Στην περίπτωση του νέου Focus η κατανάλωση δεν διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ατμοσφαιρικών και των γρήγορων turbo εκδόσεων. Το γκάζι έιναι όμως γλυκό...
Χαμηλή κατανάλωση ή επιδόσεις; Μήπως θεωρείτε πως μπορεί να τα έχετε και τα δύο ή κατεβαίνετε σε κυβισμό και ισχύ για οικονομία;
(2/5/2011)
Η τιμή της βενζίνης άλλαξε. Τα μυαλά μας; Γιατί κάποτε αγοράζαμε όσες επιδόσεις άντεχε η τσέπη μας στην τιμή του αυτοκινήτου, τώρα όμως ο λογαριασμός έρχεται μετά. Τι άλλαξε λοιπόν στο πως διαλέγουμε αυτοκίνητο; Το γρήγορο ή το οικονομικό; Μήπως και τα δύο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Δύσκολα αλλάζει το μυαλό που έχει μάθει να βάζει το πάθος πρώτο στην αγορά αυτοκινήτου. Στην επιλογή του ίδιου μοντέλου με 100 ή 200 άλογα και 12 ή 8 δλ. το 0-100 η προτίμηση του δεύτερου είναι σχεδόν αυτονόητη. Γιατί δεν είναι αυτονόητο ότι θα καίει και περισσότερο όμως;Καλομάθαμε στην τεχνολογία που τα δίνει όλα. Και επιδόσεις, και οικονομία. Έτσι τουλάχιστον θέλουμε να πιστεύουμε, και γιατί όχι, αφού ποτέ άλλοτε τα πολλά άλογα δεν έκαιγαν τόση λίγη βενζίνη. Και αυτό είναι σίγουρα σωστό, και σίγουρα καλό.
Το ίδιο όμως ισχύει και για τα 100 άλογα. Ποτέ άλλοτε δεν έκαιγαν τόση λίγη βενζίνη. Αυτό που οι κατασκευαστές διαφημίζουν και διαλαλούν είναι πως τώρα ένα αυτοκίνητο 200 ίππων δε χρειάζεται να είσαι ο Λάτσης για να το κινείς. Σωστό και αυτό, όμως αυτό δε θα έπρεπε να λέει κάτι σε εμάς.
&&&& Γιατί λοιπόν παρασυρόμαστε προς το ισχυρό και γρήγορο, όταν ξέρουμε πως όσο οικονομικό και να είναι σε σχέση με 5 ή δέκα χρόνια, σίγουρα καίει και στοιχίζει παραπάνω να το κινείς από το ίδιο μοντέλο με μικρότερο κινητήρα; Και αυτό φυσικά ισχύει και πιο κάτω. Θέλουμε 100 άλογα στο μικρό, όμως και τα 70 μια χαρά είναι και καίνε λιγότερο. Το θέμα είναι πόσες επιδόσεις είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε για καλύτερη οικονομία.
Αν πρόκειται για 1 λίτρο καυσίμου τα 100 χλμ., μιλάμε για 150 λίτρα το χρόνο, δηλαδή σχεδόν 240 ευρώ επιβάρυνση στη βενζίνη. Στα 5 χρόνια 1.200€. Αξίζει για να φορτώσεις 2 δευτερόλεπτα στο 0-100; Έτσι δε σκέφτεσαι και πας τελικά για το μεγάλο μοτέρ;
Σκέφτηκες όμως πως το πιο γρήγορο αυτοκίνητο έχει και πιο «γαργαλιστικό» γκάζι; Πως θα το πατάς περισσότερο; Πως το 1 λίτρο μπορεί να γίνει 2 ή και 3 λίτρα στην πράξη. Πως αυτό σημαίνει πως η διαφορά σε καύσιμο μπορεί να πάει και στα 750 ευρώ το χρόνο, δηλαδή ένα γέμισμα παραπάνω το μήνα; Τώρα; Το ξανασκέφτεσαι;
Τι κάνουμε λοιπόν; Πως παζαρεύουμε μέσα μας την ισορροπία ανάμεσα σε κατανάλωση και επιδόσεις; Εσείς τι προτιμάτε; Πως το ζυγίζετε και τελικά έχει αλλάξει κάτι στην προτίμησή σας τώρα με την ακριβότερη βενζίνη;
Παιδια για εμενα η λυση ειναι μια και αυτη δεν ειναι αλλη απο το πετρελαιο. Οι συγχρωνοι πετρελαιοκινητήρες εχουν σχεδον τη μιση καταναλωση κασιμου απο τους βενζινοκινητηρες, διπλασια ροπη, πολυ λιγους ρυπους, πολυ μεγαλητερη διαρκεια ζωης αλλα και φθηνοτερα service. Το μονο κακο ειναι η αρχαιαο-ελληνικη νομοθεσια που απαγορευει την αγορα diesel σε Αθηνα και Θεσσαλονικη. Κυριως να καποιος κανει πολλα χλμ το χρονο πιστεω πως ειναι μονοδρομος. Και πολυ καλες επιδωσεις εχει π.χ. το Giulietta 2.0 JTD Distinctive TCT με 170 αλογα και με 35 κιλα ροπης ικανοποιει σχεδον τους παντες. Με ριπους μονο 124 γρ./χλμ εχει τελη 124Ευρω. Φυσικα υπαρχουν και απο αλλες εταιριες οπως η VW Group αντοιστιχοι κηνητηρες αλλα και απο πολλες αλλες, ακομα και μικροτεροι με συμβηβασμο βεβαια στις αγονιστικες επιδωσεις. Πρωσωπικα ακομα και στη Αθηνα να εμενα θα επαιρνα diesel ακομα και να υπαρχει η πιθιανοτητα να με εγραψαν, αλλα εγω θα ειχα βγαλει προ πολου το πρωστιμο απο την οικονομια στα καυσιμα.
Παιδια για εμενα η λυση ειναι μια και αυτη δεν ειναι αλλη απο το πετρελαιο. Οι συγχρωνοι πετρελαιοκινητήρες εχουν σχεδον τη μιση καταναλωση κασιμου απο τους βενζινοκινητηρες, διπλασια ροπη, πολυ λιγους ρυπους, πολυ μεγαλητερη διαρκεια ζωης αλλα και φθηνοτερα service. Το μονο κακο ειναι η αρχαιαο-ελληνικη νομοθεσια που απαγορευει την αγορα diesel σε Αθηνα και Θεσσαλονικη. Κυριως να καποιος κανει πολλα χλμ το χρονο πιστεω πως ειναι μονοδρομος. Και πολυ καλες επιδωσεις εχει π.χ. το Giulietta 2.0 JTD Distinctive TCT με 170 αλογα και με 35 κιλα ροπης ικανοποιει σχεδον τους παντες. Με ριπους μονο 124 γρ./χλμ εχει τελη 124Ευρω. Φυσικα υπαρχουν και απο αλλες εταιριες οπως η VW Group αντοιστιχοι κηνητηρες αλλα και απο πολλες αλλες, ακομα και μικροτεροι με συμβηβασμο βεβαια στις αγονιστικες επιδωσεις. Πρωσωπικα ακομα και στη Αθηνα να εμενα θα επαιρνα diesel ακομα και να υπαρχει η πιθιανοτητα να με εγραψαν, αλλα εγω θα ειχα βγαλει προ πολου το πρωστιμο απο την οικονομια στα καυσιμα.
