Κινητήρας-Κατανάλωση: Με 163 άλογα, αλλά «τσιμπημένη» κατανάλωση
1.041 Επισκέψεις στο άρθρο (25/2/2025)
Ο 1,5 turbo κινητήρας αποδίδει εντελώς γραμμικά 163 άλογα, ωστόσο στην πράξη η κατανάλωση δεν είναι σίγουρα από τα δυνατά του χαρτιά…
Tην κίνηση του KGM Tivoli έχει αναλάβει πλέον ένας 1.500άρης, 4κύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρας 163 ίππων και 280 Nm ροπής (1.500-4.000 σ.α.λ), χωρίς όμως κάποιας μορφής εξηλεκτρισμού. Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα ζωηρός στις χαμηλές στροφές και να μην εμφανίζει την εκρηκτικότητα που ενδεχομένως περιμένεις (0-100 σε 10,2 δλ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας), έχει όμως εντελώς γραμμική λειτουργία και βοηθά το τετρακίνητο Tivoli των 1.390 κιλών να προσπερνάει σβέλτα και με ασφάλεια παρά τη μακριά κλιμάκωση των σχέσεων στο 6τάχυτο κιβώτιο: 60-100 με 4η σε 8,9 δλ. και 80-120 με 5η σε 12,6 δλ.. Το τελευταίο μπορεί να δυσανασχετεί στην γρήγορες εναλλαγές σχέσεων και να θέλει λίγη παραπάνω προσοχή στην επιλογή της 1ης από στάση, αλλά σε γενικές γραμμές έχει θετική λειτουργία και μαλακό συμπλέκτη.
Τι γίνεται όμως με την κατανάλωση; Η KGM ανακοινώνει κάποια 7,7 λτ./100 χλμ. τα οποία όμως διαφέρουν από την πράξη με τις μετρήσεις μας να δείχνουν γύρω στα 9,0-9,5 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης, τιμή που «ξεφεύγει» από το μέσο όρο της κατηγορίας και όντας πιο κοντά σε πιο σύγχρονα μοτέρ μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Αρκετά υψηλές είναι και οι εκπομπές CO2 με τα 174 γρ./χλμ. να μην επιτρέπουν την ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο.