ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Aισθητά ανεβασμένη: Κλίση έως και 35 μοιρών αντέχει με άνεση η νέα GLA. Από μέσα φαίνεται πολύ μπρουτάλ.

Δείχνει πολύ έντονη η κλίση εδώ και είναι. Ακόμα και 70% κατωφέρεια δεν αποτελεί πρόβλημα για τη GLA.

Ακραία καταπόνηση: Πίστα με μεγάλα αναχώματα, δύο τροχοί ταυτόχρονα στον αέρα. Η νέα GLA επέδειξε εξαιρετική ακαμψία.

Βόλτα με τον ειδικό: στο τιμόνι της GLA ο Γιόχεν Εκ, επικεφαλής όλου του segment των μικρομεσαίων της Mercedes-Benz.

Ας βγάλουμε το καμουφλάζ: Η επεξεργασμένη από υπολογιστή φωτογραφία δείχνει πώς θα είναι ως τελικό προϊόν η νέα GLA.

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: A-Class

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: A-Class Sedan

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: A-Class Sedan Long (Κίνα)

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: Β-Class

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: CLA

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: CLA Shooting Brake

Η οικογένεια των μικρομεσαίων: GLB

Βόλτα με τη νέα Mercedes GLA

23.743 Επισκέψεις στο άρθρο (5/12/2019)

Eπιτέλους, η GLA ωρίμασε! Περισσότερη άνεση, περισσότεροι χώροι, πιο πολύ digital χαρακτήρας και περισσότερες off-road ικανότητες. Λίγο πριν την πρεμιέρα, κάνουμε μια βόλτα με το νέο μικρομεσαίο SUV της Mercedes.

Όταν η GLA μας πείθει πιο πολύ εκτός δρόμου, δεν πρόκειται να την εκπλήξει τίποτα στην καθημερινότητα, ό,τι κι αν φέρει ο χειμώνας. 

Όχι, αυτό δεν μπορεί να εξελιχτεί καλά. Δεν εννοούμε την πρώτη γενιά της GLA. Aυτή αγαπήθηκε πολύ από τους πελάτες παρόλα τα προβλήματα χώρων, τη σκληρή ανάρτηση και τις τσιμπημένες τιμές. Εννοούμε αυτό που βρίσκεται εμπρός μας. Μια διαδρομή με 35 μοίρες πλευρική κλίση, σα σκάφος που το χτύπησε τσουνάμι στον ωκεανό. Σε εμάς μοιάζει πιο πολύ με 100 μοίρες και ένα ρεζερβέ για μια πλήρη ανατροπή. 

Μήπως όμως να δείξουμε εμπιστοσύνη στον οδηγό μας; Στο τιμόνι είναι εξάλλου, ο Γιόχεν Εκ, Επικεφαλής συνολικής έρευνας για όλα τα Μικρομεσαία της Mercedes ή πιο απλά, «πατέρας» της νέας GLA. Kάθεται μάλιστα χαλαρός και μας εξηγεί τη λειτουργία της κάμερας 360 μοιρών η οποία, του δείχνει όλο το δρόμο εμπρός του μέσα στην πίστα εκτός δρόμου δοκιμών, στο εργοστάσιο του Ράστατ, όπου θα παράγεται η νέα GLA. 

Είναι σαφές ότι, η νέα GLA έχει βελτιωθεί πολύ σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση. Μας το λέει ο κ. Εκ αλλά, μας το αποδεικνύει άμεσα όταν εφορμά σε μια ανωφέρεια 60%, ένα σημείο της πίστας στο οποίο βλέπεις μόνο ουρανό εμπρός σου. Το ίδιο και στην κατωφέρεια, με 70% κλίση αυτήν τη φορά και εμφανή κίνδυνο να καταβρέξουμε τους αεραγωγούς στο ταμπλό, με το πρωινό που φάγαμε νωρίτερα. Ακολουθεί ένα κομμάτι της πίστας, τόσο ανώμαλο, ώστε δύο τροχοί είναι σχεδόν μόνιμα στον αέρα. Και η GLA; Δε δείχνει να ιδρώνει καθόλου, αφ΄ενός λόγω του άκαμπτου πλαισίου αφΆετέρου λόγω της νέας τετρακίνησης. Νέα τετρακίνηση; Ναι, διότι, στο τρέχον αυτοκίνητο είχε τοποθετηθεί ένα σύστημα το οποίο, θέλει πρώτα να εμφανιστεί η ολίσθηση προτού αρχίσει να ανακατανέμει τη δύναμη διαφορετικά. Το νέo 4x4 είναι πιο στενά συνδεδεμένο με το ESP και γνωρίζει, σχεδόν πριν γίνει, ότι ένας τροχός πρόκειται να ολισθήσει.

