Κινητήρας-Μπαταρίες-Φόρτιση: Σχεδόν 300 πραγματικά χλμ. αυτονομίας
17.059 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2018)
Το νέο Nissan LEAF είναι αισθητά πιο ισχυρό από το προηγούμενο με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 150 άλογα (107 πριν) με 320 Nm ροπής (254 πριν). Με όλη τη δύναμη να έρχεται από το μηδέν, το LEAF επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 144 χλμ./ώρα. Το ατού του νέου LEAF είναι οι μεγαλύτερες (μόνο σε χωρητικότητα) μπαταρίες. Έτσι στο πάτωμα του νέου LEAF με το ειδικό υποπλαίσιο έχουν βρει θέση μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 kWh (30 kWh πριν), οι οποίες εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία 270 χλμ. σε ρεαλιστικό κύκλο WLTP. Σε απλή οικιακή πρίζα η φόρτιση 0-100% διαρκεί 21 ώρες. Σε Wallbox 7 kW o χρόνος μειώνεται στις 7,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 50 kW το 80% της φόρτισης γίνεται σε μόλις 40 λεπτά. Σύμφωνα με τη Nissan το κόστος μετακίνησης είναι λιγότερο από 2 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Στο τέλος της χρονιάς αναμένεται έκδοση με μπαταρία 60 kWh και αυτονομία 360 χλμ βάσει του ρεαλιστικού κύκλου δοκιμών WLTP!
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.
Απατο θα πάει. Πρώτον σε αυτή την τιμή είναι εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα. Σε 1-2 χρόνια που θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις μάρκες θα έχει πέσει 5-6 χιλιάρικα, λόγω του ανταγωνισμού. Επίσης, η ανυπαρξία των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης στο οδικό δίκτυο δεν βοηθάει. Τώρα θα το πάρει κανένας ταξιτζής με κόλημα (αν δεν πάει Skoda με αέριο) ή κανένας που δεν ξέρει τι να κάνει τα λεφτά του.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμώ ότι κατασκευαζονται για να έχεις οικονομία κινούμενος μέσα στην πόλη όπου και η κατανάλωση καυσίμου ιδιαίτερα των βενζινοκίνητων ξεφεύγει πολύ από την εργοστασιακή. Από εκεί και πέρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν τα θέλεις για να διανυεις μεγάλες αποστάσεις πρέπει να το σκεφτείς σοβαρά καθόσον θα πληρώσεις πολλά λεφτά για την αγορά τους και δυστυχώς ο χρόνος αναμονής για την φόρτιση μάλλον θα σου επιβαρύνει το συνολικού χρόνο του ταξιδιού σου, για σκεφτείτε άμα θέλεις να πας Θεσσαλονίκη πόσες τελικά ώρες θα χρειαστείς; και φυσικά άμα θέλεις να πας διακοπές θα υπάρχει υποδομή τέτοια για να καλύψει τις ανάγκες σου. Μήπως τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται γία τις πόλεις;
Ακριβώς κ. Τάσο και να συμπληρώσω ότι πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευαζονται για τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβαλλοντος στις πόλεις που είναι ήδη επιβαρυμενο. Δεν είναι με τίποτα αυτοκίνητα ταξιδιάρικα καθόσον οι δεσμεύσεις και οι ανάγκες που υπάρχουν λόγω της φύσης λειτουργίας τους τα καθιστούν μέχρι σήμερα ασύμφορα.