προτιμω την οικονομια, περσι θα σου απαντουσα ΓΚΑΖΙΑ. Οπως και να το κανουμε η δυναμη που νιωθεις οτι μπορεις να εκμεταλευτεις κατω απο το δεξι σου ποδι οταν ξερεις οτι εχεις πολλα αλογα δεν συγκρινεται με τιποτα, αλλα αυτο ηρθε ο παπανδρεου και μας το εκοψε και αυτο με την τιμη της βενζινης στα 2 euro. Οποτε αναγκαστικα θα ψηφισω ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, και το 80-120 με πεμπτη μπαινει στο ψυγειο εως οτου αλλαξουν τα πραγματα οικονομικα. (κλαψ)
Σε άλλες όχι και πολύ παλαιότερες εποχές, οι περισσότεροι (και νεότεροι) είμασταν λίγο-πολύ λάτρεις των επιδόσεων. Πόσα άλογα βγάζει, τι 0-100 έχει, αν σηκώνει αναβάθμιση ο κινητήρας, αναρτηση κτλ. Βέβαια τότε η βενζίνη είχε τη μισή τιμή και η οικονομία και οικολογία αποτελούσαν παράπλευρες απώλειες... Τώρα εν μέσω ΔΝΤ και περιβαλλοντικών ανησυχιών η χαμηλή κατανάλωση και το πολιτικά ορθό προφίλ επανέρχονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων. Πάντως επί του προκειμένου, ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει τουλάχιστο τις επιδόσεις που θα του δίνουν μια αξιοπρεπή ενεργητική ασφάλεια ανεξαρτήτως κατανάλωσης. Τωρα αν κάποιος αναζητά το κάτι παραπάνω σε (προαιρετικές) επιδόσεις, το πληρώνει αναλόγως.
εγω διαλεξα και επιδοσεις και οικονομια και πανω απο ολα αξιοπιστια και γιαυτο εχω ενα golf και εδω κια 123000χ κανενα προβλημα αλλα πολλα χιλιομετρα ευχαριστησης
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΛΛΟΥ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ. ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΧΕΙ ΦΥΓΕΙ Ο ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ. ΠΟΛΥ ΦΙΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΟΥΤΕ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥΣ ΟΠΟΥ ΚΑΙΕΙ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΑΝ ΤΟ Honda FCX Hydrogen ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ..ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ
μολις ειδα οτι οτι η ford δινει μεση καταναλωση για το focus 1.6 turbo 150ps 6l/100,καλα ποσο κοροιδευουν τον κοσμο;τοσο δεν καιει ουτε το micra που ειναι 1,0,καντε καμια δοκιμη επιτελους για τις πραγματικες καταναλωσεις να ενημερωθει ο κοσμος και ας αφησουμε στην ακρη εστω για λιγο τα συνεχη αρθρα με τα καινουργια supercar
Το θέμα δεν ειναι μόνο πόσα χλμ κάνεις αλλά που τα κάνεις. Γιατι αν τα κάνεις στη πόλη τότε φυσικά θα υπολογίσεις τη κατανάλωση ενω αν τα κάνεις στον ανοιχτό δρόμο οι διαφορές σαφως είναι πολύ μικρότερες. Και βεβαια δεν πρέπει να λαμβάνεις υπόψη σου μόνο το πόσο καίει αλλά και άλλους σημαντικότατους παραγοντες αναφορικά με το κόστος χρήσης του οχήματος δλδ τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και σερβις
Προσωπικά έχω πάθος με το αυτοκίνητο και τις καλές επιδόσεις. Έκανα υπομονή πολλά χρόνια (από τα 18 που απέκτησα το δίπλωμα και το πρώτο μου αυτοκίνητο, μέχρι τα 62 μου σήμερα), για να μπορέσω να αποκτήσω ένα γρήγορο αυτοκίνητο (Maserati Ghibli) και παράλληλα να βελτιώσω ένα τζιπ (Mitsubishi Pajero, προς το παρόν 227 ίπποι και 46 κιλά ροπής και πάμε για περισσότερα), ώστε να γίνει και αυτό γρήγορο. Οι καταναλώσεις αυτών των αυτοκινήτων, που είναι και παλιάς τεχνολογίας, είναι μεγάλες και ιδιαίτερα του τζιπ, που με την πιο οικονομική οδήγηση δεν πέφτει κάτω από τα 16 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (αν όμως αποφασίσω να το τρέξω, ξεπερνάει τα 30). Όμως η αγάπη μου για το αυτοκίνητο είναι τόσο μεγάλη που είμαι διατεθειμένος να θυσιάσω τα πάντα γι΄ αυτό. Κάνω οικονομίες, δεν καπνίζω (οικονομία), κάνω λίγα χιλιόμετρα, αλλά όταν οδηγώ απολαμβάνω την οδήγηση, με τον τρόπο μου. Έτσι δεν πρόκειται να αλλάξω συνήθειες, έστω και αν η βενζίνη πάει 5 ευρώ το λίτρο. Μια ζωή την έχουμε, περνάει γρήγορα και (στην ηλικία που είμαι) δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη υπομονή.
ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΣΤΕΝΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ Ή ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ. Ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΝΤΟΣ Ή ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ.ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΑΝΕΙΛΛΗΜΕΝΑ ΠΕΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΟΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ..(ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΖΩ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ) ΟΠΟΤΕ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΘΕΛΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΡΕ ΜΙΚΡΟ ΕΛΑΦΡΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΚΥΒΙΣΜΟ ΙΣΧΥΕΙ ΑΚΟΜΗ, ΙΣΩΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟ ΟΤΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΕΡΑΤΙΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ, ΑΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ. ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΑ ΛΗΣΤΡΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ ΤΟ ΔΙΛΙΤΡΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠ ΟΤΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΚΑΜΠΑΝΙΑ AYTH ΘΑ ΤΗ ΦΑΕΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ TOY. ΤΑ ΔΙΛΗΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑ. ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΛΗΣ ΤΩΡΑ ΣΩΣΤΑ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ 2 sec ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΑ 0-100 ΝΑ ΣΤΟΙΧΙΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΥΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ. Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΞΑΡΓΥΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ. Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΑΣΥΓΚΡΙΤΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ Η ΙΣΧΥΡΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ, ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΥ ΣΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ. ΕΝΤΑΞΕΙ ΚΑΙΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΑΛΛΑ ΕΣΕΙΣ ΠΟΣΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΕΙΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ;
Μπορεί να το πατάς αλλά θα το διασκεδάζεις κιόλας! Κ η διασκέδαση πληρώνεται... Πάντως αν είναι κανείς εγκρατής μπορεί ένα γρήγορο αυτοκίνητο να είναι και αρκετά οικονομικό. Σου δίνει δύο επιλογές,οικονομία ή επιδόσεις.
Καλα αν ειναι να μετραμε το 0-100 σε ποσα δευτερολεπτα το κανουμε τοτε θα καιμε το 5πλασιο της εργοστασιακης τιμης....όσο αφορα τωρα τη διαφορα 2λιτ/100χλμ οταν κανεις 600χλμ την βδομαδα(τα κανω λογω δουλειας) στον μηνα ξεπερναει τα 100 ευρω....για το χρονο ας μη το συζητησω.....στο ΧΡΟΝΟ 1200 ευρω ετσι?οχι στα 5 που λεει το αρθρο.....καταραμενη μεταθεση ποτε θα μου κατσεις!!!
Σωστοί οι προβληματισμοί. Και γιατί να μην σκεφτούμε ότι στο μέλλον τα τέλη κυκλοφορίας μπορεί να μην είναι βάσει του κυβισμού αλλά βάσει της ιπποδύναμης. Γιατί πονηρός ο Έλληνας που αγοράζει μικρόυς κυβισμούς με πολλούς ίππους, αλλά το ελληνικό κράτος πονηρότερο... οπότε δε θα είναι απίθανο σε καμιά πενταετία οι μάντρες να έχουν ξεφορτώσει από SUV και να είναι γεμάτες από τούρμπο αυτακίνητα.... που και θα καίνε και ακριβά τέλη θα πληρώνουν...