To νέο Kia ΕV3 είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα λανσαρίσματα του 2025. Το τρίτο στη σειρά μέλος της οικογένειας EV (προηγήθηκαν τα EV6 και EV9) σκοπεύει να φέρει τα πάνω-κάτω στην αγορά των ηλεκτρικών και όχι μόνο: Συνδυάζοντας τιμή βενζινοκίνητου, χώρους οικογενειακού και μεγάλη αυτονομία βάζει το λιθαράκι του στον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης, τη στιγμή που υπόσχεται να καλύψει μόνο του τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ισχύει; Θα το δούμε μέσα από την αναλυτική δοκιμή του.
Συγκεκριμένες λεπτομέρειες, όπως το κατά το μεγαλύτερο μέρος του «καλυμμένο» πάτωμα, τα ενεργά αεροδυναμικά flaps μπροστά, οι «χωνευτές» χειρολαβές (pop-up οι μπροστινές), οι αεροδυναμικές ζάντες ή ακόμα το στενότερο πίσω μέρος, συμβάλουν στην καλή αεροδυναμικής (Cd=0,267).
Με μήκος στα 4,3 μέτρα, το Kia ΕV3 των 204 ίππων τοποθετείται στο άνω άκρο των SUV πόλης φλερτάροντας με τα… χωράφια των μικρομεσαίων οικογενειακών από πλευράς μεγέθους. Τιμολογιακά τώρα, η βασική έκδοση Earth με τη μικρή μπαταρία (58,3 KWh) κοστίζει με έκπτωση και κρατική επιδότηση 28.990 ευρώ. Συγκριτικά το VW T-Roc των 150 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο έχει 28.900 ευρώ, ενώ η ήπια υβριδική Alfa Romeo Junior Ibrida των 136 ίππων κοστίζει 28.500 ευρώ. Για να μην πούμε για το Αudi Q2 35 TFSI που αγγίζει τα 34 χιλιάρικα.
Από εκεί και πέρα το μοντέλο της δοκιμής με τη μεγάλη μπαταρία (81,4 kWh) στην έκδοση Earth απαιτεί εκταμίευση 32.990 ευρώ και στην GT-Line επιπλέον 3 χιλιάρικα.
«Boxy», αλλά αεροδυναμικό
Σχεδιαστικά το EV3 θυμίζει μικρογραφία του θηριώδους 7θέσιου EV9 ακολουθώντας την ίδια σχεδιαστική γλώσσα «Opposites United». Στις «καθαρές» γραμμές του υπάρχουν ωραίες λεπτομέρειες, όπως η γραμμή της οροφής, τα κάθετα LED φώτα και οι χωνευτές pop-up χειρολαβές (οι πίσω είναι «κρυμμένες» στο πλαίσιο της πόρτας). Προσωπικά μου άρεσε ή για να το θέσω αλλιώς δεν μου δημιούργησε αρνητική διάθεση αυτό το «boχy» παρουσιαστικό με τα φαρδιά μετατρόχια, το υψηλό ανάστημα (1,56 μ.) και τα 14 εκατ. απόστασης από το έδαφος.
Η εμφάνιση σε κάθε περίπτωση είναι υποκειμενική σε αντίθεση με τον αντικειμενικά εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd=0,267), που προκύπτει χάρη σε ψαγμένες επιλογές, όπως το «καλυμμένο» πάτωμα, τα ενεργά αεροδυναμικά flaps μπροστά, οι αεροδυναμικές ζάντες ή ακόμα το στενότερο πίσω μέρος, να συμβάλουν στην επίτευξη μιας εξαιρετικής αεροδυναμικής που είναι σημαντική για ένα ηλεκτρικό μοντέλο.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Kia EV3 Long Range με 204 PS |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, εξοπλισμός, τιμή |
Σελίδα 3 | Eσωτερικό-Χώροι: Με οθονάρα «3 σε 1» και χώρους οικογενειακού |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Αυτονομία: Σβέλτο και κατά μέσο όρο κάνει 460 χλμ. με μια φόρτιση |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Με αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ για συνδυασμό άνεσης και κρατήματος |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |