίες. Ποιες όμως;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Με τη μανία του έλληνα για κούρσα όλα τα προηγούμενα χρόνια, το SUV έδειξε πως είναι ένα πραγματικά ευρύχωρο και άνετο αυτοκίνητο. Μας έδωσε και την ψευδαίσθηση πως θα πηγαίνει πιο εύκολα στο χωριό το Πάσχα και το καλοκαίρι, και ήρθε και έδεσε το πράγμα.Τώρα όμως τι γίνεται; Γιατί λίγο ο κυβισμός, λίγο το βάρος, λίγο η αεροδυναμική, ένα ταξιδάκι τριημέρου με τις σημερινές τιμές βενζίνης φτάνει το κόστος αεροπορικού. Το θέμα είναι πως καλομάθαμε στους χώρους και την άνεση, το εύκολο φόρτωμα και ίσως στην ψηλή θέση οδήγησης, ενώ πιθανώς και στην απόσταση από το έδαφος. Αν δεν πάρει κανείς SUV τι θα πάρει;
Επειδή ακριβώς πέσαμε στα SUV με τα μούτρα, δεν προσέξαμε πως υπάρχουν και άλλα αυτοκίνητα που προσφέρουν παραπλήσια χαρακτηριστικά, χωρίς τα περιττά και τα έξοδα. Έτσι το SUV «κατάπιε» κυριολεκτικά το στέισον βάγκον, το βασικό οικογενειακό αυτοκίνητο της Ευρώπης. Στην Ελλάδα το στέισον έμεινε συνδεδεμένο με τον επαγγελματία. Μια εικόνα από τη δεκαετία του 70, καθότι το στέισον είναι το βασικό αυτοκίνητο που προάγει τον σημερινό τρόπο ζωής μιας οικογένειας.
Την ίδια τύχη στην Ελλάδα είχαν και τα MPV. Μακράν τα πιο ευρύχωρα και άνετα αυτοκίνητα που επιπλέον των στέισον προσφέρουν και ψηλή θέση οδήγησης όπως τα SUV αλλά και περισσότερες από πέντε θέσεις. Και ενώ εμείς νομίζουμε πως το MPV είναι «πεθαμένο», από τον αριθμό τέτοιων αυτοκινήτων που είναι σήμερα στην έκθεση της Γενεύης, φαίνεται πόση σημασία δίνουν οι ευρωπαίοι.
Λοιπόν; Τώρα που τα SUV είναι λίγο τσουχτερά στη χρήση, τι αυτοκίνητο θα προτιμήσετε; Το σκέφτεστε το στέισον βάγκον; Έχετε δει κανένα από κοντά; Τι δε σας αρέσει; Τα MPV; Έχετε δει χώρους και ευκολίες; Και όλα αυτά με μικρούς κυβισμούς, χαμηλές καταναλώσεις και εκπληκτική αεροδυναμική; Τι λέτε;
Θα συμφωνήσω ΑΠΟΛΥΤΑ με τον manos...Μέσα σε αυτή την οικονομικοκοινωνικά ΚΑΤΑΣΚΟΤΕΙΝΗ εποχή πού όλοι τρέμουμε αν θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε τα όποια κεκτημένα με πολλές θυσίες μάλιστα κατά το παρελθόν, το θέμα είναι ΠΟΛΥ ΕΙΔΙΚΟ και μάλλον αφορά λίγους που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες και συνήθως δυνατό πορτοφόλι, αφού ένα αξιοπρεπές SUV ή ΜPV ΣΤΟΙΧΊΖΕΙ ΑΡΚΕΤΑ...
Τα mpv και sw έχουν χαμηλές πωλήσεις, επειδή η πρώτη αγορά αυτοκινήτου γίνεται σε νεαρή ηλικία, όπου παράγοντες όπως οι αγωνιστικές επιδόσεις και ο εντυπωσιασμός του ωραίου φύλου, υπερτερούν της λειτουργικότητας. Όταν αργότερα εμφανίζονται τα οικογενειακά βάρη, είναι λιγότεροι αριθμητικά, όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα αλλαγής αυτοκινήτου προς το οικογενειακότερον.
ΕΓΩ ΠΑΛΙ ΛΕΩ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΜΑΞΑΚΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΣΟ ΜΑΣ ΒΓΑΛΕΙ. ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΝΕΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ SUV Η MPV ΑΦΗΝΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΚΑΙ ΠΑΡΕΠΙΜΠΟΝΤΩΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΘΑ ΠΑΕΙ ΑΚΛΑΦΤΟ ΟΣΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΤΡΟΙΚΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!
Τέτοιες μαύρες εποχές,η προσθήκη σχάρας οροφής στο FIAT PUNDO 2003 που διαθέτω,είναι η απόλυτη λύση - βάλσαμο ! Τα 2 μου παιδιά μέσα και το σκυλί στον ξάδερφο ! Με 8000 βρήκα A6 quqtro diesel station 2007 !!! Πανάκριβο και απλησίαστο όνειρο!!!!!!!!