Σίγουρα εντυπωσιαστήκαμε. Ακόμα κι αν και η ίδια η Mercedes ξέρει ότι, οι πελάτες της δύσκολα θα ζητήσουν τέτοια χαρακτηριστικά από μια GLA. «Όποιος επιμείνει σε κάτι τέτοιο, τότε πράγματι δε θα έχει κάτι να τον προβληματίσει ακόμα και στην πιο δύσκολη χειμερινή καθημερινότητα» μας λέει ο κ. Εκ. H λέξη-κλειδί εδώ είναι «χειμερινή καθημερινότητα» και αυτό είναι κάτι που λείπει ακόμη από τη νέα GLA. 

Βλέπετε, προτού ξεκινήσει να παράγεται, την ερχόμενη άνοιξη, θα πρέπει να περάσει άλλη μία φορά τη δοκιμή χειμερινής «διαβίωσης». «Δεν πρόκειται να ξαφνιαστούμε με κάτι εκεί βέβαια. Είναι το όγδοο αυτοκίνητο αυτής της πλατφόρμας» συμπληρώνει ο κ. Εκ. Και πράγματι υπάρχει: η πεντάθυρη A-Class, οι δύο σεντάν παραλλαγές της (κανονική και Long), η CLA  και CLA Shooting Βrake, η B-Class και φυσικά η νέα GLB. 

Kαι, ως τελευταίο μέλος της οικογένειας, η νέα GLA επωφελείται από την ήδη κερδισμένη εμπειρία. Ακόμα και ως προπαραγωγής πρωτότυπο, φτιαγμένο στο χέρι, σαν αυτό στο οποίο συνοδηγήσαμε εμείς, δείχνει έτοιμο και κατάλληλο για πωλήσεις. Καμία στρέβλωση, κανένα τρίξιμο, κανένα θόρυβος. Τίποτα. 

Δε μας προκαλεί και έκπληξη βέβαια. Στο εσωτερικό το αυτοκίνητο παραμένει κάτι γνώριμο για εμάς. Όλο το περιβάλλον με τις οθόνες το ξέρουμε ήδη από τα αδέρφια της GLA, την κορυφαία εφαρμογή φωνητικών εντολών επίσης («Hey Mercedes!»). Το μικρομεσαίο SUV όμως σε όλα τα ψηφιακά θέματα θα είναι ακόμα καλύτερο. «Έχουμε ήδη κάνει τέσσερα μικρά update στο MBUX από τότε που βγήκε» συμπληρώνει ο κ Εκ. Οι καιροί κατά τους οποίους η Mercedes ήθελε μερικά χρόνια για να κάνει κάποια βελτίωση σε τέτοια ζητήματα, έχουν περάσει οριστικά. «Στο κομμάτι αυτό είμαστε πλέον στην ταχύτητα των εταιρειών που φτιάχνουν smartphone» μας λέει ο βασικός υπεύθυνος για τα μικρομεσαία της Mercedes. Κάτι εντελώς νέο στις τετρακίνητες εκδόσεις της GLA, είναι το όργανο που δείχνει τις μοίρες της κλίσεις (εμείς τις βιώσαμε νωρίτερα, σας το περιγράψαμε). 

Και σε θέματα «hardware» όμως οι εξελικτικές έκαναν πολλές βελτιώσεις. Εδώ το όφελος προέρχεται από όλη την πρόοδο που έχει κάνει η συγκεκριμένη πλατφόρμα. Είναι πιο καλά μονωμένη, η ανάρτηση υπόσχεται πολύ περισσότερη άνεση ενώ, χάρη στο κατά τρία εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο, το πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει πιο άνετα τους ενήλικους επιβάτες. Το δε πορτ-μπαγκάζ χωράει 10 λίτρα περισσότερα από πριν. 

Η επανάσταση ωστόσο παραμένει στο εξωτερικό μέρος και στην εμφάνιση. «Η GLA είναι επιτυχημένη και θέλαμε να φτιάξουμε έναν πολύ καλύτερο διάδοχο» μας λέει ο Γιόχεν Εκ. Και μάλλον τα πήγε καλά. 

«Η νέα GLA μπορεί πολλά περισσότερα, από όσα θα τολμήσει να κάνει ο οδηγός της.» (Γιόχεν Εκ, Επικεφαλής συνολικής Έρευνας για τα Μικρομεσαία μοντέλα της Mercedes-Benz)

Η άποψή μας
Έτσι σχεδιάζει κανείς την επιτυχία: φόρμα και γοητεία έρχονται κατευθείαν από την πρώτη γενιά και συνδυάζονται με καλύτερους χώρους, εξευγενισμένους τρόπους και φουλ ψηφιακό εσωτερικό. Σε κάθε τομέα, αυτό το μικρομεσαίο SUV είναι ακριβώς ό,τι αναζητά ο σύγχρονος μεγαλοαστός. 

FORD
NEXEN ENDIAFERON