Σύγχρονη και μοντέρνα είναι η εικόνα στην καμπίνα του Nisssan LEAF, με το ταμπλό να φέρει σκληρά, αλλά γεροδεμένα και καλοφινιρισμένα, πλαστικά. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πίνακας οργάνων με μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο στα δεξιά και μία ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών στα αριστερά, όπου απεικονίζονται όλες οι πληροφορίες του ηλεκτρικού συστήματος (φόρτιση, αυτονομία, κατανάλωση ρεύματος κτλ), αλλά και άλλα χρήσιμα στοιχεία. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής του κορυφαίας συνδεσιμότητας συστήματος πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης, το οποίο πέρα από τα συνήθη παρέχει σε πραγματικό χρόνο και πληροφορίες για τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης. Μέσω εφαρμογής στο κινητό, o οδηγός μπορεί να έχει πληροφόρηση για το επίπεδο μπαταρίας, για τον εναπομείναντα χρόνο φόρτισης, αλλά και να θέσει τον κλιματισμό σε λειτουργία από απόσταση. Αυτό επιτρέπει στους κατόχους του LEAF να εξοικονομούν μπαταρία, θερμαίνοντας ή ψύχοντας το αυτοκίνητο ενόσω φορτίζεται από το δίκτυο παροχής ισχύος.
Ανετο για 4 επιβάτες και με 435 λτ. για αποσκευές
Το LEAF με 4.490 χλστ. είναι 103 χλστ. μακρύτερο από το Pulsar, αλλά το μεταξόνιο είναι το ίδιο στα 2.700 χλστ. Οδηγός-συνοδηγός έχουν αρκετό πλάτος στη διάθεσή τους, όπως και δύο πίσω με αρκετό χώρο για γόνατα και κεφάλι. Το τούνελ στη μέση θα δυσκολέψει έναν τρίτο ενήλικα να βολέψει τα πόδια του. Εντύπωση προκαλεί ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 435 λτ., ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται αυξάνοντας τη χωρητικότητα στα 1.176 λτ..
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.