Μπορεί να μην «δίνει» τις επιδόσεις που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο σχεδόν 200 ίππων, μα η «τίμια» κατανάλωση (5,6 λτ./100 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο) και η πολιτισμένη λειτουργία στις υψηλές στροφές είναι χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσεις σε ένα ταξίδι.
Κάτω από το καπό του Hyundai Kona των 198 ίππων βρίσκουμε ένα «μέλος» της οικογένειας TGD-i. Αναφερόμαστε, βεβαίως, στον turbo βενζινοκινητήρα τεχνολογίας συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων, ο οποίος στην παρούσα έκδοση έχει χωρητικότητα 1.598 κυβικών εκατοστών (265 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.). Το ίδιο ακριβώς σύνολο «φορούσε» και το Kona 1ης γενιάς, με τις εντυπώσεις να μην αλλάζουν δραματικά. Σε χαμηλές λοιπόν στροφές θα «νιώσεις» ένα νεύρο, ενώ καθώς ανεβάζεις ταχύτητα υπάρχει μία γραμμικότητα στην απόδοση και όχι κάποιο βίαιο ξέσπασμα. Στο sport mode βέβαια η επιτάχυνση είναι πιο έντονη αν και οι επιδόσεις κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Μας άρεσε, πάντως, η πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου ακόμη και στις πιο υψηλές αυτές ταχύτητες. Το ειδικό μας όργανο (ντεσιμπελόμετρο) κατέγραψε μόλις 67 dB θορύβου στα 120 χλμ./ώρα, μία τιμή που είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία και η οποία αποτυπώθηκε στην σχεδόν αποκομμένη από εξωτερικούς θορύβους καμπίνα του Kona.
Από την άλλη πλευρά, σε επίπεδο κατανάλωσης τα 8 λίτρα στα 100 χλμ. μέσων πραγματικών συνθηκών κρίνονται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά. Δεδομένης, κιόλας, της απουσίας κάποιας υβριδικής τεχνολογίας που αφενός θα συγκρατούσε την κατανάλωση εντός πόλης, αφετέρου θα επέτρεπε ελεύθερη διέλευση στον πράσινο Δακτύλιο (εξαίρεση οι εκδόσεις μέχρι 145 γρ. CO2/χλμ. που μπαίνουν κανονικά).