2 Φωτογραφίες »
Παρά τις 16άρες ζάντες και την σφιχτή ανάρτηση, το turbo i10 των 100 ίππων δεν χάνει σε άνεση και απορροφά σχετικά ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες.
Το μόνο i10 με turbo κινητήρα έχει «δυνατές» επιδόσεις αλλά και «τσιμπημένη» κατανάλωση
2 Φωτογραφίες »
Δεν βγάζει αστείρευτο fun to drive χαρακτήρα, όμως σε κάθε περίπτωση το turbo i10 είναι ουδέτερο στη συμπεριφορά του και σε τσιγκλάει να πατήσεις το γκάζι όταν βρεις μια στριφτερή διαδρομή.
Οι τεχνικές προδιαγραφές χαρίζουν εν προκειμένω πολύ καλές επιδόσεις, με κορυφαία όλων την επιτάχυνση από στάση που είναι και καλύτερη της κλάσης (0-100 χλμ./ώρα στα 9,9 δλ.). Ταυτόχρονα, το ελαφρύ αμάξωμα του i10 (1.099 κιλά το μοντέλο της δοκιμής) προσπερνά λίγο πάνω από τα 8 δλ. στα 60-100 χλμ./ώρα, με την απουσία μίας 6ης σχέσης να ξενίζει ελαφρώς όταν περάσεις τα 100.
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα πολύ ισχυρό σύνολο, γεμάτο σε όλο το φάσμα του, το οποίο σε κάνει να χαμογελάς με το νεύρο που έχει, πόσο δε με το έντονο τράβηγμά του στην αλλαγή από 1η σε 2α. Βέβαια, οι επιδόσεις έχουν αποτύπωμα στην κατανάλωση η οποία είναι στα 7,5 λτ./100 χλμ., νούμερο χαμηλό μεν, αλλά λίγο πάνω από το μέσο όρο των μίνι, αν και να είμαστε ειλικρινείς αυτήν την έκδοση θα την πάρεις και για τις επιδόσεις της, όχι μόνο για να κινείσαι οικονομικά.
Αποτελεσματικό, στιβαρό & ευέλικτο, έχει μία... ντουζίνα συστήματα υποβοήθησης (και βάλε)
Για να τα... βγάλει πέρα με έναν δυνατό κινητήρα, το ανανεωμένο Hyundai i10 των turbo 100 ίππων χρειάζεται και το κατάλληλο «στήσιμο». Προφανώς οι «λιλιπούτειες» διαστάσεις του (μήκος 3.675 χλστ.) και ο μικρός κύκλος στροφής (9,8 μ.) θα βολέψουν εξαιρετικά στις εντός πόλης μετακινήσεις. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης (city car) που πρέπει να είναι ευέλικτο, άρα θα χρειαστείς περισσότερο τις super-compact διαστάσεις, ή ακόμη και διάφορες καλοδεχούμενες εξοπλιστικές ανέσεις (κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης).Γενικότερα, τώρα, το Hyundai i10 N Line διαφέρει από τις απλές ατμοσφαιρικές εκδόσεις στην πιο σφιχτή ανάρτηση και τις παχύτερες αντιστρεπτικές. Το τιμόνι του δίνει πιο βελτιωμένη αίσθηση και περισσότερη πληροφόρηση, με το μοντέλο της δοκιμής να τα καταφέρνει περίφημα και στον ανοιχτό δρόμο. Τότε, κινούμενο έως και με 120 χλμ./ώρα, το turbo i10 παρουσιάζεται στιβαρό και ευθύβολο, με τους αναπόφευκτους ήχους του 3κύλινδρου συνόλου να περνούν με μια κάποια ένταση εκτός της καμπίνας.
Ειδικά αναφορά, πάντως, χρειάζεται να κάνουμε στην πληρέστατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας S-10 Hyundai SmartSense. Ουσιαστικά έχουμε 13 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κάποια εκ των οποίων κάνουν... πρεμιέρα στο i10. Ειδικότερα, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) αντιλαμβάνεται πλέον και την κίνηση δικυκλιστών (ποδήλατα και μηχανές), αναλαμβάνοντας δράση όποτε χρειαστεί. Νέο είναι και το σύστημα Lane Following Assist (LFA) που στρίβει αυτόματα το τιμόνι προκειμένου το αυτοκίνητο να παραμένει στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας. Last but not least, το Rear Occupant Alert (ROA): υπενθυμίζει στον οδηγό με ένα μήνυμα στο πίνακα οργάνων, εάν η πίσω πόρτα είχε ανοίξει κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Ανανεωμένο Hyundai i10 N Line με 100 άλογα |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση: Έχει στάνταρ 16άρες ζάντες αλουμινίου & μπόλικες κόκκινες «πινελιές» |
Σελίδα 3 | Ψηφιακό εσωτερικό, με στοιχεία που βλέπεις σε αγωνιστικά Hyundai |
Σελίδα 4 | Κινητήρας & Οδική Συμπεριφορά |
Σελίδα 5 | Value for money & η γνώμη μας |
Σελίδα 6 | Μετρήσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά & τιμές |