Μίκρυνε η Porsche ή μεγάλωσε το TΤ; Κάπου στη μέση, πάντως, τα δύο μοντέλα φαίνεται πως συναντώνται και αρχίζουν το ένα να ανταγωνίζεται το άλλο.Και τα δύο μοντέλα είναι διθέσια και τα δύο μοντέλα προσφέρονται σε κουπέ και roadster εκδόσεις και τα δύο μοντέλα έχουν ίδιες περίπου διαστάσεις και σχήμα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι και τα δύο αυτοκίνητα "πουλάνε" το ίδιο lifestyle. Και αυτό είναι που τα φέρνει τόσο κοντά.Κι ας διαφέρουν. Κυρίως στο DNA, αφού από τη μία η Porsche είναι ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο, με τη γεωμετρία που πρέπει, τον κινητήρα στο κέντρο, πίσω από τον οδηγό και μπόξερ μοτέρ. Από την άλλη το ΤΤ είναι βασικά ξαδερφάκι της προσθιοκίνητης γκάμας του γκρουπ VW και παρά την τετρακίνηση, έχει το μοτέρ μπροστά από τον εμπρός άξονα και ότι καταφέρνει στον τομέα της οδήγησης το πετυχαίνει μέσα από σοβαρή και ουσιαστική εξέλιξη και βελτίωση. Αντίθετα με την 718 που είναι γεννημένη έτσι.Κοινός στα δύο αυτοκίνητα είναι ο αριθμός των κυλίνδρων, που πλέον και για την Porsche είναι τέσσερις. Με τούρμπο, αν και σε τελείως διαφορετική διάταξη από τον εν σειρά κινητήρα του ΤΤ.Το ΤΤ όμως, παραδόξως, έχει στη γκάμα του και έκδοση με περισσότερους κυλίνδρους, πέντε, στην έκδοση RS. Εκεί δηλαδή που συναντώνται και τιμολογιακά τα δύο μοντέλα, αφού γενικά η 718 είναι σημαντικά ακριβότερη από τις μικρές εκδόσεις του ΤΤ.Από επιδόσεις, πάντως, τα αυτοκίνητα δεν απέχουν πάρα πολύ. Εκεί που σίγουρα υπάρχει διαφορά και το ΤΤ κερδίζει είναι η τεχνολογία στην καμπίνα. Με τον πίνακα οργάνων να ξεχωρίζει και να κάνει την εμπειρία οδήγησης μοναδική.Στον αντίποδα η Porsche έχει το όνομα και έχει και τη χάρη. Όμως εσείς τι θα διαλέγατε; Πως μπορεί ένα Audi να ανταγωνιστεί μια Porsche; Ή μήπως πλέον μπορεί χάρη στο ότι το ίδιο μεγάλωσε και η 718 μίκρυνε, τουλάχιστον σε κινητήρες; Τι λέτε;
Το Audi στριμώχνει την Porsche και, λόγω των νέων κινητήρων, έχουν έρθει πιο κοντά και οι διαφορές μεταξύ τους μειώθηκαν. Όμως, μια Porsche παραμένει Porsche και παρ' όλο που έχει "πέσει", λόγω του νέου κινητήρα με την λιγότερο σπορ λειτουργία, παραμένει το κορυφαίο σπορ διθέσιο κάμπριο σήμερα. Έχει έρθει πιο κοντά στους ανταγωνιστές της (Ζ4, SLC) και είναι πιο εύκολο πλέον στις επόμενες γενιές τους να την προσπεράσουν αλλά μέχρι στιγμής, παραμένει το κορυφαίο. Δεν θεωρώ όμως το ΤΤ ανταγωνιστή της 718, γιατί διατίθεται προσθιοκίνητο και τετρακίνητο, ενώ η 718 πισωκίνητη. Σ' αυτό το τομέα λοιπόν η Audi όσο δε χρησιμοποιεί πισωκίνηση δεν θα φτάσει ΠΟΤΕ την 718. Για τις Ζ4 και SLC όμως, πλέον το να φτάσουν την 718 είναι πιο εύκολο.
