To 100% ηλεκτρικό νέο Nissan LEAF είναι στην Ελλάδα. Με «προχωρημένες» τεχνολογίες, 270 πραγματικά χιλιόμετρα ακτίνα δράσης, χώρους για μια οικογένεια και τιμή 32.990 ευρώ, αν μη τι άλλο σε βάζει στην… πρίζα!
Ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις. Και αν το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό, τότε η Nissan είναι ένα βήμα μπροστά, μιας και ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που πίστεψε και επένδυσε στην ευρείας παραγωγής ηλεκτροκίνηση με το πρώτο Nissan LEAF, το όνομα του οποίου αντικατροπρίζει όλο το όραμα της ιαπωνικής φίρμας: Leading, Environmentally Friendly, Affordable Family Vehicle ή σε απλά ελληνικά πρωτοπόρο, φιλικό προς το περιβάλλον, προσιτό οικογενειακό όχημα. Σε μια εποχή που κάποιοι έλεγαν πως τα ηλεκτρικά δεν έχουν μέλλον, η Nissan το 2010 έβαλε στοίχημα για το αντίθετο και το οποίο τελικά κέρδισε πανηγυρικά μιας και το πρώτο LEAF έγινε παγκόσμιο ηλεκτρικό Best Seller με 300.000 πωλήσεις! Πριν λίγες μέρες η Nissan λάνσαρε τη 2η γενιά του, η οποία διατίθεται και στην ελληνική αγορά. Το timing για την κυκλοφορία της δεύτερης γενιάς του Nissan LEAF δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο μιας και οι συνθήκες δείχνουν να έχουν ωριμάσει, το ίδιο και οι κοινωνίες σε αρκετές χώρες. Θεωρητικά και στη χώρα μας μιας και υπάρχει ψηφισμένο νομοσχέδιο για 2.500 σημεία φόρτισης στην επόμενη 5ετία και άλλα εντυπωσιακά στοιχεία. Να το δούμε και στην πράξη…
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το νέο Nissan LEAF θα συνεχίσει ως best seller στην κατηγορία των ηλεκτρικών.
Με 32.990 ευρώ και πλούσιο εξοπλισμό
Η σχεδίαση του νέου LEAF απέχει παρασάγγας από εκείνη της απερχόμενης γενιάς ούσα πιο αιχμηρή με αρκετές γωνίες.
Το νέο LEAF άφησε πίσω τις καμπύλες και απέκτησε πιο αιχμηρή σχεδίαση με σφηνοειδές εμπρός μέρος και αρκετές γωνίες. Η μάσκα «V-Μotion» της Nissan ξεχωρίζει μπροστά «κρύβοντας» ταυτόχρονα τις πρίζες φόρτισης (η δεξιά για συμβατικό φορτιστή και η αριστερή για ταχυφορτιστή). Πίσω κυριαρχούν τα αλα Juke φώτα, σε σχήμα μπούμερανγκ. Το νέο Nissan LEAF είναι χωρίς αμφιβολία ομορφότερο από το προηγούμενο και πιο αεροδυναμικό (cd 0,28), κυρίως όμως έχει μεγαλύτερη εμβέλεια- αυτονομία με τη Nissan να έχει κατάφερει να κρατήσει την τιμή στα ίδια με πριν επίπεδα. Στην Ελλάδα το Νissan LEAF μπορεί να αποκτηθεί με 32.990 ευρώ στην «βασική» έκδοση Acenta, η οποία διαθέτει υπερπλούσιο εξοπλισμό και μεταξύ άλλων προσφέρει intelligent cruise control, λειτουργία e-pedal, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, προβολείς ομίχλης, 6 αερόσακους, αιθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 16 ιντσών, φίμε τζάμια, δερμάτινο τιμόνι, όπως επίσης και σύστημα infotainment Nissan Connect EV με οθόνη αφής 7 ιντσών και όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (Bluetooth, USB, Aux, Android Auto και Apple CarPlay). Επιπλέον, το νέο LEAF εφοδιάζεται με όλα τα καλούδια της ιαπωνικής φίρμας στον τομέα της ασφάλειας: προειδοποίηση τυφλού σημείου, ευφυές σύστημα φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση υψηλής σκάλας προβολέων κ.α..
Zoom σε λεπτομέρεια του νέου Nissan LEAF.
Διαθέσιμες είναι επίσης οι ακόμη πιο πλούσιες εκδόσεις N-Connecta (μεταξύ άλλων διαθέτει κάμερα περιμετρικής θέασης, Traffic Jam Pilot, Moving Object Detection, 17άρες ζάντες, ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών και προβολείς LED) και Techna (με θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, proPILOT Park, ηχοσύστημα BOSE 7 ηχείων και δερμάτινες επενδύσεις). Να σημειωθεί πως αν ευδοκιμούσαν οι σκέψεις της Nissan για μια βασική έκδοση με μόνο τα απαραίτητα, η τιμή του LEAF στην ελληνική αγορά θα ήταν 29.990 ευρώ! Όπως και να έχει το Nissan LEAF προσφέρεται με 3 χρόνια εγγύηση μηχανικών μέρων και 8 χρόνια για την μπαταρία.
Πίσω κυριαρχούν τα αλα Juke φώτα, σε σχήμα μπούμερανγκ.
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.