Λειτουργία «ενός πεντάλ» και άλλες τεχνολογίες από το μέλλον
17.056 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2018)
Η Nissan προσφέρει το νέο LEAF με μια άκρως επαναστατική τεχνολογία που αλλάζει άρδην την εμπειρία οδήγησης. Πως θα σας φαινόταν λοιπόν να οδηγείτε με τη χρήση ενός και μόνο πεντάλ; Ναι, το νέο LEAF δίνει αυτή τη δυνατότητα με το πάτημα του σχετικού κουμπιού για τη μετάβαση στη λειτουργία e-Pedal. Έτσι ο ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει, να φρενάρει και να σταματά εντελώς με ένα μόνο πεντάλ - ακόμα και σε ανηφόρες και κατηφόρες. Σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι, το LEAF επιβραδύνει μόνο του με έως και 0,2g (να σημειωθεί πως υπάρχει κανονικά πεντάλ φρένου). Με μια κάποια εξοικείωση η Nissan ισχυρίζεται, πως σε ποσοστό 90% των οδηγικών συνθηκών το LEAF μπορεί να οδηγηθεί με μόνο ένα πεντάλ, ώστε να μπορεί να ανακτήσει ενέργεια πιο σωστά. Το LEAF επίσης προσφέρει σύστημα ProPILOT. Το συγκριμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια στο τιμόνι) μπορεί να ελέγχει την απόσταση του οχήματος από το μπροστινό, όταν το LΕAF κινείται με ταχύτητα από 30 έως 100 χλμ./ώρα, εξασφαλίζοντας πως θα παραμείνει στη λωρίδα του. Επιπλέον το συγκεκριμένο σύστημα διαθέτει εντελώς αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης ProPILOT Park που χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες γύρω από το αυτοκίνητο για να το καθοδηγήσει σε παράλληλο ή κάθετο χώρο στάθμευσης.
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.