Η νέα, τρίτη γενιά του Volkswagen Tiguan πιάστηκε στα πράσα σε δοκιμές εξέλιξης σχεδόν χωρίς καμουφλάζ δίνοντας μια πολύ καλή γεύση για το στιλ του νέου οικογενειακού SUV. Μεγαλύτερο, με mild hybrid κινητήρες βενζίνης και diesel, ρίχνει «άκυρο» σε ηλεκτρική έκδοση.
Από την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς του VW Tiguan, το 2007, περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια Tiguan συμπεριλαμβανομένης της δεύτερης γενιάς απορροφήθηκαν στις αγορές της Ευρώπης. Πλέον, η Volkswagen εργάζεται πάνω στη νέα, τρίτη γενιά του Tiguan, που θα αποτελέσει και το τελευταίο SUV της γερμανικής μάρκας με κινητήρες βενζίνης και diesel, πριν το οριστικό πέρασμα στα ηλεκτρικά. Με σχεδιαστική έμπνευση από Golf 8, το νέο Tiguan μπορεί να έχει κάπως συντηρητικές αλλαγές στο ντιζάιν, όπως άλλωστε συνηθίζεται στα μοντέλα της γερμανικής μάρκας, σύμφωνα πάντα με όσα αποκαλύπτονται από τις φωτογραφίες που διέρρευσαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών και δημοσιεύθηκαν στο γερμανικό Auto Motor und Sport.
Οι διαστάσεις του νέου Tiguan υπολογίζεται πως θα είναι ελαφρά αυξημένες, παρόλο που βασίζεται στο δάπεδο MQB του γερμανικού Ομίλου, ενώ σε μια προσπάθεια να τονώσουν το δυναμισμό του έχουν σχεδιαστεί μεγαλύτεροι και πιο επιθετικοί αεραγωγοί. Η μικρότερη γρίλια θυμίζει αρκετά αυτή του Golf, ενώνοντας τα νέα φωτιστικά σώματα, ενώ στο πίσω μέρος φέρεται να έχει μια πιο κάθετη σχεδίαση με πιο ρέουσες γραμμές.
Στο πίσω μέρος το νέο VW Tiguan υιοθετεί μια πιο κάθετη σχεδίαση.
Εσωτερικό σε στιλ Golf, με ανανεώσεις over-the-air
Στο εσωτερικό του Tiguan αναμένουμε πλήρη ψηφιοποίηση του επόμενου μοντέλου, στα πρότυπα του Golf 8. Δεδομένη θεωρείται η χρήση ψηφιακού πίνακα οργάνων, αλλά και μια οθόνης αφής που θα εδράζεται ψηλά στο μέσον του ταμπλό. Αμφότερες οι οθόνες, θα είναι ευμεγέθεις, ενώ οι ψηφιακές ευκολίες όπως η ασύρματη, επαγωγική φόρτιση smartphone και η διασυνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Andoid Auto θα δώσουν το «παρών».
Επιπλέον, το νέο Tiguan θα ανεβάσει τις τεχνολογικές του μετοχές, έχοντας στην φαρέτρα του ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, over-the-air απομακρυσμένες ενημερώσεις λογισμικού μέσω internet, συνδεδεμένες υπηρεσίες κ.ά., ενώ ιδιαίτερη βάση θα δοθεί και στην ποιότητα με ποιοτικά μαλακά υλικά και την γνώριμη στιβαρή συναρμογή που χαρακτηρίζει την VW.
Mild hybrid βενζίνη, diesel & Plug-in υβριδικό
Στο πεδίο των μηχανικών συνόλων, η νέα τρίτη γενιά του Tiguan θα είναι και η τελευταία με κινητήρες βενζίνης και diesel. Στο επίκεντρο θα βρεθούν οι eTSI κινητήρες των 130 και 150 ίππων, ενώ στο diesel θα υπάρχει ένας 2λιτρος TDI με απόδοση 150 ίππων. Αμφότεροι θα υποστηρίζονται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ενώ στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται ξανά μια Plug-in υβριδική έκδοση με την ονομαστική ισχύ να κυμαίνεται ανάμεσα σε 200 και 300 ίππους, της οποίας η ηλεκτρική αυτονομία θα εκτοξευθεί στα 100 χιλιόμετρα (!), από τα 49 χλμ. που είναι τώρα.
Όλες οι εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της VW σχετικά με την επικείμενη εξαφάνιση των χειροκίνητων κιβωτίων. Ηλεκτρική έκδοση του νέου Tiguan πιθανώς δε θα δούμε, καθώς το κενό έχει ήδη καλυφθεί από το ID.4 και το ID.5. Λαμβάνοντας υπόψη το ηλεκτρικό πλάνο της Volkswagen, το νέο Tiguan θα είναι το τελευταίο που θα δούμε με κινητήρα εσωτερικής καύσης εκτός αν γίνει κάποια αναπάντεχη ανατροπή.
Τέλος, το νέο VW Tiguan θα κάνει την εμφάνισή τον Σεπτέμβριο του 2023 με το εμπορικό του λανσάρισμα να υπολογίζεται στις αρχές του 2024.