2λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας 190 ίππων, πιο «ζωντανός» από τον αντίστοιχο της BMW.
Η GLA 220 d «φοράει» ένα 2λιτρο τετρακύλινδρο diesel κινητήρα χωρίς κάποια mild hybrid υποβοήθηση που αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm, ο οποίος είναι πιο «ζωντανός» από τον αντίστοιχο της BMW. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,7 δλ., με την τελική να φτάνει στα 219 χλμ./ώρα. Στην πράξη, ο κινητήρας της Mercedes έχει περισσότερο παλμό, είναι πιο «ζωντανός», αλλά και πιο τραχύς σε ήχο, παρόλο που αυτό δεν αποτυπώνεται στα db των μετρήσεων. Το dual-clutch κιβώτιο 8 σχέσεων καθυστερεί απειροελάχιστα στην αρχή, ωστόσο σε υψηλότερες ταχύτητες είναι πολύ άμεσο. Οδηγικά τώρα, η ενεργή ανάρτηση του αυτοκινήτου δοκιμής κάνει την GLA πιο άνετη στην οδήγηση από τη BMW. Για τους πιο σπορτίφ οδηγούς βέβαια προτείνουμε τη λειτουργία οδήγησης «Sport», για μια πιο πειθαρχημένη και αρμονική οδηγική εμπειρία. Μάλιστα, αυτό που μας εντυπωσίασε -όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της Mercedes- είναι η ευαισθησία του τιμονιού και η ταχύτητα απόκρισης ακόμα και στις πιο μικρές μεταβολές. Το ESP είναι πολύ προσεκτικά και αυστηρά σχεδιασμένο, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει παρεκκλίσεις.
Ο 2λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας 163 ίππων είναι ιδιαίτερα ήσυχος και καταναλώνει 5,4 λτ./100 χλμ..
Όσον αφορά στην Χ2 xDrive20d, το κινητήριο σύνολο είναι ήπια υβριδικό αφού υποστηρίζεται από μπαταρία 48 Volt, ενώ ο 2λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 163 ίππους και ροπή 400 Nm. Η απόδοσή του ωστόσο δεν συγκρίνεται με εκείνη της Mercedes: Για το κλασικό σπριντ στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της Χ2 αγγίζει τα 207. Το dual-clutch κιβώτιο των 7 ταχυτήτων είναι και αυτό λίγο αργό στην εκκίνηση σαν αυτό της GLA, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες είναι καμιά φορά αναποφάσιστο. Κατά την άποψή μας, αποτελεί σίγουρα πισωγύρισμα σε σύγκριση με το προηγούμενο κιβώτιο 8 σχέσεων της Aisin.
Η BMW έχει ρυθμίσει την ανάρτηση της X2 πιο «σφιχτά» από ό,τι η Mercedes στην GLA. Η κοντή διαδρομή της ανάρτησης δεν απορροφά τις εγκάρσιες ανωμαλίες στο οδόστρωμα το ίδιο ομαλά όσο η ανάρτηση της GLA. Το ESP της Χ2 από την άλλη μεριά είναι πιο «παιχνιδιάρικο», αφού επιτρέπει να εμφανιστεί υπερστροφή όταν το θελήσει ο οδηγός. Σε αντίθεση με ό,τι παρατηρήσαμε στην GLA, το επίπεδο απόκρισης του ιδιαίτερα ελαφριού τιμονιού της BMW δεν μας εντυπωσίασε.
Αυτό που μας εντυπωσίασε όμως στη BMW είναι η επίδοση των φρένων. Με κρύα φρένα, η BMW «κοκκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 31,6 μέτρα, ενώ με ζεστά φρένα καταγράφει εξίσου καλή επίδοση (32 μέτρα). Από την άλλη μεριά, η GLA ακινητοποιείται σε 34,5 και 34,2 μέτρα αντίστοιχα. Αλλά και στον τομέα της κατανάλωσης η X2 είναι επίσης μπροστά. Το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολό της καίει 5,4 λτ./100 χλμ. σε κύκλο WLTP, ενώ η Mercedes καταναλώνει 6,1. Μιλάμε όμως για diesel, άρα και οι δύο τιμές είναι τέτοιες που ο χρήστης τους θα είναι χαρούμενος από τα χαμηλά κόστη κίνησης.
Σελίδα 1 | Ποιο Premium diesel οικογενειακό SUV; Mercedes με 190 ή BMW με 163 PS; |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό-Χώροι: Και οι δύο hi-tech μα η X2 δυσκολεύεται στους χώρους |
Σελίδα 3 | Κινητήρες & οδική συμπεριφορά: Πιο ζωντανή & άνετη η Mercedes, «κοκκαλώνει» η X2, μα «χάνει» στο τιμόνι |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |