To DS 7 Crossback
E-TENSE διαθέτει στάνταρ ανάρτηση που «σκανάρει» το δρόμο εμπρός και ρυθμίζει κατάλληλα κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά, αλλά όσο κι αν σφίγγουν τα χαρακτηριστικά στο Sport mode (μαζί και για το τιμόνι) είναι εμφανές ότι το E-Tense δεν έχει σκοπό να κυνηγήσει το απόλυτο πέρασμα σε μια ορεινή διαδρομή.
Κινητήρες: Το Kuga έχει την κατανάλωση, το DS 7 τις επιδόσεις
114.172 Επισκέψεις στο άρθρο (20/11/2020)
Και τα τρία μοντέλα της δοκιμής γεφυρώνουν τους δύο αντίθετους κόσμους: Την κίνηση με κινητήρα εσωτερικής καύσης με την ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα το DS 7 Crossback διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα για κάθε άξονα έχοντας έτσι το πλεονέκτημα της κορυφαίας απόδοσης, αλλά και της τετρακίνησης. Το πολυτελές γαλλικό μοντέλο και το XC 40 χρησιμοποιούν μικρούς κινητήρες turbo (μάλιστα του Volvo είναι 3 κύλινδρος) με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων αντίστοιχα. Το Kuga βασίζεται σε έναν μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λτ. που λειτουργεί με κύκλο ¶τκινσον και συνδυάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα είναι η ηλεκτροκίνηση και έτσι όταν ξεκινήσεις με κάποιο από τα μοντέλα της δοκιμής δεν ακούς κάτι διότι πάει by default στο πρόγραμμα Electric. DS 7 Crossback και Ford Kuga έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες και κατά συνέπεια και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, τόσο στη θεωρία, όσο και στην πράξη.
Το XC 40 T5 Recharge δεν μπορεί να τα ακολουθήσει στήθος με στήθος από πλευράς αυτονομίας, μιας και σχετικά δύσκολα θα βγάλεις μια ολόκληρη μέρα στο δρόμο χωρίς να χρειαστείς φόρτιση, με την τελευταία πάντως να απαιτεί το λιγότερο χρόνο σε μια οικιακή πρίζα. Από πλευράς κατανάλωσης, αυτή είναι τσιμπημένη συγκριτικά, συνοδεύεται όμως από δυναμικές επιδόσεις.
Το Ford Kuga είναι πιο ήπιων τόνων, και παρά το μεγάλο του κυβισμό είναι εξαιρετικά οικονομικό καταναλώνοντας ακόμα και κάτω από 4 λτ./100 χλμ., όταν φυσικά δεν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Με δεδομένες τις αποστομωτικές επιδόσεις του πανίσχυρου DS 7 Crossback, η κατανάλωσή του είναι πολύ καλή με μια μέση τιμή γύρω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.
Από πλευράς λειτουργίας το Kuga μόνο όταν επιταχύνει με το πόδι στο πάτωμα θα ενοχλήσει με το χαρακτηριστικό βουητό από το CVT κιβώτιο, τη στιγμή που το XC 40 T5 Recharge στις υψηλές στροφές δε θα κρύψει την 3κύλινδρη φύση του. Και τα 3 διαθέτουν προγράμματα λειτουργίας για αμιγώς ηλεκτρική, συνδυαστική ή οικονομική κίνηση, καθώς και για σπορ χαρακτηριστικά σε βασικές λειτουργίες με το Kuga να διαθέτει και επιπλέον προγράμματα για κίνηση σε σαθρά εδάφη.
Προσωπικά πέχω σοβαρότατες αμφιβολίες ποιό είναι το νόημα να πάρει κάποιος τέτοιο όχημα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις - κανένα έστω θεωρητικό πλεονέκλτημα δεν αντισταθμίζει τη σημαντική διαφοράσ κόστους. Προφανώς απευθύνεται μόνο σε εταιρικούς πελάτες που το παίρνον για 5 χρόνια και τους βολεύει ο μηδενικός εταιρικός φόρος. Στην περίπτωση αυτή το πλεονέκτημα των 8 ετών εγγύησης της Ford χάνεται και μπαίνει στο παιχνίδι και το DS (δεν νομίζω οτι κάποιος συνετός θα αγοράσει DS με τέτοια περίπλοκα συστήματα για δικό του, θα ξημεροβραδυάζεται στα συνεργεία...). H Volvo έχει μεν το όνομα αλλά αντικειμενικά στη σύγκριση έχει θέμα και απο αξιοπιστία, ε, δεν είναι και πρώτο πράμα...
Προσωπικά πέχω σοβαρότατες αμφιβολίες ποιό είναι το νόημα να πάρει κάποιος τέτοιο όχημα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις - κανένα έστω θεωρητικό πλεονέκλτημα δεν αντισταθμίζει τη σημαντική διαφοράσ κόστους. Προφανώς απευθύνεται μόνο σε εταιρικούς πελάτες που το παίρνον για 5 χρόνια και τους βολεύει ο μηδενικός εταιρικός φόρος. Στην περίπτωση αυτή το πλεονέκτημα των 8 ετών εγγύησης της Ford χάνεται και μπαίνει στο παιχνίδι και το DS (δεν νομίζω οτι κάποιος συνετός θα αγοράσει DS με τέτοια περίπλοκα συστήματα για δικό του, θα ξημεροβραδυάζεται στα συνεργεία...). H Volvo έχει μεν το όνομα αλλά αντικειμενικά στη σύγκριση έχει θέμα και απο αξιοπιστία, ε, δεν είναι και πρώτο πράμα...
Η ηλεκτρικη αυτονομία τους με αριθμούς; Για την "καθημερινότητα" διαβασα, δηλαδή 45-50 χλμ;