Ειμαι φανατικος οπαδος και των δυο μοντελων καθως και γενικοτερα ολων των γερμανικων αυτοκινητων. Παντως θα επελεγα την Porsche 718 Boxster γιατι μου αρεσει η κλασσικη macho εμφανιση της, λογω του ονοματος Porsche παρολο που και οι δυο εταιρειες ανηκουν στην VW και εχουν μεγαλη ιστορια και επειδη η Porsche μιλαει κατευθειαν στην καρδια του οδηγου.
Να προσθέσω βέβαια πως σχεδιαστικά το ΤΤ και η SLC είναι πιο όμορφα από την 718. Το μεν ΤΤ πιο επιθετικό, η δε SLC πιο κομψή. Όσο για την τωρινή γενιά της Z4, αν και BMWεδάκιας, δεν μπορώ να πω πολλά καλά λόγια, δεν μου αρέσει ιδιαίτερα εμφανισιακά, και ήταν μια γκάφα της BMW γενικά (βλ. πιο συντηρητική εξωτερική εμφάνιση από ότι μας έχει συνηθίσει η BMW στις σπορ κατασκευές, ακόμα περισσότερο συντηρητική μέσα, σκληρή οροφή που αυξάνει το βάρος κ.λπ.). Αντίθετα, μου αρέσει πολύ ακόμα και σήμερα η προηγούμενη Ζ4, γιατί συνδυάζει ιδανικά τις αξίες της BMW.
Το Audi στριμώχνει την Porsche και, λόγω των νέων κινητήρων, έχουν έρθει πιο κοντά και οι διαφορές μεταξύ τους μειώθηκαν. Όμως, μια Porsche παραμένει Porsche και παρ' όλο που έχει "πέσει", λόγω του νέου κινητήρα με την λιγότερο σπορ λειτουργία, παραμένει το κορυφαίο σπορ διθέσιο κάμπριο σήμερα. Έχει έρθει πιο κοντά στους ανταγωνιστές της (Ζ4, SLC) και είναι πιο εύκολο πλέον στις επόμενες γενιές τους να την προσπεράσουν αλλά μέχρι στιγμής, παραμένει το κορυφαίο. Δεν θεωρώ όμως το ΤΤ ανταγωνιστή της 718, γιατί διατίθεται προσθιοκίνητο και τετρακίνητο, ενώ η 718 πισωκίνητη. Σ' αυτό το τομέα λοιπόν η Audi όσο δε χρησιμοποιεί πισωκίνηση δεν θα φτάσει ΠΟΤΕ την 718. Για τις Ζ4 και SLC όμως, πλέον το να φτάσουν την 718 είναι πιο εύκολο.
Ειμαι φανατικος οπαδος και των δυο μοντελων καθως και γενικοτερα ολων των γερμανικων αυτοκινητων. Παντως θα επελεγα την Porsche 718 Boxster γιατι μου αρεσει η κλασσικη macho εμφανιση της, λογω του ονοματος Porsche παρολο που και οι δυο εταιρειες ανηκουν στην VW και εχουν μεγαλη ιστορια και επειδη η Porsche μιλαει κατευθειαν στην καρδια του οδηγου.
Να προσθέσω βέβαια πως σχεδιαστικά το ΤΤ και η SLC είναι πιο όμορφα από την 718. Το μεν ΤΤ πιο επιθετικό, η δε SLC πιο κομψή. Όσο για την τωρινή γενιά της Z4, αν και BMWεδάκιας, δεν μπορώ να πω πολλά καλά λόγια, δεν μου αρέσει ιδιαίτερα εμφανισιακά, και ήταν μια γκάφα της BMW γενικά (βλ. πιο συντηρητική εξωτερική εμφάνιση από ότι μας έχει συνηθίσει η BMW στις σπορ κατασκευές, ακόμα περισσότερο συντηρητική μέσα, σκληρή οροφή που αυξάνει το βάρος κ.λπ.). Αντίθετα, μου αρέσει πολύ ακόμα και σήμερα η προηγούμενη Ζ4, γιατί συνδυάζει ιδανικά τις αξίες της BMW.