Πάντα πίστευα πως για να πάρεις ένα SUV πρέπει να το χρησιμοποιείς ανάλογα όπως επίσης και ένα καθαρόαιμο 4Χ4. Απο την άλλη το ίδιο ισχύει και για ένα MPV, station,coupe, κτλ. Ώμως για ένα οικογενειάρχη με 2 + παιδιά, τότε οι χώροι είναι κάτι που του χρειάζεται στα σίγουρα. Αυτό που προσφέρει χώρους είναι ένα καθαρό MPV. Το SUV είναι κάτι μεταξύ τύπου τζίπ και MPV, κατά τη γνώμη μου, και δεν προσφέρει την ευκολία ούτε του τζίπ (άνετες εκτός δρόμου επιλογές) ούτε ενός MPV (χώροι και πολυμορφικότητα). Τό μόνο που σου παρέχει είναι συνήθως, κυβισμό, κατανάλωση, αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, κόστος service, κτλ. Από το 2006 που πρωτοπαρουσιάστηκε το Ford S-Max, εκτός των άλλων Γαλικών προτάσεων, έγινα fan των MPV, για προφανείς λόγους (για να μην κάνω και διαφήμιση), και ας είχα μόνο 1 παιδί. Σήμερα με 3 παιδιά, απλά δεν ψάχνω για άλλου τύπου ΙΧ παρά μόνο MPV.
δεν συμφωνω απολυτα.πιστευω πως στην Ελλαδα το αμαξι κουρσα(το κλασσικο δηλαδη)ειναι πιο φθηνο απο ενα MVP αυτοκινητο στα ιδια κιβηκα και στην ιδια κατηγορια ,ακομα και μεσα στην ιδια εταιρεια. αρα, το MVP δεν ειναι η φθηνοτερη προταση.
ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΤΟ 95 % ΤΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ SUV ΤΟ ΑΠΕΚΤΗΣΑΝ ΓΙΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 5 % ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΧΡΗΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ ΤΟΥ. ΔΕ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΠΙΛΕΓΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥΣ. ΕΠΙΛΕΓΟΤΑΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΑ ΘΗΡΙΩΔΗ SUV (Χ5, LEXUS, ML, LAND CRUISER ΚΛΠ) ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΝΤΑ ΥΣΤΕΡΟΥΣΑΝ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ESTATE ΚΑΙ ΤΑ MPV. ΤΩΡΑ ΒΕΒΑΙΑ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΣΦΙΞΕΙ, ΑΝΤΙ Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΑ STATION WAGON ΚΑΙ ΤΑ MPV ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ, ΦΛΕΡΤΑΡΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ SUV ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΚΡΑ CROSS OVER, ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΧΩΡΟΥΣ ΕΧΟΥΝ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΜΥΑΛΟ. ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΤΙΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ, ΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΘΑΨΕΙ ΤΑ STATION WAGON, ΓΙΑΤΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ SUV. ΤΙ ΝΑ ΠΩ, ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΕΥΡΥΧΩΡΟ, ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΡΟΠΑΤΟ DIESEL STATION WAGON ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ...
μηπως να μην αγορασουμε απολυτως τιποτα? παιζει κι αυτην η λυση...
Τα πραγματα ειναι απλα. Εχουμε κριση και θα εχουμε μεγαλυτερη. Ο λογος για να παρεις mpv suv και ....νεκροφορες ειναι για να βαλεις μεσα την οικογενεια!!! Ε λοιπον με τετοια κριση ΔΕΝ κάνεις οικογενεια αρα παιρνεις κατι σε μικρότερο!!! Και σου λεω αντε και παιρνεις....που θα πας? καυσιμα και διοδια στο θεο....καλα οσοι μενετε αθηνα συμφερει να πατε για καφε στο λονδινο παρα στο....βολο!!! και μακρια λεω!!!!
Είμαι κάτοχος ενός V50 VOLVO και πριν από αυτό είχα ένα 318is coupe .ΤΑ στεσιον είναι αυτοκίνητα που σου προσφέρουν τα πάντα από ένα σεντάν και ένα MPV χωρίς τής κλίσεις του δεύτερου και με καλύτερους χώρους από τα πρώτα.Με την προσθήκη της τετρακίνησης και με το σύνολο τον καταναλωτών να κάνει χρήσει μόνο στην άσφαλτο(97%) η απάντηση είναι ότι εάν δεν αγοράζουμε για εφέ η για στάτους υπάρχουνε προϊόντα που σίγουρα μας κάνουνε την δουλειά μας και φτηνότερα από τα SUV.
Έχω ήδη ένα Mitsubishi Pajero 2.600 cc του 1988, με άδεια αγροτικού φορτηγού (ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας, κανένα τεκμήριο), 2 θέσεων και χώρο φόρτωσης πίσω, για τις ανάγκες μου. Έχει βέβαια μεγάλη κατανάλωση (του έχω υπερδιπλασιάσει την ιπποδύναμη με turbo), αλλά κάνω λίγα χιλιόμετρα και έτσι δεν το αλλάζω με τίποτα. Είμαι πολύ ικανοποιημένος.